خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,243
امتیاز واکنش
64,123
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
مجسمه سازی چیست؟

مجسمه ها آثار هنری سه بعدی هستند که از موادی مانند سنگ ، فلز ، سرامیک و چوب ساخته شده اند. مجسمه سازان از روش های مختلفی برای ساخت آثار هنری استفاده می کنند ، از جمله منبت کاری ، ساخت ، مدل سازی و ریخته گری.
David-by-Michaelangelo-shutterstock_306001280-770-scaled-1-768x4996561963954cc4383.webp

تاریخچه مختصر مجسمه سازی غرب

تاریخچه مجسمه سازی به طلوع تمدن بازمی گردد.
مجسمه های ماقبل تاریخ (40000-4000 قبل از میلاد): مجسمه های ماقبل تاریخ از منبت کاری روی سنگ گرفته تا ریخته گری از برنز. سایر مجسمه های ماقبل تاریخ از خشت ، استخوان ، چوب و سنگ تراشیده شده اند. یکی از قدیمی ترین مجسمه های شناخته شده Lion-man of the Hohlenstein-Stadel است ، مجسمه ای که از عاج ماموت تراشیده شده و در آلمان یافت شده است.

مجسمه های باستانی (۴۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح – ۴۰۰ میلادی): مجسمه های باستانی شامل مجسمه های بزرگ مصر باستان مانند ابوالهول بزرگ جیزه و مجسمه های برجسته غرق شده ای هستند که در سنگ تراشیده شده اند – در بسیاری از آنها خدایان مصر دیده می شوند. مورخان هنر مجسمه های یونان باستان را در سه دوره باستانی ، کلاسیک و هلنیستی ترسیم می کنند. همانطور که یونان باستان در طول قرن ها پیشرفت می کرد ، مجسمه های یونانی از کارهای اولیه سخت به کارهای هنری بسیار پیچیده تبدیل می شدند.

مجسمه های قرون وسطایی (400-1400s): پس از سقوط امپراتوری روم ، مجسمه سازان در سراسر اروپا آثار هنری عمدتاً مذهبی ایجاد کردند. در دوران تاریکی ، کلیسای کاتولیک قدرت و نفوذ پیدا کرد و مجسمه هایی با نماد نگاری مسیحی را سفارش داد. در اواخر دوره قرون وسطایی ، سبک گوتیک نزد هنرمندان ایتالیایی مانند Giotto و Duccio ، که مجسمه های گوتیک را برای کلیساهای جامع و کلیساهای مذهبی ایجاد می کردند ، محبوب شد.

مجسمه های دوره رنسانس (دهه های 1400–1600): در دوره رنسانس در اروپا ، مجسمه ها آثار کلاسیک ساخته شده از برنز و مرمر ایجاد کردند. مشهورترین مجسمه ساز این دوره میکل آنژ است که مجسمه های مرمر او مسیر تاریخ هنر را تغییر داد. مجسمه مستقل و برجسته او دیوید (1501–1504) هنوز هم در فلورانس پابرجاست. یکی دیگر از مجسمه های مرمر وی ، Pietà (1498–1499) ، مریم مقدس را نشان می دهد که بدن عیسی را در دست دارد.


سبک های مجسمه سازی

 

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,243
امتیاز واکنش
64,123
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
مجسمه های باروک ، روکوکو و رمانتیک (دهه 1600-1850): در این دوره ها ، مجسمه ها حتی بیشتر تزئین ، ظریف و اغلب اروتیک می شدند. موضوع این مجسمه ها از جنبه مذهبی و به سمت فرد حرکت می کند ، که توسط کارهای هنری مانند مجسمه مایل به قرمز کلود میشل The Matoxication of Wine (1780-1790) مشخص می شود.
مجسمه های مدرن و معاصر (دهه 1860 تا به امروز): مجسمه های هنری مدرن طیف گسترده ای از جنبش های هنری را شامل می شوند ، از جمله کوبیسم ، سازه گرایی روسی ، دادائیسم و غیره. هنرمندانی مانند الكساندر كالدر مجسمه های جنبشی ساختند كه در حال حركت هستند. در طول کار خود ، پابلو پیکاسو از طیف گسترده ای از مواد ، از جمله مقوا ، خاک رس و اشیا found پیدا شده مجسمه های آزمایشی ساخت.

hb_200178-768x666.webp

۶ نوع مجسمه سازی
روش های مختلفی وجود دارد که هنرمندان مجسمه سازی می کنند. برخی از اشکال مختلف مجسمه سازی را در نظر بگیرید.
مجسمه برجسته: مجسمه های برجسته شامل تصاویری است که از یک سطح صاف از همان ماده حک شده است. چند نوع تغییر در این فرم وجود دارد: نقش برجسته با تصاویری که به وضوح در بالای پس زمینه برجسته شده اند ، نقش برجسته کم (همچنین به عنوان نقش برجسته نیز شناخته می شود) با تصاویر فقط کمی برجسته ، و نقش برجسته غرق شده با تصاویر حک شده در داخل ، هرگز بالاتر از پس زمینه
مجسمه های مستقل: مجسمه های مستقل اجسام سه بعدی هستند که به هیچ زمینه ای متصل نیستند. این سبک از مجسمه سازی را می توان از هر زاویه ای با فاصله از هر طرف مشاهده کرد.
مجسمه های تراشیده شده: مجسمه های تراشیده شده از طریق فرایند کسر خلق می شوند. برای مجسمه های تراشیده شده ، از تراش دادن مواد مانند چوب یا سنگ استفاده کنید.
مجسمه سازی مدل سازی: با ایجاد یک ماده نرم مانند خاک رس یا موم ، از یک فرآیند افزودنی برای ایجاد مجسمه های مدل سازی استفاده کنید. مجسمه های سفالی اغلب در کوره شلیک می شوند تا سفت شوند.
مجسمه های مونتاژ شده: مجسمه های مونتاژ شده همچنین از یک فرآیند افزودنی استفاده می کنند که مجسمه ساز مواد مختلفی مانند ضایعات فلز و اشیای پیدا شده را ترکیب می کند. مجسمه های مونتاژ شده اغلب توسط چسب یا جوشکاری در کنار هم قرار می گیرند.


سبک های مجسمه سازی

 

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,243
امتیاز واکنش
64,123
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
مجسمه سازی ریخته گری: این روش شامل ریختن یک ماده مایع در قالب طراحی شده برای یک شکل خاص است. این فرایند اجازه می دهد تا چندین نسخه از یک شکل تهیه شود.
۴ برجسته مجسمه سازی اروپایی
کار این مجسمه سازهای تأثیرگذار را کاوش کنید.
آگوست رودن (۱۹۱۷-۱۸۴۰): آگوست رودن مجسمه ساز فرانسوی در اوایل کار حرفه ای خود تلاش کرد وقتی نقاشی ها و مجسمه هایش توسط مدارس هنری و گالری ها رد شد. در اواسط ۳۰ سالگی ، رودن به ایتالیا سفر کرد و از مجسمه های میکل آنژ الهام گرفت. رودن پس از بازگشت به فرانسه شروع به ساخت مجسمه های برنزی کرد و با آثاری مانند بـ*ـو*سه (۱۸۸۹) و متفکر (۱۹۰۲) انقلابی در دنیای هنر ایجاد کرد.
لوئیز بورژوا (۲۰۱۰ – ۱۹۱۱): لوئیز بورژوا یک هنرمند فرانسوی-آمریکایی بود که به خاطر مجسمه های مستقل در مقیاس بزرگ مانند مامان (۱۹۹۹) ، عنکبوتی ساخته شده از برنز ، فولاد ضد زنگ و مرمر که بیش از ۳۰ فوت قد دارد ، مشهور است. بورژوا از طریق مجسمه های واضح و سورئال خود ، مضامین ترس ، آسیب های دوران کودکی را کشف کرد.
مارسل دوشان (1868–1968): یکی از تأثیرگذارترین هنرمندان مفهومی قرن بیستم ، مارسل دوشان کار خود را در دهه 1910 در پاریس آغاز کرد و سرانجام در جریان جنگ جهانی دوم به نیویورک رفت. دوشان بیشتر بخاطر مجسمه های اولیه آماده خود مانند Bicycle Wheel (1913) ، نمونه ای از سبک ترکیبی و Fountain (1917) ، ادرار چینی روزمره شناخته شده است.
هنری مور (1898–1986): هنری مور مجسمه ساز انگلیسی در سنین جوانی مجذوب سبک های باستانی و مدرن مجسمه سازی شد. پس از کنار گذاشتن فرآیند مدل سازی که در مدرسه آموخت ، مور یک فرایند کنده کاری مستقیم را ایجاد کرد که برای مجسمه هایی مانند Bird Basket (1939) و Helmet Head and Shoulders (1952) استفاده کرد.
#بامدادی_ها


سبک های مجسمه سازی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا