خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Mahsa_Sh

همراه رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
10/10/21
ارسال ها
81
امتیاز واکنش
962
امتیاز
153
محل سکونت
تگزاش
زمان حضور
3 روز 18 ساعت 27 دقیقه
نویسنده این موضوع
فیلم‌های هری پاتر[۱] که فیلم‌هایی انگلیسی-آمریکایی هستند، بر اساس کتاب‌های هری پاتر و با همان نام‌های کتاب ساخته شده‌اند. نویسنده این کتاب‌ها، جوآن «جو» رولینگ که بیشتر با نام جی. کی. رولینگ (به انگلیسی: J. K. Rowling) است، نوشته شده‌است. او امتیاز ساخت فیلم را در سال ۱۹۹۹ به شرکت برادران وارنر با قراردادی بالغ بر یک میلیون یورو فروخت. از نکات قابل توجه این قرارداد، اصرار جی.کی. رولینگ بر استفاده از بازیگران انگلیسی در این فیلم‌ها است.
این فیلم که براساس کتاب‌های داستانی هری پاتر نوشته شده، داستان پسر نوجوانی به نام هری پاتر است که در زمان تولدش، جادوگر شیاطین به نام ولدمورت، مادر و پدر جادوگرش را به قتل رسانده‌است. داستان این هشت فیلم، دشمنی‌ها و جنگ‌های او و ولدمورت است.

در سال ۲۰۱۲، هشت‌گانه فیلم‌های هری پاتر، به فروشی بیشتر از ۷٫۷ میلیارد دلار رسید. در کل ۸ فیلم از داستان هری پاتر ساخته شده‌است که تمامشان جزء ۱۰۰ فیلم پرفروش تاریخ بودند. همچنین آخرین فیلم هری پاتر با نام هری پاتر و یادگاران مرگ - قسمت دوم، دوازدهمین فیلم پرفروش تاریخ است.


معرفی سینمایی هری پاتر

 

Mahsa_Sh

همراه رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
10/10/21
ارسال ها
81
امتیاز واکنش
962
امتیاز
153
محل سکونت
تگزاش
زمان حضور
3 روز 18 ساعت 27 دقیقه
نویسنده این موضوع
بازیگران هشت قسمت هری پاتر شامل:
هری پاتر: دنیل ردکلیف
رون ویزلی: روپرت گرینت
هرماینی گرنجر: اما واتسون
آلبوس دامبلدور: ریچارد هریس (فیلم اول و دوم)، مایکل گمبون (فیلم سوم به بعد)
سیریوس بلک: گری اولدمن
سوروس اسنیپ: آلن ریکمن
نویل لانگ‌باتم: متیو لوئیس
بلاتریکس لسترنج: هلنا بونهام کارتر
روبیوس هاگرید: رابی کالترین
لرد ولدمورت: ریف فاینز
مینروا مک‌گوناگل: مگی اسمیت
آلستور مودی: برندن گلیسون
دراکو مالفوی: تام فلتون
لونا لاوگود :ایوانا لینچ
جینی ویزلی :بانی رایت
فرد ویزلی: جیمز فلپس
جرج ویزلی: اولیور فلپس
مالی ویزلی :جولی والترز
آرتور ویزلی :مارک ویلیامز
پرسی ویزلی: کریس رنکین
نیمفادورا تانکس: ناتالیا تنا
کینگزلی شکلبولت: جورج هریس
دلورس آمبریج: ایملدا استنتون
ریموس لوپین: دیوید تیولیس
لوسیوس مالفوی: جیسون آیزکس
وینست کراب: جیم وایلت
گرگوری گویل: جوشا هردمن
چو چانگ: کیتی لیونگ
خاله پتونیا: فیونا شاو
ورنون دورسلی: ریچارد گریفیتس
دادلی دورسلی: هری ملینگ
آرگوس فیلچ: دیوید بردلی
پروفسور فیلیت‌ویک: وارویک دیویس
پروفسور سیبل تریلانی: اما تامسون
آبرفورت دامبلدور: کیران هایندز
کورنلیوس فاج :رابرت هاردی
پادما پتیل :افشان آزاد
پراوتی پتیل :شفالی چادهری
دین توماس: آلفرد (الفی) اناچ
سیموس فینیگان: دون موری
هوریس اسلاگهورن: جیم برودبنت
نارسیسا مالفوی: هلن مک‌کروری
لاوندر براون :جسی کیو
گیلدروی لاکهارت :کنت برانا

هری پاتر و سنگ جادو:
هری پاتر، پسر یتیمی است که توسط خاله و شوهر خاله خود بزرگ شده‌است. در سن یازده سالگی روبیوس هاگرید، مردی غول پیکر، از او دعوت می‌کند که به مدرسه جادوگری هاگوارتز بیاید. هم چنین به او می‌گوید که مادر و پدرش هم جادوگر بودند و به دست جادوگر شیاطین، لرد ولدمورت، کشته شده‌اند. ولدمورت، اقدام به کشتن هری نیز کرده ولی موفق به این کار نشده‌است. به همین دلیل به هری لقب «عشقی که زنده ماند» را داده‌اند. هری، اولین سالش را در مدرسه جادوگری هاگوارتز می‌گذراند و دوستان جدیدی به نام رون ویزلی و هرماینی گرنجر پیدا می‌کند. در همین سال گرفتار داستان سنگ جادو نیز می‌شود که داستان اصلی فیلم هم براساس همین سنگ است.


معرفی سینمایی هری پاتر

 

Mahsa_Sh

همراه رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
10/10/21
ارسال ها
81
امتیاز واکنش
962
امتیاز
153
محل سکونت
تگزاش
زمان حضور
3 روز 18 ساعت 27 دقیقه
نویسنده این موضوع
هری پاتر و تالار اسرار:
ری، رون و هرماینی به هاگوارتز برای سال دومشان بازگشته‌اند و با چالش بیشتری مواجه شده‌اند. تالار اسرار باز شده‌است و دانش آموزان مجبور به ترک هاگوارتز می‌شوند. هری باید با وارث سالازار اسلیترین (بنیان‌گذار تالار) روبه رو شود. او نیز مانند هری می‌تواند به زبان مار‌ها حرف بزند.

هری پاتر و زندانی آزکابان:
سال سوم هری در هاگوارتز شروع شده و او همراه دوستان خود به هاگوارتز بر می‌گردند. استاد جدیدی که به مدرسه اضافه شده‌است پروفسور لوپین است که درس دفاع در برابر جادو سیاه را درس می‌دهد. در همین سال سیریوس بلک یک قاتل فراری از زندان آزکابان فرار کرده‌است. به همین دلیل دیوانه‌سازهای زندان آزکابان به دنبال او هستند.

هری پاتر و جام آتش:
هری پاتر به پسری بالغ تبدیل شده‌ است و در سال چهارم درس می خواند . او امسال مجبور به شر کت در مسابقه ی سه جادوگر می شود .

فیلم هری پاتر و محفل ققنوس:
در این سال هری پاتر در مقطع پنجم دروس هاگوارتز است و باید امتحانات سمج (سطوح مقدماتی جادوگری) بدهد در ضمن هم وزارت سحر و جادو باور نمی‌کند که لرد ولدمورت بازگشته است و از این جهت هری پاتر و آلبوس دامبلدور را تحت فشار می‌گذارد در آخر در نبردی سیریوس بلک پدرخوانده او توسط بلاتریکس لسترنج کشته می‌شود و در آخر وزارت سحر و جادو متقاعد می‌شود که ولدمورت بازگشته است.

فیلم هری پاتر و شاهزاده دورگه:
در این قسمت هری پاتر در سال ششم هاگوارتز تحصیل می‌کند. هری در این سال تحصیلی برای اولین بار کلاس‌های خصوصی با دامبلدور دارد که در آن‌ها به مرور و بازبینی خاطرات لرد سیاه می‌پردازند؛ و در انتها بنابر اتفاقاتی متوجه وجود جان‌پیچه‌ها شده و دامبلدور توسط سورس اسنیپ کشته می‌شود. این داستان مقدمه‌ای بر قسمت آخر هری پاتر محسوب شده و برای واپسین بار، هری و دوستانش در مدرسه هاگوارتز حضور می‌یابند.

فیلم هری پاتر و یادگاران مرگ - قسمت اول:
لرد ولدمورت قوی‌تر شده و قدرتش در حال رشد است. در حال حاضر وزارت سحر و جادو و هاگوارتز در کنترل اوست. هری، رون و هرماینی تصمیم گرفته‌اند کار دامبلدور را به پایان برسانند و بقیه جان‌پیچ‌ها را پیدا کنند تا ولدمورت را شکست بدهند. اما برای این سه نفر و بقیهٔ دنیای جادوگری امید کمی باقی‌مانده‌است.در جریان جستجو برای جان پیچ ها هری،هرماینی و رون متوجه میشوند افسانه یادگاران مرگ حقیقت دارد و ولدمورت به دنبال ابر چوبدستی است؛در پایان این قسمت مشاهده میکنیم دابی جن برای نجات هری پاتر جان خود را از دست می دهد و ولدمورت ابر چوبدستی را در آرامگاه آلبوس دامبلدور میابد.

فیلم هری پاتر و یادگاران مرگ - قسمت دوم:
این فیلم که ادامه داستان هری پاتر و یادگاران مرگ - قسمت اول است، جنگ بین هری پاتر و دشمنش ولدمورت در مدرسه هاگوارتز را نشان می‌دهد که هری باید بقیه جان پیچ‌ها را نابود کند تا بتواند ولدمورت را شکست دهد.

اخرین فیلم هری پاتر و یادگاران مرگ - قسمت دوم:
با بودجه کمتر از ۲۵۰ میلیون دلاری اش، در حدود ۷۳٬۰۹۴٬۱۸۷ پوند در انگلستان، ۳۸۱٬۰۱۱٬۲۱۹ دلار در آمریکا و ۱٬۳۴۱٬۶۹۳٬۱۵۷ دلار در مجموع در جهان فروش رفته‌است و هم چنین در بین ۱۰۰ فیلم پرفروش تاریخ، در رده ۱۲ جدول قرار دارد.[۳] این فیلم، رکورد فیلم فیلم هری پاتر و سنگ جادو، به کارگردانی کریس کلمبوس که ابتدا در رده اول سری پرفروش هری پاتر با فروشی بالغ بر ۱ میلیارد دلار قرار داشت[۲] را با فروش ۱٫۳ میلیاردی اش شکست.[۵]


معرفی سینمایی هری پاتر

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا