خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~XFateMeHX~

کاربر برتر
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/4/20
ارسال ها
7,079
امتیاز واکنش
10,095
امتیاز
428
زمان حضور
35 روز 22 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
فرانسه یکی از کشورهای محبوب در میان دانشجویان بین‌المللی است. امکان بازدید از برج ایفل و خانه‌های مُد در پاریس و موزه‌های هنر کلاسیک، خوردن غذاهای خوش‌مزه و تحصیل در مؤسسه‌های آموزش عالی برتر با سیستم آموزشی باکیفیت ازجمله دلایل دانشجویان برای انتخاب فرانسه به‌منظور مهاجرت تحصیلی است. دانشگاه‌های فرانسه دوره‌های تحصیلی متعددی با شهریۀ بسیار کم برای دانشجویان بین‌المللی برگزار می‌کنند؛ ازاین‌رو، دانشجویان بسیاری به تحصیل در فرانسه علاقه‌مندند. در این مقاله، تعدادی از بهترین رشته ها برای تحصیل در فرانسه را معرفی می‌کنیم.

رشته‌های مدیریت یا MBA

رشته‌های مدیریتی همواره از رشته‌های پرطرفدار در بین دانشجویان سراسر دنیا به‌شمار می‌روند. افراد با تحصیل در این رشته‌ها در زمینه‌های متعددی مانند کارآفرینی، مدیریت پروژه، مدیریت استراتژیک و مدیریت عمومی می‌توانند تخصص پیدا کنند. رشته‌های مرتبط با مدیریت و کسب‌وکار در فهرست بهترین رشته ها برای تحصیل در فرانسه جای دارند؛ چراکه این کشور با داشتن اقتصادی رو‌به‌رشد و قدرتمند و بیزنس‌اسکول‌های برتر در سطح جهان، مقصدی ایدئال برای تحصیل در زمینه‌های مرتبط با مدیریت و کسب‌وکار محسوب می‌شود. پاریس، پایتخت فرانسه، به دانشجویان فرصت می‌دهد هم‌زمان با تحصیل در دانشگاه، مشغول کار شوند. اگر بخواهید در شهرهای دیگر فرانسه در حوزۀ مدیریت تحصیل کنید، انتخاب شهرهای جنوب فرانسه گزینۀ مناسبی برایتان خواهد بود. از مدرسه‌های کسب‌وکار مشهور فرانسه به مؤسسه‌های INSEAD، HEC Paris، بیزنس‌اسکول ESSEC، بیزنس‌اسکول گرونوبل و بیزنس‌اسکول EDHEC می‌توان اشاره کرد.

رشته‌های مهندسی

برای پذیرش از دانشگاه‌های مهندسی فرانسه رقیبان زیادی خواهید داشت؛ اما باتوجه‌به کیفیت استانداردهای آموزشی در این دانشگاه‌ها، این رقابت را به‌سادگی می‌توان توجیه کرد. ازآنجاکه دانشگاه‌های مهندسی فرانسه روی هر دو جنبۀ تدریس آکادمیک و تئوری و تمرین عملی تمرکز می‌کنند، رشته‌های مهندسی ازجمله بهترین رشته ها برای تحصیل در فرانسه محسوب می‌شوند. همچنین، شرکت‌های بزرگ فرانسوی مانند ایرباس و آلکاتل و آلستوم در زمینه‌های مختلفی مانند هوانوردی و مخابرات و توربین‌های گازی امکان استخدام دانشجویان بین‌المللی را فراهم کرده‌اند. برخی از دانشگاه‌های برتر برای تحصیل رشته‌های مهندسی در فرانسه عبارت‌اند از: اکول سنترال لیون، اکول پلی‌تکنیک، مؤسسۀ INSA لیون، اکول سنترال پاریس و مؤسسۀ تکنولوژی گرونوبل (Grenoble INP).


بهترین رشته ها برای تحصیل در فرانسه

 

~XFateMeHX~

کاربر برتر
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/4/20
ارسال ها
7,079
امتیاز واکنش
10,095
امتیاز
428
زمان حضور
35 روز 22 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
رشته‌های علوم محض

فرانسه کشوری پیشرو در زمینۀ علوم شیمی و فیزیک و میزبان دانشگاه‌های عالی علوم و تحقیقات است؛ ازاین‌رو، رشته‌های علوم پایه را از بهترین رشته ها برای تحصیل در فرانسه می‌توان دانست. پاریس مرکز دانشگاه‌های علوم محض در فرانسه است؛ اما در هر شهری از این کشور، دانشگاه‌های مشهور در زمینۀ علوم را می‌توانید بیابید. فرانسه امکانات پژوهشی بسیار مطلوبی دارد و تحصیل مشاهیری مانند لویی پاستور و ماری و پی‌یر کوری و آندره ماری آمپر در این کشور دانشجویان را به تحصیل در رشته‌هایی همچون شیمی و فیزیک در فرانسه تشویق می‌کند. اگر به تحصیل در رشته‌های علوم محض در فرانسه علاقه‌مندید، تحصیل در دانشگاه پاریس ساکلی، دانشگاه گرونوبل آلپ، دانشگاه استراسبورگ، اکول پلی‌تکنیک، اکول نرماله پاریس و دانشگاه پی‌یر و ماری کوری (UPMC) را در میان گزینه‌هایتان می‌توانید قرار دهید.

زبان‌شناسی

در تمام جهان، تحصیل در فرانسه به‌خاطر عالی‌بودن دوره‌های تحصیلی زبان‌شناسی این کشور مشهور است و رشته مذکور از رشته‌های تحصیلی بسیار محبوب در فرانسه به‌حساب می‌آید. در این رشته، افراد دربارۀ منشأ و تاریخ زبان و یادگیری زبان و طرز استفاده از آن و نحوۀ شکل‌گیری‌اش در طول سالیان گذشته پژوهش می‌کنند. تحصیل در رشتۀ زبان‌شناسی برای علاقه‌مندان به فعالیت در حوزه‌های روزنامه‌نگاری، ترجمه، پژوهش در زمینۀ زبان و بسیاری از زمینه‌های کاری دیگر می‌تواند مفید باشد. از مؤسسه‌های آموزشی برتر برای تحصیل زبان‌شناسی در فرانسه به مؤسسه‌های ISIT France، پردیس پاریس دانشگاه کنت، دانشگاه نوشیدنی آردن رنس و دانشگاه کاتولیک لیل می‌توان اشاره کرد.

فلسفه

فلسفه نیز یکی دیگر از رشته‌های محبوب برای تحصیل در فرانسه است. به‌خاطر تولد تعدادی از فیلسوفان مشهور در فرانسه و شرایط فرهنگی و تاریخی این کشور، آنجا به مکانی بسیار عالی و مطلوب برای تحصیل فلسفه تبدیل شده است. دانشگاه‌های برتر زیادی در فرانسه رشتۀ فلسفه را ارائه می‌دهند؛ ازجمله دانشگاه پانتئون سوربن و اکول نرماله پاریس و دانشگاه سوربن.

منبع: سیم آخر


بهترین رشته ها برای تحصیل در فرانسه

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا