خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Aina

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/11/21
ارسال ها
155
امتیاز واکنش
109
امتیاز
163
محل سکونت
Ocean Army
زمان حضور
4 روز 4 ساعت 31 دقیقه
نویسنده این موضوع
دانشمندان با موفقیت دو داروی موجود سرطان را در جهت ایجاد درمانی برای تومورهای مرگ بار مغزی در کودکان با هم ترکیب کردند و به نتایج امیدبخشی دست یافتند.

به گزارش ایسنا و به نقل از گاردین، تومور "DIPG" نوع نادری از تومورهای مغزی در کودکان است که رشدی سریع دارد و می‌تواند در برابر دارو مقاومت کند. در حال حاضر هیچ درمانی برای این تومور وجود ندارد و بسیاری از کودکان مبتلا به آن طی چند ماه جان خود را از دست می‌دهند.

اکنون گروهی از دانشمندان و پزشکان موسسه تحقیقاتی سرطان لندن دریافتند که می‌توان با استفاده از ترکیب داروی سرطان پوست و سرطان خون با "DIPG" مبارزه کرد. این پیشرفت که متخصصان سرطان آن را "امیدبخش" توصیف می‌کنند در مجله‌ی "Cancer Discovery" منتشر شده است.

پروفسور "کریس جونز"(Chris Jones)، پروفسور زیست‌شناسی تومورهای مغزی کودکان در موسسه تحقیقات سرطان می‌گوید: ما اکنون درک بهتری از روش‌های جهش تومور و نحوه‌ی مقاومت آن در برابر دارو داریم. این موضوع به ما در شناسایی این ترکیب‌ دارویی که امیدواریم موفقیت‌آمیز باشد، کمک کرد.

در این تحقیقات جدید، آزمایش‌های آزمایشگاهی نشان داد که ترکیب دو داروی سرطان موجود که برای سرطان پوست و خون استفاده می‌شوند می‌توانند سرعت رشد تومورهای "DIPG" را کاهش دهند. این درمان با نام "مهار کننده MEK" نیز شناخته می‌شود.

این داروها اغلب به تنهایی کار می‌کنند اما برخی سرطان‌ها در برابر درمان مقاوم می‌شوند. تاکنون چنین درمانی بر روی کودکان مبتلا به تومور "DIPG" بررسی نشده بود.

محققان داروی "ترامتینیب"(trametinib) را در موش‌ها مورد ارزیابی قرار دادند و دریافتند که به تنهایی اثر کمی دارد. سپس آن‌ها داروی "داساتینیب"(dasatinib) را همراه با "ترامتینیب" برای درمان سلول‌های "DIPG" مورد استفاده قرار دادند. آن‌ها دریافتند که ترکیب این دو دارو که هر کدام ساز و کار متفاوتی دارد باعث کاهش سرعت رشد تومور می‌شود.

به گفته‌ی موسسه تحقیقات سرطان، اثرگذاری این ترکیب بیش از حد انتظار بود و سرعت رشد سلول‌های سرطانی در مغز موش را تا ۶۰ درصد کاهش داد.

"جونز" می‌گوید: یافته‌های ما باید در آزمایشگاه مورد بررسی قرار گیرد اما از آن‌جا که هر دوی این داروها تایید شده هستند ایمن بودن آن‌ها مشخص است بنابراین ما امیدواریم که زمان زیادی برای رسیدن این درمان به مرحله‌ی آزمایش بالینی نیاز نباشد.

پروفسور "کریستین هلین"(Kristian Helin) مدیر اجرایی موسسه تحقیقات سرطان می‌گوید: توانایی سرطان‌ها در مقاوم شدن در برابر درمان یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی است که ما در تولید درمان‌های موثر با آن مواجه هستیم.

شناسایی راه‌هایی برای غلبه این توانایی سرطان‌ها در سرطان‌هایی مثال "DIPG" ضروری است تا بتوانیم درمانی برای بیماران کم‌ سن مبتلا به سرطان ارائه کنیم.

منبع:ایسنا


ترکیبی "امید بخش" برای درمان تومور مغزی کودکان

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا