خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

^~SARA~^

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/7/20
ارسال ها
884
امتیاز واکنش
4,993
امتیاز
228
زمان حضور
113 روز 16 ساعت 35 دقیقه
نویسنده این موضوع
بریژیت باردو (فرانسوی: Brigitte Bardot‎ زادهٔ ۲۸ سپتامبر ۱۹۳۴ در پاریس) بازیگر، مُدل و خوانندهٔ پیشین فرانسوی است. او در حال حاضر در زمینهٔ دفاع از حقوق حیوانات فعالیت می‌کند.
نام اصلیتولدملیتسال‌های فعالیتهمسر(ها)
Brigitte Anne-Marie Bardot
زمینه فعالیتبازیگر، مدل، خواننده، فعال حقوق حیوانات
۲۸ سپتامبر ۱۹۳۴ ‏(۸۷ سال)
پاریس
فرانسه
۱۹۵۲–۱۹۷۳
روژه وادیم ۱۹۵۲–۱۹۵۷
ژاک شاریه ۱۹۵۹–۱۹۶۲
گونتر زاکس ۱۹۶۶–۱۹۶۹
برنارد دی‌آرمل ۱۹۹۲-اکنون


بیوگرافی بریژیت باردو | بازیگر

 

^~SARA~^

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/7/20
ارسال ها
884
امتیاز واکنش
4,993
امتیاز
228
زمان حضور
113 روز 16 ساعت 35 دقیقه
نویسنده این موضوع
زندگی‌نامه

بریژیت باردو در خانواده‌ای مرفه در پاریس به دنیا آمد. پدرش علاوه بر ادامه تحصیل در رشته مهندسی نزد پدربزرگ بریژیت مشغول به کار بود و مادرش زمانی که ۱۶ سال بیشتر نداشت در سال ۱۹۳۳ با پدر بریژیت ازدواج کرده بود.
باردو فعالیت هنری‌اش را از سن نوجوانی و با رقص باله آغاز کرد. در کودکی به همراه خواهر کوچکترش مری ژان به کلاس رقص رفت و پس از چندی دوره تکمیلی آن را به پایان رسانید و در سال ۱۹۴۷ در دوره ۳ ساله کنسرواتوار ملی پاریس که تحت نظارت یوری نیازف روسی، پذیرفته شد. در سال ۱۹۴۹ مادرش او را به یکی از دوستانش به نام الن لازارف معرفی کرد. در ۸ مارس سال ۱۹۵۰ عکس بریژیت بر روی مجله Elle که مطالبش بیشتر در مورد زنان، زیبایی، بهداشت و سرگرمی است چاپ شد. کارگردانی به نام ژان بوایه عکس او را بر روی مجله دیده، از وی برای بازی در فیلم سوراخ نرمان دعوت به عمل آورد. بدین ترتیب و علی‌رغم میل والدینش، بریژیت باردو از سال ۱۹۵۲ به بازیگری روی آورد و پس از هنرنمایی در ۱۶ فیلم، با ایفای نقش «ژولیت هاردی» در فیلم و خداوند زن را آفرید (۱۹۵۶) به کارگردانی روژه وادیم به شهرت بین‌المللی رسید.
بریژیت باردو چهار بار ازدواج کرده و بر اساس کتاب خودش، با مردان متعددی رابـ*ـطهٔ عاشقانه داشته‌است.
  • بین سال‌های ۱۹۵۲ و ۱۹۵۷ با روژه وادیم
  • بین سال‌های ۱۹۵۹ و ۱۹۶۲ باژاک شریه
  • بین سال‌های ۱۹۶۶ و ۱۹۶۹ با گونتر ساش
  • از سال ۱۹۹۲ با برنار دورمال
باردو سر فیلم با ژان لویی ترنتینیان (که در آن زمان با استفان اودران ازدواج کرده بود) قبل از جداییش از وادیم رابـ*ـطه داشت؛ که دو سال با هم زندگی کردند. رابـ*ـطه آن دو به خاطر غیبت‌های ترنتینیان به علت خدمت سربازی و ماجرای باردو با ژیلبر بکو موسیقیدان، بغرنج تر شد و سرانجام به جدایی انجامید. در ابتدای سال ۱۹۵۸، باردو از یک فروپاشی عصبی، که از او تنها یک پسر به نام نیکولا - ژاک شریه (متولد ۱۱ ژانویه ۱۹۶۰) دارد. پس از جداییشان در ۱۹۶۲ نیکولا در خانواده شریه بزرگ شد و تا بزرگسالیش هیچ رابـ*ـطه نزدیکی با باردو نداشت.
سومین ازدواج باردو با یک آلمانی میلیونر به نام گونتر ساش از ۱۴ ژوئیه ۱۹۶۶ تا اول اکتبر ۱۹۶۹ بود. در سپتامبر ۱۹۶۸، باردو پس از یک دوره کوتاه از جداییش از ساش، باردو با پاتریک ژیل آشنا شد که با او در فیلم خرس‌ها و عروسک همبازی بود. این رابـ*ـطه هم در بهار ۱۹۷۱ به پایان رسید. در دهه ۱۹۷۰، باردو با یک مجسمه‌ساز به نام میروسلاو بروزک که برخی از کارهایش را برای او ارسال کرد ه بود زندگی می‌کرد. در ۱۹۷۴، باردو به صورت برهنه در تصاویر مجله پلی‌بوی ظاهر شد که ۴۰ سالگیش را جشن می‌گرفت. او همچنین با یک مالک کلوب به نام لوئیجی ریتسی، متصدی بار و مربی اسکی کریستین کال و لوران ورگز بازیگر قرار عاشقانه می‌گذاشت. چهارمین ازدواج باردو با برنارد دورمال، مشاور سابق ژان ماری لوپن، رهبر سابق حزب راست جبهه ملی، در ۱۹ اوت ۱۹۹۲ بود
وی دارای پسری به نام نیکلا است که در ۱۱ ژانویه ۱۹۶۰ متولد شد و حاصل ازدواجش با ژاک شریه می‌باشد.


بیوگرافی بریژیت باردو | بازیگر

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا