خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Parmida_viola

مدیر آزمایشی تالار خانواده و زندگی
مدیر آزمایشی
گرافیست انجمن
  
عضویت
3/10/21
ارسال ها
1,756
امتیاز واکنش
6,695
امتیاز
233
محل سکونت
Sicily, italy
زمان حضور
29 روز 15 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
داشتن پوستی شاداب و بدون نقص، آرزوی هر کسی است. برای این منظور باید یک روال مراقبت از پوست مناسب را دنبال کنید. یک برنامه‌ی کامل برای مراقبت از پوست شامل داشتن رژیم غذایی سالم، لایه‌برداری، نوشیدن آب فراوان، استفاده از ضدآفتاب و خیلی چیزهای دیگر می‌شود، اما ساده‌ترین و درعین‌ِحال مهم‌ترین بخش آن، مرطوب ساختن پوست است. همه‌ی انواع پوست‌ها به رطوبت‌رسانی منظم و مناسب نیاز دارند و این نیاز با بالا رفتن سن افزایش می‌یابد. برای تأمین رطوبت ضروری پوست‌تان مجبور نیستید، حتما به سراغ محصولات گران‌قیمت آماده بروید. استفاده از مواد کاملا طبیعی روی پوست، در اغلب موارد مقرون‌به‌صرفه‌تر و مؤثرتر از ماسک‌ها و کرم‌های آماده‌ی موجود در بازار است. در هر سنی که هستید و هر نوع پوستی که دارید، حتما ۱۰ مرطوب کننده‌ طبیعی پوست را امتحان کنید.

همان‌طور که بدن شما برای عملکرد مناسب به سوخت در قالب ویتامین‌ها، مواد معدنی و سایر مکمل‌ها احتیاج دارد، پوست‌تان نیز برای حفظ سلامتی و زیبایی طبیعی‌اش به رطوبت نیاز دارد. به‌علاوه هنگامی که پوست هیدراته باشد، خطوط ریز و چین‌وچروک‌ها صاف می‌شوند و نشانه‌‌های پیری پوست کمتر ظاهر می‌گردند.

افراد دارای پوست خشک، تنها کسانی نیستند که برای تغذیه و احیای پوست‌شان به مرطوب‌کننده نیاز دارند بلکه پوست‌های معمولی، ترکیبی و چرب نیز نیازمند رطوبت‌رسانی هستند.


. روغن زیتون

روغن زیتون یک مرطوب‌کننده‌ی طبیعی مؤثر است که احتمالا در‌حالِ‌حاضر در آشپزخانه‌تان دارید
روغن زیتون حاوی اسید لینولئیک است که مانع آبی در پوست ایجاد می‌کند و از این طریق، رطوبت را حفظ و پوست را نرم و تغذیه می‌کند. به‌علاوه ویتامین E موجود در آن، اثر اکسیدکنندگی رادیکال‌های آزاد را که به کلاژن آسیب می‌رساند، خنثی می‌کند. آسیب کلاژن یکی از دلایل اصلی آسیب و خشکی پوست است.

۱. مقداری روغن زیتون ولرم را روی دست‌ها، پاها و سایر نواحی پوست‌تان بمالید.

۲. با استفاده از حرکات دایره‌ای، آن را به‌آرامی ماساژ دهید.

۳. اجازه دهید روغن به‌مدت ۳۰ دقیقه روی پوست‌تان بماند، سپس دوش بگیرید.
. این کار را برحسب نیاز، هر روز یا چند بار در هفته انجام دهید.

۲. روغن نارگیل

روغن نارگیل، درست مانند روغن زیتون یک مرطوب‌کننده‌ی عالی برای پوست است.

اسیدهای چرب موجود در این روغن با رطوبت‌‌رسانی عمیق به پوست خشک، آن را نرم و مرطوب نگه می‌دارند. روغن نارگیل علاوه‌بر مهر و موم کردن رطوبت، مواد مغذی ضروری برای سلامت پوست را تأمین می‌کند.

نکته‌ی دیگر این است که روغن نارگیل چرب نیست و برای تمام انواع پوست مناسب است.

مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۴ که در «درماتیت» منتشر شد، گزارش می‌دهد که روغن نارگیل هنگامی‌که به‌عنوان مرطوب‌کننده استفاده شود، به‌اندازه‌ی روغن معدنی مؤثر و بی‌خطر است.

۱. مقداری روغن نارگیل را به‌مدت چند ثانیه در یک مایکروویو گرم کنید.

۲. این روغن گرم را روی پوست‌تان بمالید.

۳. پوست‌تان را به‌آرامی ماساژ دهید تا روغن به داخل پوست‌تان نفوذ کند.

۴. ۱۰ دقیقه صبر کنید و سپس دوش بگیرید.

۵. این کار را به‌صورت روزانه یا برحسب نیاز انجام دهید.

۳. عسل


اگر برای شیرین کردن چای یا قهوه‌تان به عسل روی آورده‌اید، باید بدانید که تصمیم عاقلانه‌ای برای سلامتی‌تان گرفته‌اید. حالا نوبت آن است که از عسل برای مرطوب کردن پوست‌تان استفاده کنید. پوست خشک شما واقعا از آن خوشش خواهد آمد.

عسل یک هومکتانت (ماده‌ی جذب‌کننده‌ی رطوبت) طبیعی است و به حفظ رطوبت پوست‌تان کمک می‌کند. همچنین این نرم‌کننده‌ی طبیعی به داخل لایه‌های عمیق‌تر پوست نفوذ می‌کند و آن را مرطوب نگه می‌دارد.

  • ۲ قاشق غذاخوری عسل و ۲ قاشق غذاخوری شیر کامل را با هم مخلوط کنید و آن را روی پوست‌تان بمالید. ۱۰ دقیقه صبر کنید و سپس دوش بگیرید. این کار را به‌صورت روزانه یا برحسب نیاز تکرار کنید.
  • برای مقابله با پوست بسیار خشک، یک لایه عسل را روی ناحیه‌ی موردنظر بمالید و اجازه دهید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند. سپس آن را با آب ولرم بشویید و با حرکات ضربه‌ای حوله به‌آرامی خشک کنید. این کار را ۲ تا ۳ بار در هفته یا به دفعات بیشتر – اگر پوست بسیار خشکی دارید – تکرار کنید.



منبع: چطور


چند مرطوب کننده‌ طبیعی پوست که معجزه می‌کنند

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا