خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Parmida_viola

مدیر آزمایشی تالار خانواده و زندگی
مدیر آزمایشی
گرافیست انجمن
  
عضویت
3/10/21
ارسال ها
1,756
امتیاز واکنش
6,701
امتیاز
233
محل سکونت
Sicily, italy
زمان حضور
29 روز 15 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
داشتن موهایی سالم، درخشان و پرپشت یکی از آرزوهای بسیاری از خانم‌هاست. اگر شما هم دوست دارید موهایی جذاب و پر پشت داشته باشید، چند روش درست کردن ماسک خانگی را در این مقاله از دست ندهید. هر کدام از این ماسک‌ها علاوه بر اینکه موها را پر پشت می‌کنند، می‌توانند مشکل ویژه‌ای را نیز حل کنند. بعضی برای درمان خشکی کف سر مناسب هستند و بعضی برای درمان موهای آسیب دیده.


1.ماسک مو پرپشت کننده روغن کرچک

روغن کرچک یا Castor Oil یکی از بهترین و قدیمی‌ترین درمان‌ها برای رشد موها و پر پشت کردن آن‌هاست که جدیدا در آمریکا هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماسک مو به ویژه برای درمان خشکی کف سر و شوره مفید است. روغن کرچک سرشار از اسیدهای چرب است که می‌تواند به راحتی رطوبت مورد نیاز را به موها برساند و جالب است بدانید خاصیت ضد میکروب هم دارد و به همین دلیل درمان مناسبی برای برای شوره و خشکی کف سر به شمار می‌آید.

نحوه آماده سازی و مصرف: برای استفاده از این ماسک تمام چیزی که به آن نیاز دارید یک قاشق چای خوری روغن کرچک است که بهتر است آن را به صورت پرس سرد داخل یک کاسه کوچک قرار دهید. سپس آن را به مدت تقریبا 10 ثانیه داخل ماکروفر بگذارید تا گرم شود. دقت داشته باشید روغن به هیچ وجه نباید داغ شود. سپس از انگشتان تمیز برای ماساژ روغن کرچک روی پوست کف سر استفاده کنید و دست‌ها را به سمت ساقه موها حرکت دهید. بعد از اینکه تمام موها را به روغن آغشته کردید، 15 دقیقه صبر کنید و بعد خوب آب کشیده و شامپو بزنید.

2.دارچین و روغن نارگیل

اگر موهای شما خیلی نازک هستند یا به راحتی خرد شده و می‌شکنند، استفاده از ماسک مو دارچین و روغن نارگیل را به شما توصیه می‌کنیم. جالب است بدانید دارچین باعث افزایش گردش خون می‌شود و از همین طریق به رشد و مقاومت بیشتر موها کمک خواهد کرد. روغن نارگیل هم سرشار از انواع اسیدهای چرب است که به ترمیم موهای آسیب دیده و شکننده کمک بزرگی می‌کند.
مواد مورد نیاز: برای درست کردن این ماسک فوق العاده به یک قاشق چایخوری پودر دارچین و یک قاشق چای خوری روغن نارگیل احتیاج دارید.

نحوه آماده سازی و مصرف: این دو ماده مورد نیاز را با هم ترکیب کنید و روی ریشه و ساقه موها قرار دهید. ماسک را در قسمت کف سر خوب ماساژ دهید و سپس نیم ساعت تا 45 دقیقه صبر کنید و بعد با آب ولرم رو به گرم موهایتان را بشویید.

3.ماسک مو روغن نارگیل، لیمو، ماست و تخم مرغ

اگر دوست دارید علاوه بر پر پشت شدن موها شاهد انعکاس نور روی موهایتان باشید و دیگر موهای به اصطلاح کدر نداشته باشید، ماسک مو روغن نارگیل، لیمو، ماست و تخم مرغ برای شما ایده‌آل خواهد بود. این ماسک برای موهای خشک بهترین کارکرد را دارد چون سرشار از انواع ویتامین‌های مختلف بوده و باعث تقویت موها می‌شود. همچنین ماست و روغن نارگیل هر دو ترکیبات رطوبت رسان دارند و به حفظ سلامت موها کمک بیشتری خواهند کرد.

مواد مورد نیاز: برای درست کردن این ماسک یک قاشق چای خوری روغن نارگیل، آب یک عدد لیموی تازه، یک دوم پیمانه ماست ساده و یک عدد تخم مرغ مورد نیاز است.
4.ماسک مو روغن نارگیل، عسل و روغن آووکادو

اگر موهای وز دارید و می‌خواهید این وزی را از آن‌ها بگیرید و در عین حال تقویت‌شان کنید، ماسک مو روغن نارگیل، عسل و روغن آووکادو برای شما بی‌نظیر خواهد بود. این ماسک سرشار از مواد معدنی، انواع اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان است که علاوه بر تقویت موها باعث درخشان شدن‌شان خواهد شد.

مواد مورد نیاز: درست کردن این ماسک به یک قاشق چای خوری روغن نارگیل تصفیه شده، یک قاشق چای خوری عسل 100 درصد طبیعی و یک قاشق غذاخوری روغن آووکادو احتیاج دارید.

نحوه آماده سازی و مصرف: تمام مواد بالا را در یک کاسه بریزید و خوب هم بزنید تا مخلوط شود. سپس با استفاده از نوک انگشتان ماسک را روی پوست کف سر گذاشته و به سمت ساقه موها پایین بیاورید. این ماسک را برای مدت 10 دقیقه روی موها قرار دهید و بعد با آب گرم بشویید. در مرحله آخر برای شستن موها از یک شامپوی براق کننده استفاده کنید و سپس به موهایتان نرم کننده بزنید.

منبع: چطور


چند ماسک خانگی بی‌نظیر برای پرپشت شدن و رشد موها

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا