خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

malakeh

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
9/2/21
ارسال ها
170
امتیاز واکنش
2,693
امتیاز
213
زمان حضور
8 روز 3 ساعت 32 دقیقه
نویسنده این موضوع
همیشه تمامی «اولین‌ها» جالب و جذاب هستند. همه ما می‌دانیم که گراهام بل تلفن را اختراع کرد اما آیا می‌دانیم اولین کلماتی که پشت تلفن گفته شده چه بوده؟
در همه جای دنیا این حس کنجکاوی در تمام مردم وجود دارد که بدانند "اولین" هر چیز چگونه بوده است تا سیر تکاملی آن را بفهمند و درک کنند. در ثبت رکوردها، همیشه "اولین"‌ها جایگاه ویژه‌ای دارند و دانستن آن برای همه مهم است. مثلا نییل آرمسترانگ اولین مردی بود که به کره ماه رفت، برادران رایت اولین هواپیما را ساختند، هاتی مک دنیلی اولین سیاه پوستی بود که اسکار گرفت و....
اما آیا می‌دانیم اولین کلماتی که پشت تلفن گفته شده چه بوده؟ یا اینکه اولین سلفی دنیا ۲۰۰ سال قبل گرفته شده؟ یا اولین جان باخته در تصادف یک دانشمند شناخته شده و مشهور بوده؟ و یا اینکه اولین عمل جراحی زیبایی در جنگ جهانی دوم صورت گرفته؟ در این مطلب بهترین "اولین‌ها" را در طول تاریخ با هم مرور می‌کنیم:
》اولین سلفی دنیا 《

رابرت کورنلیوس که صاحب یک مغازه الکتریکی بود به هنر جدید "عکاسی" علاقه‌مند بود. در سال ۱۸۳۹ این عکس را خارج از مغازه خود گرفت. او مجبورشد ۱۰-۱۵ دقیقه بنشیند و به دوربین خیره و عکس را بگیرد.
》اولین کامپیوتر اپل《

استیو جابز در سال ۱۹۷۶ اولین کامپیوتر اپل را در یک گاراژ در کالیفرنیا به معرض نمایش گذاشت. تنها یک نفر آن را خرید و بعد‌ها ۵۰ فروشگاه آن را سفارش دادند. امروزه ۶ کامپیوتر از این مدل مانده و هنوز کار می‌کند.
》 اولین جان باخته در سانحه تصادف 《

"ماری وارد" دانشمند مشهور از یک ماشین بخار به بیرون برتاب شد و زیر چرخ‌های ماشین گیر کرد و به این ترتیب اولین تصادف در تاریخ با مرگ او رقم خورد. او به علت شکستگی گردن جان باخت
》اولین جهانگرد دنیا با پای پیاده 《

"دیو کینستگ در سال ۱۹۷۰ " وازکا" در "مینستا" را ترک کرد و بعد از ۱۴۴۵۲ مایل راه رفتن در سال ۱۹۷۴ بازگشت. او تقریبا تا اخر عمر خود ۲۰ میلیون قدم راه رفته بود و چیزی در حدود ۲۱ جفت کفش استفاده کرد.
》اولین کاراکتر دیزنی《

همه فکر می‌کنند که میکی موس اواین کارکتر والت دیزنی بود. اما در واقع اسوالد خرگوش خوش شانس این جایگاه را داشت. در سال ۱۹۲۷ این کاراکتر اولین شخصیت متحرک در آن زمان بود.
》اولین مردمی که پرواز کردند 《

در سال ۱۷۸۳ یک قرن قبل از اینکه برادران رایت هواپیما را اختراع کنند دو فرانسوی به نام "Jean-François Pilâtre de Rozier" و"François Laurent d'Arlandes" توانستند با یک بالون ۲۵ دقیقه در ارتفاعات ۳۰۰۰ فوتی پرواز کنند.
》اولین کلماتی که با اولین تلفن بین مخاطبین رد و بدل شد《

گراهام بل به جای اینکه پشت تلفن فریاد بزند " خدای من، من تلفن را اختراع کردم" فقط به گفتن " آقای واتسون بیا اینجا" اکتفا کرد. این رویداد در سال ۱۸۶۷ اتفاق افتاد.
》اولین کسی که دوبار جایزه نوبل دریافت کرد 《

"ماری کوری" دانشمند لهستانی، کلکسیونی از اولین‌ها است. او اولین استاد زن در دانشگاه پاریس بود، اولین زنی بود که جایزه نوبل را دریافت کرد و اولین کسی بود که این جایزه را دو بار از آن خود کرد و همچنان کسی نتوانسته رکورد او را بشکند.
》اولین عکس رنگی《

"توماس استون" اولین عکس رنگی را از یک پاپیون در سال ۱۸۶۱ گرفت.
》اولین ربات 《

اولین ربات خدمتکار تاریخ را مهندس "فیلون" یونانی در قرن سوم قبل میلاد ساخت. این ربات با یک سیستم پیچیده مقدار آب مورد نیاز را از ظرفی که در دست داشت داخل لیوان می‌ریخت.

منبع:برترینها


"اولین ها و برترین ها"

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
  • عالی
Reactions: Meysa، πحدیثهπ، Z.A.H.Ř.Ą༻ و یک کاربر دیگر
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا