خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Saghár✿

سرپرست بخش عمومی
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
نگارشگر انجمن
کپیست انجمن
  
عضویت
28/2/20
ارسال ها
4,437
امتیاز واکنش
51,307
امتیاز
443
محل سکونت
☁️
زمان حضور
122 روز 21 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع

  • 01 از 10
    Mancala، Oware، Bao (در سراسر آفریقا)
    Tuul & Bruno Morandi / Getty Images
    مانکالا یکی از قدیمی ترین بازی های جهان است که هزاران سال پیش از آن استفاده شده است. چشمه ها در سقف های مقبره های مصر باستان در اقرور و تپه حک شده اند. من در حال بازی کردن باو در مالاوی هستم، بعضی از شما ممکن است بازی را به عنوان مانکا ، oware ، ayo ، omweso ، ankeshui یا شیرین شناخته باشید . در واقع بیش از 200 نسخه از این بازی "شمارش و ضبط" وجود دارد که در سرتاسر آفریقا پخش می شود و همه قوانین کمی متفاوت است. در شمال و غرب آفریقا مشترک است که از دو ردیف چاه استفاده کند، در اتیوپی آنها 3 ردیف بازی می کنند و در شرق و جنوب آفریقا، آنها با چهار ردیف بازی می کنند. بعضی از بازی ها "فروشگاه" ها در انتهای هر هیئت مدیره دارند، دیگران نمی کنند. این روزها شما می توانید به صورت آنلاین بازی کنید، هیئت مدیره خودتان را بسازید، یا منکارا را در آمازون خریداری کنید.
  • 02 از 10
    Morabaraba یا Umlabalaba (جنوب آفریقا) و Shax (سومالی)
    Morabaraba یک بازی سنتی آفریقایی است که بسیاری از آنها در آفریقای جنوبی بازی می کنند. نسخه ای به نام شفا نیز در سومالی و آچی در غنا محبوب است. همه آنها شبیه به 3، 6، 9 یا 12 مردی موریس هستند که در اروپا بازی می کنند، اما منبع اصلی بازی همچنان مورد سوال است. مورabarابا در جنوب آفریقا برای تدریس تفریحات تاکتیکی از پسران گله استفاده شد. قطعات بازی "گاوها" نامیده می شوند و هدف این است که "آسیاب" یا ردیف سه را تشکیل دهند تا "یکی از مخالفان" گاو "را" ساقه "کند. قوانین متفاوت از منطقه به منطقه، اما در اینجا یک مجموعه استاندارد از قوانین است.
  • 03 از 10
    زاما، داامت (شمال آفریقا)
    زاما یک بازی سنتی در شمال آفریقا است. این کمی شبیه الخروک پدربزرگ قهرمان است. هیئت مدیره مربع با 9 ردیف و 9 ردیف است. هر بازیکن 40 قطعه، سیاه و سفید (به نام مردان) و سفید (به نام زنان) می شود. سیاه شروع به بازی برای اولین بار. قطعات قطعات الگوی هیئت مدیره را دنبال می کنند، می توانند به جلو حرکت کنند و مخالفان خود را با ضربه زدن بر روی آنها ضبط کنند. اگر قطعه به انتهای مخالف هیئت مدیره برسد، به عنوان پادشاه در پیش نویس (چکرز) تبلیغ می شود و می تواند در تمام جهات حرکت کند. تابلوهای زاما به 1400 سال قبل از میلاد برمی گردند اما به نظر می رسد که قوانین مدرن تحت تأثیر چکرز قرار گرفته اند و از منطقه به منطقه کمی متفاوت هستند.
  • 04 از 10
    Fanorona (Madagsacar)
    Fanorona بازی بسیار هیجان انگیز در ماداگاسکار است . این بازی برای صدها سال انجام شده است، افسانه این است که در سال 1500 یک پسر پادشاه خیلی مشغول بازی کردن بازی بود، او از دست دادن شانس خود را برای به دست آوردن زمین از پدرش. Fanorona شبیه Zamma است (نگاه کنید به بالا)، آنها هر دو یک قبیله معمول مشترک با آلکرو است. هیئت مدیره Fanorona یک الگوی شبکه 9x5 است که برخی از قطعات می توانند به صورت مورب و همچنین به جلو و عقب حرکت کنند. هر بازیکن دارای 22 قطعه است و هدف بازی این است که تمام قطعات حریف خود را ضبط کند. این قوانین را برای تنظیم صحیح و نحوه بازی مشاهده کنید. تغییرات وجود دارد، معمولا با تخته های کوچکتر اما قوانین مشابه بازی.
  • 05 از 10
    بنابراین (مصر)
    بنابراین یک بازی سنتی سنتی در بخش های شمال و غرب آفریقا است. به نظر می رسد که در دهه 1800 میلادی در مصر رخ داده است اما می تواند بسیار قدیمی تر باشد. این بازی دو نفره در هیئت مدیره 5x5، معمولا با سنگ یا سنگ مرمر بازی می شود. هر بازیکن دارای 12 قطعه است که به طور همزمان در دو تخته قرار می گیرند. هنگامی که به لحاظ استراتژیک قرار می گیرد، گرفتن از طریق "ساندویچ کردن" یک قطعه مخالف آغاز می شود. یک میدان مرکزی در هیئت مدیره یک منطقه ایمنی است. قوانین متفاوت است، مانند اندازه های هیئت مدیره از منطقه به منطقه. بنابراین آسان است که خود را با استفاده از سکه و کاغذ.
  • 06 از 10
    پروانه (Mozambqiue)
    Butterfly یک بازی مهارت است که در موزامبیک بازی می کند. این شبیه به چکرز (پیش نویس) است، اما هیئت مدیره به شکل دیگری متفاوت است. هیئت مدیره بازی اساسا دو مثلث در یک نقطه، به شکل یک پروانه به هم پیوسته است. هر بازیکن دارای نه قطعه است که آنها در هر طرف تخته قرار می گیرند. آنها مخالفان خود را با ضربه زدن بر آنها، با استفاده از 19 نقطه تقاطع و hopping به فضاهای خالی در دسترس را ضبط کنید. یک بازی بسیار مشابه Felli در مراکش در یک صفحه کوچکتر 6x6 انجام می شود. و لوا کتا کتی همچنین نزدیک به همکاری و در جنوب آسیا بازی می کند. بازی از همه جا یک هیئت مدیره دوست داشتنی برای فروش دارد، یا شما می توانید به سادگی تخته را بر روی یک تکه کاغذ بکشید و دکمه ها یا سکه ها را به صورت قطعات استفاده کنید.
  • 07 از 10
    Tsoro Yematatu (زیمبابوه)
    Tsoro Yematatu یک بازی استراتژی دو نفره ساده است که تصور می شود در زیمبابوه آغاز شده است. هیئت مدیره یک مثلث پایه با دو طرف برابر است. هر بازیکن سه قطعه بازی دارد. 7 نقطه وجود دارد که قطعات را می توان قرار داد، سه در هر طرف و یکی در وسط. هدف این است که یک ردیف از سه قطعه رنگی خود را ایجاد کنید. شما می توانید بیش از حریف خود را به یک فضای خالی پرش کنید. این بازی می تواند یک مدتی طول بکشد و به یک قرعه کشی پایان دهد، بنابراین برخی از قوانین می گویند شما نمی توانید بیش از حریف خود را پرش کنید.
  • 08 از 10
    خارگا (موریتانی، شمال آفریقا)
    Kharbaga بسیار شبیه Zamma است. تخته ها کوچکتر هستند (معمولا 5x5 یا 4x4 شبکه با مربع) اما قطعات مجاز به حرکت در جهت بیشتر. هر بازیکن دارای 20 قطعه است. بازیکنان متناوب خود را می چرخانند، می توانند یک قطعه را در یک زمان حرکت و مخالفان خود را با ضربه زدن بر آنها ضبط کنند. شبیه به چکرز (پیش نویس) قطعات می تواند تنها در جهت جلو حرکت می کند تا زمانی که آنها به پادشاه یا "مولا" تاج گذاری می شوند با رسیدن به انتهای مخالف هیئت مدیره.
  • 09 از 10
    درا، درا، یا دکی (نیجریه)
    Dara یک بازی است که در چندین صد سال در نیجریه بازی شده است، کمی شبیه به Tic Tac Toe (Noughts و Crosses) است. این بازی به طور سنتی توسط افراد داکرارا پخش می شود. هیئت مدیره از مربع ها در یک شبکه 5x6 (گاهی اوقات یک شبکه 6x7) ساخته شده است. هر بازیکن دارای 12 سنگ است که به صورت مربع خالی به طور متناوب حرکت می کنند. هنگامی که یک بازیکن سه در یک ردیف دارد، آنها می توانند یک قطعه دشمن را بیابند (به این ترتیب شبیه به Morabaraba). بازیکن زمانی که حریف خود را نمی تواند سه در یک ردیف شکل بگیرد، برنده می شود.
  • 10 از 10
    Senet (مصر)

Senet یکی از قدیمی ترین بازی های روی زمین در جهان است. نقاشی دوست داشتنی در آرامگاه ملکه نپردرالی مصر، بازیگر سنت خود را به تصویر می کشد، که به سال 1295 میلادی می رسد. هیئت مدیره سنت یک شبکه از سیاره مربع است که در سه ردیف از ده قرار دارد. ظاهرا، قوانین اصلی به صورت شفاهی به تصویب رسید، زیرا هیچ فرم نوشته ای یافت نشد. هر بازیکن دارای مجموعه ای از 5 پیاده است و آنچه که با آنها انجام می شود، توسط دو مورخان به حدس های آموزش داده شده است. قوانینی که آنها طراحی کرده اند، یک بازی شبیه به تخته نرد را ایجاد کرده اند. چهار چوب، سیاه و سفید از یک طرف و سفید از طرف دیگر، مانند تاس استفاده می شود تا پیاده روی 1،2،3،4 و / یا 6 تیر را انجام دهد.

منبع:traasgpu


بازی‌های سنتی آفریقایی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا