خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

^~SARA~^

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/7/20
ارسال ها
884
امتیاز واکنش
4,993
امتیاز
228
زمان حضور
113 روز 16 ساعت 35 دقیقه
نویسنده این موضوع
ویدیا بالان ، متولد سال ۱۹۷۹ میباشد. ویدیا بازیگر هندی است که حرفه اش در بالیوود به اثبات رسیده است. تا بحال توانسته است جایزه های زیادی را بدست آورد. از جمله ” a National Film Award” ، ۵ “Filmfare Awards” و ۵ “Screen Awards” دیگر ، البته در کنار این ها دولت هند نیز جایزه ی پادما شیری را به وی اهدا کرده است. بیشتر بخاطر بازی در نقش های زنی که قدرت و تحمل بالایی دارد شهرت دارد.
ویدیا از زمانی که سنش خیلی پایین بود به حرفه ی بازیگری روی آورده است و در سال ۱۹۹۵ بود که اولین بار در سیتکام “Hum Paanch” حضور یافت ، هم چنین وی از دانشگاه بمبی نیز توانسته است مدرک جامعه شناسی خود را بگیرد. در زمانی که اوایل کارش در سینمای هند بود بسبیار ناموفق بود و در بسیاری از کارهایش شکست خورد. بعد از این قضیه در تبلیغات های تلویزیونی و موزیک ویدئوهای مختلفی حضور یافت و در سال ۲۰۰۳ بود که اولین بار در فیلم “Bhalo Theko.” فیلمی مستقل حضور یافت. بعد نیز در سال ۲۰۰۵ ، توانست در اولین فیلم هندی خود به نام “Parineeta” بازی کند و بعد نیز توانست در فیلم کمدی موفق “Lage Raho Munna Bhai.” (2006) در نقش اصلی حضور یابد.

این موفقیت نیز باعث شد که وی بتواند نقش دیگری را در دست گیرد و در کمدی های رمانتیک “Heyy Babyy (2007) ” و “Kismat Konnection (2008) ” که هردو ناموفق بودند و باز تاب منفی از سوی مخاطبان داشتند حضور یابد. در سال ۲۰۰۹ نیز وی اولین بار توانست بیشترین موفقیت را در حرفه ی بازیگری بدست آورد و در ۵ نقش پشت سر هم در چند فیلم حضور یافت.
فیلم Paa

در این مدت زمان نیز از سوی منتقدان مورد تحسین زیادی قرار گرفت. در ابتدا در سال ۲۰۰۹ در “Paa” فیلمی درام بعد نیز در سال ۲۰۱۰ در فیلم کمدی تاریک “Ishqiya,” ، در سال ۲۰۱۱ نیز در فیلمی براساس زندگی واقعی به نام “No One Killed Jessica” و در همین سال در فیلم بیوگرافی دیگری به نام “The Dirty Pictur” حضور یافت ، سال بعد نیز در فیلم “Kahaani” بازی کرد. این نقش ها باعث شد که او یکی از بازیگران زن خوب در سینمای هند شود.

بعد نیز بار دیگر در فیلم هایی با استقبال و فروش پایین در سینمای هند حضور یافت. البته بعد از مدتی با حضور در “Kahaani 2: Durga Rani Singh” بار دیگر در اوج قرار گرفت.
به علاوه بازیگری ، وی یکی از کسانی است که حامی حقوق زنان در جامعه است.

فیلم‌شناسی

فهرست برخی از فیلم‌هایی که ویدیا بالان در آنها به ایفای نقش پرداخته است:

متشکرم
بیگم جان
پیچ و خم
سلام کوچولو
روزی روزگاری در بمبئی دوباره!
زن متاهل
اکلاویا
ادامه بده مونا
صدایت را بالا ببر
سه
هیچ کس جسیکا را نکشت
یک عکس بگیرید
داستان
داستان ۲
عکس کثیف
گورو
دیوانه
ارومی
داستان ناقص ما
عاشقی
سولوی تو
بابی جاسوس
عملیات مریخ


بیوگرافی ویدیا بالان | بازیگر

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا