خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Parmida_viola

مدیر آزمایشی تالار خانواده و زندگی
مدیر آزمایشی
گرافیست انجمن
  
عضویت
3/10/21
ارسال ها
1,756
امتیاز واکنش
6,701
امتیاز
233
محل سکونت
Sicily, italy
زمان حضور
29 روز 15 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
سالادها یکی از مهیج‌ترین و خوشمزه‌ترین گزینه‌های غذایی هستند که می‌توان آن‌ها را به‌عنوان پیش‌غذا، همراه با غذای اصلی یا به‌عنوان غذای اصلی سرو کرد.


dfrewq-768x432.jpg

سالاد یونانی، یکی از سالادهای مشهور بین‌المللی است که در رستوران‌های بیشتر کشورها در سراسر دنیا سرو می‌شود. این سالاد رنگارنگ، طرز تهیه‌ای ساده دارد و بسیار لذیذ است. خیار، کاهو، گوجه‌فرنگی، زیتون آبدار و پنیر فتا از مواد تشکیل‌دهنده سالاد یونانی هستند که در نهایت، با یک سس سرکه‌ای مزه‌دار می‌شوند. البته اگر از طعم سرکه خوشتان نمی‌آید، می‌توانید از آب لیمو هم استفاده کنید. سالاد یونانی، یک همراه غذا، پیش غذا و یک شام سبک و رژیمی است. با ما همراه باشید تا طرز تهیه سالاد یونانی را با هم بخوانیم.

مواد لازم برای چهار نفریک چهارم یک عدد پیاز قرمز و خلالی‌شدهیک عدد لیمو ترش بزرگ۲ عدد گوجه‌فرنگی خردشده۲ عدد خیار متوسط خردشده یک عدد کاهوی کوچک خردشدهدو سوم پیمانه زیتون بدون هسته۱۶ تکه پنیر فتامواد لازم برای سس سالاد یونانی۲ قاشق غذاخوری سرکه انگور۲ قاشق غذاخوری آب لیموی تازهیک حبه سیر پوست‌کنده و رنده‌شدهنصف پیمانه روغن زیتوننمک و فلفل به مقدار لازم۳ قاشق غذاخوری ماست یونانی (اختیاری)یک چهارم پیمانه پنیر فتا (اختیاری)نعنا خشک به مقدار لازم (اختیاری)طرز تهیه سالاد یونانی

کاهو، گوجه‌فرنگی و خیار را با هم در یک کاسه مخلوط کنید. سپس در یک کاسه دیگر آب لیمو ترش را روی پیاز خلالی‌شده بریزید و آن را برای ۱۰ دقیقه کنار بگذارید. پیاز را آبکش کنید و همراه با زیتون‌های نصف‌شده به مخلوط کاهو بیفزایید. مواد سالاد را خوب زیر و رو کنید.


برای آماده‌سازی سس سالاد، سرکه، آب لیمو، روغن زیتون، سیر رنده‌شده، نمک و فلفل و در صورت تمایل پنیر فتای له‌شده و ماست یونانی را در یک شیشه بریزید و کمی نعنای خشک به آن بیفزایید. در شیشه را ببندید و آن را محکم تکان دهید تا سس یکدستی داشته باشید.

برای سرو، سالاد را در چهار بشقاب بریزید و روی هر کدام، چهار تکه پنیر فتا بچینید. روی پنیر فتا را با کمی نعنای خشک تزئین کنید و در نهایت سس را روی سالاد بریزید.

نکات مهم

  • اگر پیاز شما خیلی تند است، حتما آن را پس از آغشته شدن به آب لیمو آبکش کنید تا طعم آن کمی ملایم شود.
  • شما می‌توانید در تهیه سس از سرکه بالزامیک هم استفاده کنید.
  • سالاد یونانی اصیل با زیتون سیاه درست می‌شود.
  • بهتر است کاهو را در آخرین مرحله به سالاد بیفزایید تا ماندگاری بیشتری داشته باشد.
  • برخی افراد، کمی سـ*ـینه مرغ پخته شده نیز به سالاد یونانی اضافه می‌کنند تا تبدیل به یک وعده کامل و سیرکننده شود.
  • منبع: دلتا


طرز تهیه سالاد یونانی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا