خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~XFateMeHX~

کاربر برتر
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/4/20
ارسال ها
7,079
امتیاز واکنش
10,095
امتیاز
428
زمان حضور
35 روز 22 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
مهندسی پزشکی (Biomedical Engineering) یا BME رشته‌ای است که میان علوم پزشکی و مهندسی ارتباط معنادار برقرار کرده است. درواقع، مهندسی پزشکی دانش ساخت دستگاه‌های به‌کاررفته در علم پزشکی است و به‌کمک رشته پزشکی، به تشخیص و درمان بیماری‌ها کمک می‌کند. به‌دلیل گستردگی رشته مهندسی پزشکی، این رشته در گرایش‌ها و تخصص‌های متنوعی ارائه می‌شود؛ ازجمله بیوانفورماتیک، بیومتریال، بیومکانیک، مهندسی بیونانو، بیوفوتونیک، مهندسی سلولی و بافت، مهندسی پزشکی بالینی، مهندسی ژنتیک، تصویربرداری پزشکی یا بیولوژیکی، فیزیولوژی سیستم‌ها و مهندسی درمانی. ناگفته نماند فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی پزشکی در شرکت‌های دارویی، مرکزهای تحقیقاتی، بیمارستان‌ها، سازمان‌های دولتی و دانشگاه‌ها می‌توانند مشغول ‌کار شوند.

ازآنجاکه رشته مهندسی پزشکی رشته‌ای جدید به‌شمار می‌رود و در بخش بهداشت و درمان نقش مهمی ایفا می‌کند، دانشگاه‌های معتبر جهان، ازجمله دانشگاه‌های کانادا به ارائۀ این رشته و تربیت دانش‌آموختگان مهندسی پزشکی روی آورده‌اند. دانشگاه تورنتو ازجمله دانشگاه‌های برتر ارائه‌دهندۀ رشته مهندسی پزشکی در کاناداست؛ ازاین‌رو، در مطلب حاضر قصد داریم دربارۀ تحصیل رشته مهندسی پزشکی در دانشگاه تورنتو صحبت کنیم.

رتبه‌بندی

در تازه‌ترین رتبه‌بندی وبگاه QS در سال ۲۰۲۲، دانشگاه تورنتو بیست‌وششمین دانشگاه معتبر جهان و نخستین دانشگاه برتر کانادا شناخته شده و در رشته مهندسی و فناوری نیز در جایگاه بیست‌وششم دانشگاه‌های مطرح دنیا ایستاده است. دانشگاه دولتی تورنتو رشته مهندسی پزشکی را در مقاطع تحصیلی مختلفی ارائه می‌دهد.


مهندسی پزشکی در دانشگاه تورنتو

 

~XFateMeHX~

کاربر برتر
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/4/20
ارسال ها
7,079
امتیاز واکنش
10,095
امتیاز
428
زمان حضور
35 روز 22 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
کارشناسی

دانشگاه تورنتو دور‌ه‌های علوم مهندسی و علوم مهندسی کاربردی را در مقطع کارشناسی ارائه می‌دهد. این دوره‌ها دانشجویان را با حوزه‌های سیستم‌های فیزیولوژیکی، ابزار دقیق، بیومکانیک و تجربیات آزمایشگاهی به‌منظور فعالیت در صنعت مهندسی پزشکی کاربردی آشنا می‌‌کند. کلاس‌های دوره‌های علوم مهندسی و علوم مهندسی کاربردی در پردیس دانشگاهی سنت‌جورج دانشگاه تورنتو و دانشکدۀ علوم مهندسی کاربردی برگزار می‌شود. علاقه‌مندان به تحصیل کارشناسی علوم مهندسی یا علوم مهندسی کاربردی مدرک معادل دبیرستان انتاریو باید داشته و کورس‌های توابع پیشرفته، حساب و بردارها، شیمی، زبان انگلیسی و فیزیک را گذرانده باشند. با مراجعه به این لینک، اطلاعات بیشتری دربارۀ تحصیل کارشناسی علوم مهندسی و علوم مهندسی کاربردی در دانشگاه تورنتو کسب می‌کنید.

مقاطع تحصیلات تکمیلی

مؤسسۀ مهندسی پزشکی دانشگاه تورنتو تسهیلاتی برای پژوهش در رشته مهندسی پزشکی در نظر گرفته است و سه دورۀ آموزشی تحصیلات تکمیلی نیز ارائه می‌دهد. دوره‌های آموزشی یادشده عبارت‌اند از: کارشناسی ارشد علوم کاربردی مهندسی پزشکی (MASc) و کارشناسی ارشد مهندسی پزشکی (MEng) و دکتری مهندسی پزشکی. حداقل نمرۀ موردنیاز آزمون‌های آیلتس و تافل برای تحصیل مهندسی پزشکی در دانشگاه تورنتو به‌ترتیب ۷ و ۹۳ اعلام شده است. درادامه، با دوره‌های تحصیلات تکمیلی رشته مهندسی پزشکی در دانشگاه تورنتو بیشتر آشنا می‌شویم.

کارشناسی ارشد علوم کاربردی مهندسی پزشکی

کارشناسی ارشد علوم کاربردی مهندسی پزشکی (MASc) دوره‌ای پژوهشی و پایان‌نامه‌محور است. گرایش‌های متنوع کارشناسی ارشد علوم کاربردی مهندسی پزشکی در دانشگاه تورنتو ازاین‌قرارند: ۱. مواد زیستی و مهندسی بافت و پزشکی احیاکننده؛ ۲. مهندسی بالینی؛ ۳. فناوری نانو و تصویربرداری مولکولی و سیستم‌های بیولوژی؛ ۴. سیستم‌های عصبی‌حسی و توانبخشی.

علاقه‌مندان به تحصیل کارشناسی ارشد مهندسی پزشکی مدرک کارشناسی چهارساله در یکی از رشته‌های دندان‌پزشکی، مهندسی، پزشکی یا یکی از علوم فیزیکی یا بیولوژیکی از دانشگاهی معتبر باید داشته باشند و حداقل معدل کارشناسی‌شان B یا ۳ از ۴ در سیستم GPA باشد. تحصیل تمام‌وقت کارشناسی ارشد مهندسی پزشکی شش‌ نیمسال و تحصیل پاره‌وقت آن نُه نیمسال به‌طول می‌انجامد. گفتنی است حداکثر زمان مجاز برای تحصیل در دورۀ تمام‌وقت سه سال و برای دورۀ پاره‌وقت شش سال است. نکتۀ مهم دیگر اینکه دانشجویان دوره‌های کارشناسی ارشد (MEng) رشته مهندسی پزشکی با تأکید بر این موضوع‌ها دورۀ خود را باید به‌پایان برسانند: ۱. مهندسی و جهانی‌شدن؛ ۲. کارآفرینی، رهبری، نوآوری و فناوری؛ ۳. مهندسی پزشکی قانونی.


مهندسی پزشکی در دانشگاه تورنتو

 

~XFateMeHX~

کاربر برتر
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/4/20
ارسال ها
7,079
امتیاز واکنش
10,095
امتیاز
428
زمان حضور
35 روز 22 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
دکتری مهندسی پزشکی

دانشگاه تورنتو رشته مهندسی پزشکی را در مقطع دکتری نیز ارائه می‌دهد. این دوره تزمحور است و علاقه‌مندان از سه طریق در آن می‌توانند شرکت کنند: ۱. پس از اتمام دورۀ کارشناسی ارشد مرتبط؛ ۲. انتقال از دورۀ کارشناسی ارشد علوم کاربردی (MASc) یا کارشناسی ارشد علوم بهداشتی (MHSc)؛ ۳. ورود مستقیم از دورۀ کارشناسی. گفتنی است دانشجویان دکتری مهندسی پزشکی در دانشگاه تورنتو در یکی از گرایش‌های تخصصی مواد زیستی و مهندسی بافت و پزشکی احیاکننده، مهندسی بالینی، فناوری نانو و تصویربرداری مولکولی و سیستم‌های بیولوژی و سیستم‌های عصبی‌حسی و توان‌بخشی می‌توانند تحصیل کنند.

علاقه‌مندان به تحصیل دکتری مهندسی پزشکی مدرک کارشناسی ارشد در یکی از رشته‌های دندان‌پزشکی، مهندسی، پزشکی یا یکی از علوم فیزیکی یا بیولوژیکی از دانشگاهی معتبر باید داشته باشند و حداقل معدل کارشناسی ارشدشان B+ یا ۳.۳ از ۴ در سیستم GPA باشد. شایان ذکر است زمان لازم برای تحصیل دکتری رشتۀ یادشده به‌طور متوسط چهار سال و حداکثر شش سال خواهد بود.

دانشجویان انتقالی از دورۀ کارشناسی ارشد علوم کاربردی (MASc) یا کارشناسی ارشد علوم بهداشتی (MHSc) در رشته مهندسی بالینی با برآورده‌کردن الزامات در یکی از گرایش‌های تخصصی دکتری مهندسی پزشکی در دانشگاه تورنتو می‌توانند شرکت کنند. زمان لازم برای این دسته از دانشجویان به‌منظور تحصیل دکتری رشتۀ مذکور به‌طور متوسط پنج سال و حداکثر هفت سال خواهد بود.

دانشجویانی که قصد دارند مستقیماً از دورۀ کارشناسی در مقطع دکتری رشته مهندسی پزشکی در دانشگاه تورنتو شرکت کنند، حداقل الزامات مدنظر دانشگاه را باید برآورده کنند و آن را به‌طور میانگین پنج‌ساله و حداکثر هفت‌ساله به‌پایان برسانند و حداقل معدل کارشناسی‌شان A- یا ۳.۷ از ۴ در سیستم GPA باشد. ناگفته نماند همۀ دانشجویان دکتری این رشته باید پایان‌نامه ارائه دهند و از آن دفاع کنند.

منبع: سیم آخر


مهندسی پزشکی در دانشگاه تورنتو

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا