خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

^~SARA~^

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/7/20
ارسال ها
884
امتیاز واکنش
4,993
امتیاز
228
زمان حضور
113 روز 16 ساعت 35 دقیقه
نویسنده این موضوع
سزن آکسو (به ترکی استانبولی: Sezen Aksu) با نام اصلی Fatma Sezen Yıldırım (فاطمه سزن ییلدیریم) یکی از خوانندگانِ موسیقی پاپ کشور ترکیه و متولد ۱۳ ژوئیه ۱۹۵۴ است. او همچنین از آهنگ‌سازان بنام ترکیه است و تا کنون بیش از ۴۰ میلیون از آلبوم‌های وی به فروش رفته‌است.[۱] از وی به عنوان ملکه موسیقی ترکیه نیز یاد می‌کنند.[۲] او خوانندگان زیادی را به کشور ترکیه تقدیم کرده‌است.
نام شناسنامه‌اینام(های) دیگرزادهسال‌های فعالیتوبگاه
فاطمه سزن ییلدیریم
سزن آکسو
۱۳ ژوئیهٔ ۱۹۵۴ ‏(۶۷ سال)
دنیزلی، ترکیه
۱۹۷۵ تا کنون
Sezen Aksu
تحصیلات خود را در دبیرستان دخترانه ازمیر و دانشکده زراعت دانشگاه اژه، که به خواست پدرش وارد شد، به پایان رساند. سزن به همراه درس‌های موسیقی سنتی که از روشدو شارداغ گرفت، در کلاس‌هایی چون نقاشی و بازیگری نیز شرکت کرده.

سزن حیات هنری خود را در سال ۱۹۷۵ آغاز کرده و در کنار خوانندگی، بیش از ۴۰۰ ترانه ساخته‌است. سزن آکسو که صاحب ۸ صفحه ۴۵ دور، ۳ آلبوم سینگل و ۲۷ آلبوم می‌باشد، در نزدیک به ۱۵ آلبوم نیز به عنوان خواننده میهمان، جای گرفته‌است. از سوی دیگر، در نزدیک به ۴۰ آلبوم گلچین نیز به آثارش جای داده شده‌است.

در حالی که ترانه‌های سزن از طرف بیش از ۱۰۰ خواننده مختلف به صدا در می‌آید، کار تهیه‌کنندگی برای هنرمندان جوان را، که برای وی مهیج می‌باشد برعهده گرفته‌است. در آثار او، از عشق گرفته تا زندگی روزمره هر آنچه که به طبیعت انسان مربوط می‌باشد، به خصوص آثار امیدوار کننده، به چشم می‌خورد.

در سال ۲۰۰۶ شعرهای او در کتابی با نام "شعر اکسک " جمع‌آوری شد. سزن که در بیش از ۲۰ کشور، نزدیک به ۱۵۰۰ کنسرت برپا کرده، فعالیت‌های مختلفی با خواننده‌های خارجی و ترک انجام داده‌است. سزن از اطلاعات موسیقی دانانی که با آن‌ها کار کرده‌است، استفاده کرده، ولی اننو تونچ و آتیللا اوزدمیراوغلو، نقش بسیار مهمی در پیشرفت شغلی وی داشته‌اند. سزن آکسو سال ۲۰۰۲ طی سری کنسرتهای آسپندوس، افس و بروکسل، تحت عنوان "ترانه‌های ترکیه"، با گروه‌هایی که در ترکیه، آثاری در زبانهای دیگر اجرا می‌کنند، در یک صحنه جای گرفت. با گوران برگوویچ از بـ*ـو*سنی بد*کاره گوین، هریس آلکسیو از یونان و ارکستر سمفونی متروپل هلند، کنسرتهای مشترکی برگزار نمود. از سوی دیگر آثار سزن آکسو از سوی خوانندگان مشهوری چون آلساندور سافییا تنور ایتالیایی و هاللی والانس خواننده مشهور استرالیایی، نیز به صدا درآورده شده‌است.

سزن آکسو که فعالیت‌های مختلفی در رشته بازیگری نیز انجام داد، در سال ۱۹۷۸ که آلبوم "سرچه" را به بازار عرضه کرد، برای اولین بار در یک فیلم سینمایی، ایفای نقش کرد. در فیلم "مینیک سرچه " ساخته عاطف ییلماز، به همراه بولوت آراس، نقش اول را بر عهده گرفت. در سال ۱۹۸۱ به همراه عادیله ناشیت، شنر شن و آلتان اربولاک در موزیکال "سزن آکسو و کازینواش" و در سال ۱۹۸۶ درموزیکال " هزار سال قبل، هزار سال بعد" ایفای نقش کرد.
سزن آکسو به تمرینهای بازیگری خود، با انجام نمایشنامههای کوتاه در کنسرتهای «ساز یا جاز»، «سزن آکسو می‌سراید» و برنامه تلویزیونی «شوی سزن آکسو» ادامه داد. در سال ۱۹۹۰ سزن به همراه فرهان شنسوی در فیلم «تنهایی بزرگ» ساخته یاووز اوزکان در نقش اول بازی کرد.


بیوگرافی سزن آکسو | خواننده

 

^~SARA~^

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/7/20
ارسال ها
884
امتیاز واکنش
4,993
امتیاز
228
زمان حضور
113 روز 16 ساعت 35 دقیقه
نویسنده این موضوع



منبع: ویکی پدیا


بیوگرافی سزن آکسو | خواننده

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا