خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Parmida_viola

مدیر آزمایشی تالار خانواده و زندگی
مدیر آزمایشی
گرافیست انجمن
  
عضویت
3/10/21
ارسال ها
1,756
امتیاز واکنش
6,701
امتیاز
233
محل سکونت
Sicily, italy
زمان حضور
29 روز 15 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
خیاطی با الگو یکی از دقیق‌ترین روش‌های دوخت لباس است. برای خیاطی با الگو اول اندازه‌های کسی را می‌گیرید که قرار است برایش لباس بدوزید و سپس آن اندازه‌ها را به کاغذ انتقال می‌دهید و الگو را بکشید. پس از اتمام این کار، لازم است الگویتان را روی پارچه پیاده کنید و پارچه را طبق آن برش بزنید. در این مقاله با آموزش خیاطی با الگو و منطبق‌کردن الگو روی پارچه همراه شما خواهیم بود.


آموزش خیاطی با الگو؛ خواندن نشانه‌ها و پیاده‌سازی الگو روی پارچه


دستورالعمل‌هایی درباره الگوی خیاطی
بیشتر دستورالعمل‌های الگوهای خیاطی شامل مواردی هستند که در ادامه معرفی کرده‌ایم و هرکدامشان در فرایند دوخت به شما کمک می‌کنند.
۱. طرح لباس
اول باید طرح لباسی را رسم کنید که قرار است بدوزید. این طرح قطعات الگوی شما را مشخص می‌کند. استفاده از این طرح روشی عالی برای اطمینان از وجود تمام قطعات الگوی شماست. می‌توانید از الگوهای آماده استفاده کنید اما اگر دوست دارید، خودتان طرحتان را بکشید، در مقاله آموزش رسم الگوی خیاطی، با روش کار آشنا شوید.
۲. فهرست قطعات الگو
این فهرست، تصویری است که مشخص‌کننده قطعات تشکیل‌دهنده الگوی شماست. هر قطعه معمولا با یک حرف و یک شماره برچسب‌گذاری می‌شود. فهرست قطعات الگو به شما نشان می‌دهد که هر قطعه برای کدام قسمت است.
۳. نشانه‌گذاری الگو
این قسمت از دستورالعمل خیاطی شبیه فرهنگ لغت است، زیرا به شما می‌گوید نشانه‌ها و نمادها در الگوی خاص شما چه معنایی دارند. علامت‌ها و نمادها به شما دستورالعمل‌های خاصی برای چیدمان و دوختن لباس از روی الگویتان می‌دهند.
در ادامه درباره برخی از رایج‌ترین نمادهای الگوهای خیاطی و معنایشان را می‌بینید:


sighns.jpg

۴. تطبیق الگو

این بخش از دستورالعمل‌ به شما می‌گوید که چگونه طول یک الگو را تنظیم و آن را بلندتر یا کوتاه‌تر کنید. خطوط تطبیق روی قطعات الگو نشان‌ داده‌ شده‌اند و در صورت تمایل یا نیاز به تنظیم طول لباس از آن‌ها استفاده می‌شود.

۵. برش و علامت‌گذاری

این بخش به شما نشان می‌دهد که قبل از بریدن پارچه لباس چه کاری باید انجام دهید، مثلا برخی از پارچه‌ها آب‌ می‌روند و میزان آب‌رفتن آنها باید قبل از برش مشخص شود. این بخش همچنین دستورالعمل‌هایی برای استفاده از خطوط برش ارائه می‌دهد و بر اهمیت چیدمان تمام قطعات الگو قبل از برش تأکید می‌کند.

۶. برش چیدمان‌ها
این بخش توضیح می‌دهد که تکه‌های الگوی شما باید روی کدام طرف پارچه قرار بگیرند و بسته به جنس پارچه‌ای که استفاده می‌کنید و پهنای پارچه و اندازه الگو، چگونه باید چیده شوند.

۷. کلید اطلاعات پارچه

این کلید زمانی استفاده می‌شود که قرار است قطعات مختلف پارچه به هم دوخته شوند و اطلاعاتی درباره پشت و روی و پارچه و درزها ارائه می‌دهد.

۸. دستورالعمل خیاطی

این بخش حاوی دستورالعمل‌هایی برای دوختن لباس است. نحوه قرارگیری درست الگو روی پارچه در این قسمت مشخص می‌شود.


منبع: چطور


آموزش خیاطی با الگو؛ خواندن نشانه‌ها و پیاده‌سازی الگو روی پارچه

 
  • تشکر
Reactions: . faRiBa .
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا