خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~XFateMeHX~

کاربر برتر
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/4/20
ارسال ها
7,079
امتیاز واکنش
10,096
امتیاز
428
زمان حضور
35 روز 22 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
گفتاردرمانی (Speech Pathology) یا آسیب‌شناسی گفتار و زبان شاخه‌ای از علوم توان‌بخشی به‌شمار می‌رود و متخصص گفتاردرمانی اختلال‌های ارتباطی، اختلال‌های درکی، اختلال‌های صوت و مشکلات بلع را تشخیص می‌دهد و درمان می‌کند. شاید برخی تصور کنند گفتاردرمانی زیرشاخه‌ای از رشته روان‌شناسی باشد و با صحبت‌کردن با افراد، اختلال‌های رفتاری‌شان را اصلاح می‌کند یا شاید برخی رشته گفتاردرمانی را به اصلاح اختلال‌های تلفظی محدود بدانند. بااین‌حال، واقعیت این است گفتاردرمانی حوزۀ گسترده‌ای از موضوع‌های گفتار، زبان، بلع، صوت و ارتباط را شامل می‌شود. متقاضیان رشته گفتاردرمانی در طول دوران تحصیل، با آناتومی و فیزیولوژی انـ*ـدام گفتار و مباحثی همچون زبان‌شناسی و روان‌شناسی آشنا خواهند شد. بنابراین، بهتر است گفتاردرمانی را رشته‌ای بین‌رشته‌ای بدانیم. جامعۀ هدف گفتاردرمانگان فقط کودکان نیستند و ممکن است شخصی مسن که سکتۀ مغزی کرده و توانایی تکلم را از دست داده است، به گفتار‌درمانی نیاز داشته باشد.

دانشگاه‌های معتبری در دنیا رشته گفتاردرمانی را ارائه می‌دهند. خدمات گفتاردرمانی حتی ممکن است در برخی از مدرسه‌ها به کودکان ارائه شود و این رشته اقبال درخورتوجهی در میان دانشجویان دارد. برخی از گرایش‌های رشته گفتاردرمانی در مقاطع کارشناسی عبارت‌اند از: علوم ارتباطی و اختلال‌ها، زبان‌شناسی، توسعۀ زبان، آموزش، روان‌شناسی و انگلیسی. مقطع کارشناسی ارشد رشته گفتاردرمانی نیز معمولاً با تجربه‌های بالینی یا کارآموزی همراه است تا اطمینان حاصل شود دانشجویان تجربۀ یادگیری جامع و عملی را کسب کرده‌اند. در این مقاله، دربارۀ تحصیل رشته گفتاردرمانی در کانادا بیشتر سخن خواهیم گفت.


رشته گفتار درمانی در کانادا

 

~XFateMeHX~

کاربر برتر
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/4/20
ارسال ها
7,079
امتیاز واکنش
10,096
امتیاز
428
زمان حضور
35 روز 22 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
دانشگاه‌های برتر

دانشگاه‌های برتر برای تحصیل رشته گفتاردرمانی در کانادا ازاین‌قرارند:

دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو اولین نام در فهرست دانشگاه‌های برتر برای تحصیل رشته گفتاردرمانی در کاناداست. این دانشگاه سال ۱۸۲۷ در شهر تورنتو تأسیس شد و در تازه‌ترین رتبه‌بندی وبگاه QS در سال ۲۰۲۲، بیست‌وششمین دانشگاه معتبر دنیا و برترین دانشگاه کانادا شناخته شده است. تاکنون، بیش از ۵۶۰هزار نفر دانشجو از دانشگاه تورنتو فارغ‌التحصیل شده‌اند و هم‌اکنون، بیش از ۷۴هزار نفر دانشجو در آن مشغول تحصیل هستند. دانشگاه تورنتو شامل سه پردیس دانشگاهی است: میسیساگا و اسکاربرو و سنت‌جورج. دورۀ کارشناسی ارشد علوم بهداشت (MHSc) در دانشگاه تورنتو دانشجویان را برای کسب علم و تجربه‌ای حرفه‌ای در حوزۀ گفتاردرمانی آماده می‌کند. تجربه‌های دانشگاهی و بالینی برای ارائۀ مهارت‌های مورد‌نیاز به‌منظور ارزیابی و درمان افراد مبتلا به اختلال‌های ارتباطی و بلع، دورۀ یادشده را یکپارچه و منسجم خواهد کرد. تحصیل دورۀ کارشناسی ارشد علوم بهداشت فقط تمام‌وقت است و این دوره نه‌تنها در کلاس‌های درسی، بلکه در آزمایشگاه‌هایی با تجهیزات بالینی پیشرفته و یکی از گروه‌های آموزشی بالینی بزرگ و متنوع آمریکای‌شمالی تدریس می‌شود.

دانشگاه مک‌گیل

دانشگاه مک‌گیل نیز یکی از دانشگاه‌های برتر به‌منظور تحصیل رشته گفتاردرمانی در کانادا به‌شمار می‌آید که سال ۱۸۲۱ در شهر مونترال بنیان نهاده شد. در تازه‌ترین رتبه‌بندی وبگاه QS در سال ۲۰۲۲، این دانشگاه دولتی جایگاه بیست‌وهفتم را در بین دانشگاه معتبر جهان و ردۀ دوم را در میان دانشگاه برتر کانادا ازآنِ خود کرده است. در دانشگاه مک‌گیل، دورۀ کارشناسی ارشد علوم ارتباطات و اختلالات گفتاردرمانی ارائه می‌شود که دوره‌ای مبتنی‌بر شایسته‌سالاری است و داوطلبان برای گذراندن دوره‌های تئوری درکنار دوره‌های عملی انتخاب خواهند شد. دورۀ یادشده دو‌ساله است و دانشجویان مبانی نظری و بالینی این حرفۀ هیجان‌انگیز را آموزش خواهند دید. از‌آنجا‌که دوره‌های بالینی در مناطق فرانسوی‌زبان نیز ارائه می‌شوند، بهتر است علاقه‌مندانِ این رشته به دو زبان انگلیسی و فرانسه مسلط باشند.


رشته گفتار درمانی در کانادا

 

~XFateMeHX~

کاربر برتر
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/4/20
ارسال ها
7,079
امتیاز واکنش
10,096
امتیاز
428
زمان حضور
35 روز 22 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
دانشگاه آلبرتا

دانشگاه آلبرتا دیگر نام در فهرست دانشگاه‌های برتر به‌منظور تحصیل رشته گفتاردرمانی در کانادا محسوب می‌شود. سال ۱۹۰۸، الکساندر رادرفورد و هنری تروی دانشگاه دولتی آلبرتا را در شهر ادمونتون استان آلبرتا کانادا بنیان نهادند. در تازه‌ترین رتبه‌بندی وبگاه QS در سال ۲۰۲۲، دانشگاه آلبرتا صدونوزدهمین دانشگاه‌ معتبر جهان و پنجمین دانشگاه‌‌ برتر کانادا شناخته شده است. این دانشگاه پنج پردیس دانشگاهی دارد که میزبان دانشکده‌ها و مرکز‌های تحقیقاتی مختلفی است. پردیس‌های ذکرشده عبارت‌اند از: پردیس شمال، پردیس جنوب، پردیس سنت‌جین، پردیس آگوستانا و پردیس انترپرایز اسکویر. رشته گفتاردرمانی در دانشگاه آلبرتا در مقاطع تحصیلات تکمیلی دوره‌های کارشناسی ارشد آموزش‌محور و پژوهش‌محور و دکتری را شامل می‌شود.

دورۀ کارشناسی ارشد کورس‌محور گفتاردرمانی بدون پایان‌نامه و دوساله است. دورۀ یادشده مهارت‌های دانشگاهی و بالینی موردنیاز برای تمرین در آسیب شناسی گفتار را ترکیب می‌کند تا دانشجویان هم‌زمان علم و تجربه کسب کنند. شایان ذکر است این دوره ۵۱.۵ واحد درسی و حداقل ۳۵۰ ساعت تجربۀ بالینی و کار در پروژه را شامل می‌شود. دورۀ کارشناسی ارشد تزمحور گفتار‌درمانی نیز مشابه برنامۀ کارشناسی ارشد کورس‌محور است، با این تفاوت که دانشجویان در انتهای دوره پایان‌نامه باید ارائه دهند و از آن دفاع کنند.

علاوه‌بر دوره‌های یادشده، دانشگاه آلبرتا دوره‌ای ترکیبی از دروس کارشناسی ارشد و دکتری در حوزۀ گفتاردرمانی ارائه می‌دهد که مختص دانشجویان مستعد و علاقه‌مندی است که تمایل دارند در برنامۀ مطالعاتی یکپارچه و کارشناسی ارشد گفتاردرمانی و دکتری علوم توان‌بخشی تحصیل کنند. متقاضیان دورۀ ترکیبی کارشناسی ارشد و دکتری تمامی کورس‌های دانشگاهی و بالینی دورۀ کارشناسی ارشد و تمامی دروس و الزامات تحقیقاتی برنامۀ دکتری را باید بگذرانند. پیش‌بینی شده است دورۀ یادشده پنج سال به‌طول بینجامد.

منبع: سیم آخر


رشته گفتار درمانی در کانادا

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا