خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~XFateMeHX~

کاربر برتر
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/4/20
ارسال ها
7,079
امتیاز واکنش
10,095
امتیاز
428
زمان حضور
35 روز 22 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
امروزه، الکتریسیته جنبه‌های زیادی از زندگی انسان را تحت‌الشعاع قرار داده است. فراگیر‌شدن استفاده از انرژی الکتریکی و افزایش نیاز به انتقال و پردازش سریع‌تر اطلاعات، الکتریسیته و مهندسی برق را به یکی از زمینه‌های مهم‌ و پرطرفدار مهندسی و صنعت تبدیل کرده‌ است. رشته مهندسی برق (Electrical Engineering) در دانشگاه‌های معتبر دنیا تدریس می‌شود و طرفداران پروپاقرص زیادی نیز دارد؛ چراکه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نه‌تنها در حوزۀ صنعتی، بلکه در حوزه‌هایی همچون تجهیزات پزشکی و شبکه‌های ارتباطی بی‌سیم و روش‌های نوین تولید و ذخیرۀ انرژی می‌توانند کار کنند.

بیشترِ وقت‌ها مهندسی برق با مهندسی الکترونیک یکسان در نظر گرفته می‌شود؛ اما این دو رشته درکنار شباهت‌ها، تفاوت‌های ملموسی نیز دارند که در‌ادامه، با آن‌ها آشنا خواهیم شد. مهندسی برق بیشتر بر تولید و توزیع وسیع توان الکتریکی، ولی مهندسی الکترونیک بیشتر بر مدارهای الکترونیکی بسیار کوچک متمرکز است. مهندسان الکترونیک دانش عمیقی از مدارهای به‌کاررفته در کامپیوترها و فناوری‌های پیشرفته کسب می‌کنند؛ به‌همین‌دلیل، اغلب مهندسی الکترونیک در‌کنار علوم کامپیوتر آموزش داده می‌شود. نکتۀ مهم دیگر اینکه مهندسی برق با مهندسی مکانیک و عمران هم‌پوشانی دارد.

مهندسان برق به مهارت‌هایی اساسی نیاز دارند تا ‌هنگام تحصیل در رشته مهندسی برق، بتوانند موفق‌تر عمل کنند. تعدادی از این مهارت‌ها عبارت‌اند از: مهارت‌های فنی، توانایی محاسبۀ قوی، مهارت‌های عمومی فناوری اطلاعات، مدیریت خویشتن (ازجمله برنامه‌ریزی و توجه به ضرب‌الاجل‌ها)، ارتباطات حرفه‌ای و گفتاری و نوشتاری، تولید و تفسیر نمودارهای فنی، انجام کار گروهی و تعامل با افراد، انعطاف‌پذیری، شناسایی مشکلات و حل آن‌ها، تحلیل داده‌ها، آشنایی با مقررات ایمنی و بهداشت الکتریکی و آگاهی از مباحث مربوط به مهندسی برق (نظیر مسائل تجاری و زیست‌محیطی).


رشته مهندسی برق در دانشگاه بریتیش کلمبیا

 

~XFateMeHX~

کاربر برتر
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/4/20
ارسال ها
7,079
امتیاز واکنش
10,095
امتیاز
428
زمان حضور
35 روز 22 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
همان‌طور‌که گفتیم، رشته مهندسی برق در دانشگاه‌های کشورهای مختلف جهان، همچون دانشگاه‌های کانادا تدریس می‌شود. کانادا در حوزۀ مهندسی برق و الکتریسیته در دنیا شهرت دارد و دانشجویان زیادی برای تحصیل این رشته به آنجا مهاجرت می‌کنند. یکی از دانشگاه‌های برتر کانادا در زمینۀ مهندسی برق دانشگاه بریتیش کلمبیاست. دوره‌های تحصیلی مهندسی برق در دانشگاه بریتیش کلمبیا ترکیبی از مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر است و دانشجویان کورس‌هایی از هر دو رشته را باید بگذرانند. در مقالۀ حاضر، دربارۀ تحصیل رشته مهندسی برق در دانشگاه بریتیش کلمبیا صحبت می‌کنیم.

رتبه‌بندی

در تازه‌ترین رتبه‌بندی وبگاه QS برای سال ۲۰۲۲، دانشگاه بریتیش کلمبیا چهل‌وششمین دانشگاه معتبر دنیا و سومین دانشگاه برتر کانادا شناخته شده است. افزون‌بر‌این، دانشگاه یادشده در رشته مهندسی برق در جایگاه سی‌وچهارم جهان ایستاده است.

مقطع کارشناسی

دانشگاه دولتی بریتیش کلمبیا رشته کارشناسی مهندسی برق را در دانشکدۀ علوم کاربردی (مهندسی) پردیس دانشگاهی ونکوور ارائه می‌دهد. تحصیل دورۀ کارشناسی رشته مهندسی برق در دانشگاه بریتیش کلمبیا چهار سال به‌طول می‌انجامد و تمام‌وقت است و همۀ دروس به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. مباحث اصلی کارشناسی مهندسی برق ازاین‌قرارند: معادلات دیفرانسیل و جبر خطی و آنالیز فوریه، پردازش سیگنال (پیوسته و گسسته‌زمان)، مدارها و سیستم‌های الکترونیکی آنالوگ، مدارها و سیستم‌های الکترونیکی دیجیتال و ریزپردازنده‌ها، الکترومغناطیس و امواج الکترومغناطیسی و آنتن‌ها، ماشین‌های الکتریکی (موتورها و ژنراتورها و ترانسفورمرها)، سیستم‌های انتقال انرژی الکتریکی، سیستم‌های مخابراتی و انتقال اطلاعات، سیستم‌های کنترل و رباتیک، مهندسی پزشکی و مهندسی صدا.

دانشجویان کارشناسی رشته مهندسی برق در دانشگاه بریتیش کلمبیا در سال اول کورس‌های ضروری در زمینۀ الکترونیک و تجزیه‌و‌تحلیل مدار و الکترومغناطیس را می‌آموزند. سپس با گذراندن دوره‌های تخصصی در حوزه‌های فناوری نانو و مهندسی پزشکی یا انرژی تجدیدپذیر، برنامۀ تحصیل را طبق علاقه‌شان انتخاب می‌کنند. حداقل مدرک زبان معتبر برای شرکت در دورۀ یادشده نمرۀ ۶.۵ آیلتس یا نمرۀ ۹۰ تافل اعلام شده است. ناگفته نماند کارشناسی رشته مهندسی برق در دانشگاه بریتیش کلمبیا در پردیس دانشگاهی اوکاناگان نیز ارائه می‌شود که دوره‌ای تمام‌وقت است و چهار سال طول می‌کشد و حداقل مدرک زبان معتبر برای شرکت در آن نمرۀ ۶.۵ آیلتس یا نمرۀ ۹۰ تافل است.


رشته مهندسی برق در دانشگاه بریتیش کلمبیا

 

~XFateMeHX~

کاربر برتر
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/4/20
ارسال ها
7,079
امتیاز واکنش
10,095
امتیاز
428
زمان حضور
35 روز 22 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
مقاطع تحصیلات تکمیلی

مقاطع تحصیلات تکمیلی رشته مهندسی برق در دانشگاه بریتیش کلمبیا در دانشکدۀ علوم کاربردی (مهندسی) دپارتمان مهندسی برق و علوم کامپیوتر ارائه می‌شود و این دوره‌ها را دربر می‌‌گیرد: کارشناسی ارشد علوم کاربردی (MASc) و کارشناسی ارشد مهندسی (MEng) و دکتری.

کارشناسی ارشد علوم کاربردی

کارشناسی ارشد علوم کاربردی رشته مهندسی برق در دانشگاه بریتیش کلمبیا مختص دانشجویانی است که به تحصیل و پژوهش‌های پیشرفته در سطح تحصیلات تکمیلی علاقه‌مندند. دانشجویان این دوره را تمام‌وقت و در دو سال یا پاره‌وقت و در پنج‌ سال می‌توانند بگذرانند. آنان در پایان دوره پایان‌نامه باید ارائه دهند و از آن دفاع کنند. شایان ذکر است دانشجویان تمام‌وقت دورۀ MASc رشته مهندسی برق در دانشگاه بریتیش کلمبیا حداقل یک نیمسال زمستانی را در دانشگاه یادشده باید تحصیل کنند. درواقع دانشجویان برای کسب مدرک MASc مهندسی برق، باید سی واحد درسی را بگذرانند که دوازده واحد آن منوط به گذراندن پایان‌نامه و هجده واحدش منوط به دوره‌هایی آموزشی است که تا پایان سال اول تحصیل باید تکمیل شود.

کارشناسی ارشد مهندسی

کارشناسی ارشد مهندسی برق و کامپیوتر (ECE) در دانشگاه بریتیش کلمبیا ویژۀ دانشجویانی است که قصد دارند تحصیلات مهندسی برق و کامپیوتر را فراتر از مقطع کارشناسی دنبال کنند و به‌دنبال دورۀ کارشناسی ارشد تزمحور نیستند. درواقع، دورۀ MEng مهندسی برق و کامپیوتر مناسب افرادی است که پس از دورۀ کارشناسی، به‌دنبال کار در صنعت رفته‌اند و در صنعت مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر ماهر‌ند. مدت زمان تحصیل در دورۀ MEng مهندسی برق و کامپیوتر دوازده تا شانزده ماه است و دانشجویان تمام‌وقت این دوره حداقل یک نیمسال زمستانی را در دانشگاه بریتیش کلمبیا باید بگذرانند. ناگفته نماند علاقه‌مندان به ادامه‌تحصیل در مقطع دکتری، در دورۀ کارشناسی ارشد پایان‌نامه‌محور باید شرکت کنند. نکتۀ مهم دیگر اینکه امکان تحصیل پاره‌وقت برنامۀ (ECE) در دانشگاه بریتیش کلمبیا برای دانشجویان کانادایی فراهم است؛ ولی دیگر دانشجویان آن را تمام‌وقت باید بگذرانند.

دکتری

دکتری رشته مهندسی برق در دانشگاه بریتیش کلمبیا مختص افرادی است که به‌دنبال تقویت توانایی‌هایشان در انجام پژوهش‌های مستقل هستند. معمولاً دانشجویان دکتری سه نیمسال زمستانی را در این دانشگاه باید بگذرانند؛ البته برخی دیگر که با مدرک کارشناسی ارشد در این دوره ثبت‌نام کرده باشند، ممکن است با گذراندن دو نیمسال زمستانی دورۀ خود را بتوانند به‌پایان برسانند. تحصیل مقطع دکتری برای دانشجویان کارشناسی ارشد علوم کاربردی (MASc) سه ‌سال و برای دانشجویان دورۀ کارشناسی ارشد مهندسی (MEng) چهار سال زمان می‌برد. ناگفته نماند تحصیل این مقطع فقط به‌صورت تمام‌وقت امکان‌پذیر است و دانشجویان تحصیلاتشان را حداکثر در شش سال باید تمام کنند. درضمن، دانشجویان حداقل ۲۴ واحد درسی را باید پشت‌سر بگذارنند و در پایان ماه پانزدهم تحصیل، در آزمون جامع شرکت کنند. افزون‌براین، آنان پایان‌نامه باید ارائه دهند و از آن دفاع کنند.

منبع: سیم آخر


رشته مهندسی برق در دانشگاه بریتیش کلمبیا

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا