خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Parmida_viola

مدیر آزمایشی تالار خانواده و زندگی
مدیر آزمایشی
گرافیست انجمن
  
عضویت
3/10/21
ارسال ها
1,756
امتیاز واکنش
6,701
امتیاز
233
محل سکونت
Sicily, italy
زمان حضور
29 روز 15 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
چگونه الگوی دوخت را درست روی پارچه بچینیم؟

درست قراردادن الگوی دوخت روی پارچه مهم است، زیرا بهتر است که حداکثر استفاده را از پارچه خود ببرید و مطمئن شوید که تکه‌های پارچه درست روی هم قرار گرفته باشند. در ادامه مراحل چیدمان صحیح الگوی دوخت را نوشته‌ایم.

۱. قطعات الگوی خود را صاف کنید

چه الگویتان را به‌تازگی کشیده باشید و چه الگویی قدیمی باشد، احتمال دارد که تا خورده‌ باشد. قطعات الگوی شما باید روی پارچه تا حد امکان صاف قرار بگیرند. اگر قطعات شما صاف نباشند، شاید بر مقدار پارچه لازم و تناسب لباس اثر بگذارد. برای صاف‌کردن قطعات الگو، اتو را روی دمای کم تنظیم کنید تا الگو نسوزد. الگو را آن‌قدر اتو کنید که چروک‌هایش از بین برود و کاملا صاف شود. برای از بین بردن چین‌وچروک‌ها به الگوها آب نزنید، چون آب باعث خراب‌شدن کاغذ الگو می‌شود.

۲. به خطوط گرین توجه کنید

خطوط گرین به شما نشان می‌دهند که قطعات الگو باید در کدام جهت قرار بگیرند. پیروی از خطوط گرین روی الگو و اطمینان از صاف‌بودن الگو، باعث خواهد شد لباس درست و متناسب با بدن دوخته شود. خطوط گرین باید موازی لبه پارچه باشند.
برای اینکه مطمئن شوید الگوی شما صاف است، یک انتهای الگو را به قسمت پایین سنجاق کنید و فاصله انتهای قطعه الگو تا لبه را با متر اندازه بگیرید. سپس فاصله بین انتهای دیگر قطعه الگو و لبه را اندازه بگیرید. اگر اندازه‌ها متفاوت بود، لبه بدون سنجاق را تنظیم کنید تا اندازه‌ها یکسان شوند و سپس آن را سنجاق کنید.

۳. قطعات الگو را روی پارچه بچینید

معمولا الگوهای خیاطی راهنمای چیدمان هم دارند. چیدمان‌های مختلف به نوع و عرض پارچه بستگی دارند. چیدمانی که باید استفاده کنید بر اساس نوع پارچه شما خواهد بود. وقتی هر قطعه از الگو در جای خود قرار گرفت و خطوط گرین صاف شدند، گوشه‌های هر قطعه را روی پارچه سنجاق کنید.

منبع: چطور


روش چیدن الگوی دوخت روی پارچه

 
آخرین ویرایش:
  • تشکر
Reactions: . faRiBa .
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا