خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,242
امتیاز واکنش
64,121
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
خمیرهای پلیمری برای گل سازی و عروسک سازی با خمیر استفاده می شوند . این نوع خمیر ها به خمیر های فیمو هم معروف اند و دلیل آن این است که برای اولین بار شرکت فیمو اقدام به ساخت خمیر پلیمری کرد و تا سال ها بی رقیب بود. خمیر فیمو دو نوع کلی هستند . خمیرهای پلیمری ای که بعد از ساخت باید حتما در حرارت پخته شوند تا خشک شوند و خمیر های هوا خشک .
خمیرفیمو هوا خشک :
خمیرهای پلیمری هوا خشک نباید در معرض هوا قرار بگیرند به همین دلیل هنرمند زمان زیادی برای شکل دادن به خمیر فیمو ندارد و ممکن است در حین کار خمیر خشک و سفت شود و امکان شکل دادن برای هنرمند نباشد . از طرفی خمیر های هوا خشک بسیار شکننده تر و همچنین سنگین تر هستند و مناسب برای ساخت زیور آلاتی که با گل های خمیری ساخته مکی شوند نمی باشد.
خمیر فیمو ( قابل پخت ) :
این نوع خمیر هوا خشک نیست و این خمیرفیمو در بین هنرمندان برای مصرف کاربردی تر هست زیرا این امکان را به هنرمند می دهد که به راحتی با خمیر کار کند و زمان دلخواهی داشته باشد و کار نهایی سبک و مقاوم است و امکان ساخت انواع زیورآلات خمیری و همچنین عروسک خمیری با این نوع خمیر فیمو راحت است.
نکات ایمنی :
برای پخت عروسک خمیری خود هرگز از ماکروویوی که مورد استفاده شماست استفاده نکنید.
توجه : خمیر های پلیمری را هم می توان در خانه ساخت هرچند خیلی ها تمایلی به این کار ندارند و معتقدند به راحتی می توان خمیر فیمو را در رنگ های متنوع تهیه کرد با این حال خمیر فیمو خانگی به صورت زیر تهیه می شود.
طرز تهیه خمیر فیمو خانگی :
چسب چوب سه چهارم پیمانه / آرد ذزت یک پیمانه / روغن بچه دو قاشق غذاخوری / آبلیمو یک قاشق غذاخوری
یک ماهیتابه نچسب بردارید و چسب چوب و آرد ذرت ، روغن بچه ، آبلیمو را داخل آن بریزید و به خوبی با هم مخلوط کنید وسپس مخلوط را روی شعله ملایم قرار دهید.همزمان با مخلوط کردن شعله را هم زیاد کنید مرتب هم بزنید تا حالتی مانند پوره سیب زمینی پیدا کند. وقتی به این حالت درآمد تابه را روی یک سطح سرد قرار دهید و کمی روغن بچه به ان اضافه کنید و با دست شروع به ورزد دادن خمیر کنید و تا جایی ادامه دهید که یک خمیر یکدست و لطیف حاصل شود . حالا می توانید رنگ ها را به آن اضافه کنید تا خمیر فیموهای رنگی داشته باشید .
( توجه کنید که این خمیر هوا خشک می باشد و نیازی به پختن در فر ندارد )
ابزار کار با خمیر فیمو :

استفاده از ابزار گوناگون در کار با خمیر فیمو بسیار سلیقه ای و بستگی به طرحی دارد که قرار است کار کنید. شما از قالب های فوندانت و ابزار گل های خمیر چینی و حتی از ابزار های دندانپزشکی هم می توانید برای فرم دادن به خمیر پلیمری و ساخت عروسک خمیری خود استفاده کنید.
#هنری


معرفی خمیر مجسمه سازی فیمو

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا