خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~XFateMeHX~

کاربر برتر
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/4/20
ارسال ها
7,079
امتیاز واکنش
10,096
امتیاز
428
زمان حضور
35 روز 22 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
یکی از رشته‌های محبوب و پرطرفدار دنیا روانشناسی است که ازجمله زیرشاخه‌های علوم انسانی به‌شمار می‌رود. علم روانشناسی به دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این رشته توانایی درک بهتر رفتار انسان‌ها، روابط اجتماعی، احساس‌ها و انگیزه‌های افراد را می‌دهد و به آن‌ها کمک می‌کند تا هوشمندانه‌تر تصمیم‌گیری کنند‌. انتخاب رشته روانشناسی برای تحصیل مزایای زیادی دارد؛ ازجمله افزایش توانایی تفکر نقادانه یا برخورداری از طرزفکر جدید دربارۀ بیماری‌های روانی.

دانشجویان با تحصیل رشته روانشناسی علاوه‌بر فراگیری مهارت‌های موردنیاز، برای ردیف‌های شغلی متنوع در آینده نیز آماده می‌شوند و پس از فارغ‌التحصیلی، می‌توانند در حوزه‌هایی همچون مددکاری اجتماعی، مراقبت‌های بهداشتی، روان‌درمانگری، مشاورۀ روانشناسی، مشاورۀ مدرسه، روانشناسی حقوقی، روانشناسی سازمانی و تبلیغات، روزنامه‌نگاری، بازاریابی و فروش و منابع انسانی مشغول کار شوند. همان‌طورکه می‌دانید، کانادا یکی از کشورهای برتر جهان برای تحصیل روانشناسی است. ازآنجاکه دانشجویان زیادی به تحصیل روانشناسی در کانادا علاقه‌مندند، در این مطلب دربارۀ رشته روانشناسی در دانشگاه بریتیش کلمبیا بیشتر سخن خواهیم گفت.

رتبه‌بندی

در تازه‌ترین رتبه‌بندی وبگاه QS برای سال ۲۰۲۲، دانشگاه بریتیش کلمبیا چهل‌وششمین دانشگاه معتبر دنیا و سومین دانشگاه برتر کانادا شناخته شده و در میان دانشگاه‌های ارائه‌دهندۀ رشته روانشناسی، جایگاه شانزدهم جهان را ازآنِ خود کرده است.

مقطع کارشناسی

درحال‌حاضر، دانشکدۀ روانشناسی دانشگاه بریتیش کلمبیا دو گرایش روانشناسی (Psychology) و علوم اعصاب رفتاری (Behavioural Neuroscience) را در مقطع کارشناسی ارائه می‌دهد که در‌ادامۀ مطلب، با آن‌ها آشنا خواهیم شد.

تحصیل کارشناسی رشته روانشناسی در دانشگاه بریتیش کلمبیا چهارساله و تمام‌وقت است و تمامی دروس به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی روانشناسی در زمینه‌های زیر تجربه‌های ارزشمندی کسب خواهند کرد:

  • پیش‌بینی رفتار افراد
  • استفاده از پژوهش‌ها و نظریه‌های روانشناسی برای عمیق‌ترشدن بینش خود و اطرافیان
  • ارزیابی و بررسی نقادانۀ ادعاهای مربوط به موضوعات روان‌شناختی منتشرشده در منابع غیرعلمی همچون رسانه‌ها
  • تولید و تفسیر نمودارها و جدول‌ها با استفاده از داده‌های عددی و نیز استفاده از آمار توصیفی برای حل مسائل روانشناسی
تحصیل گرایش علوم اعصاب رفتاری در مقطع کارشناسی نیز تمام‌وقت است و چهار سال به‌طول می‌انجامد و زبان تدریس تمامی دروس انگلیسی است. این گرایش مناسب دانشجویانی است که به تحصیلِ اصول بیولوژیکی رفتار انسان تمایل دارند. جالب است بدانید گرایش یادشده گسترۀ وسیعی از موضوعاتی نظیر احساس و ادراک، یادگیری و شناخت، هورمون‌ها و رفتارهای انگیزه‌محور را شامل می‌شود و دانشجویان را با انواع اختلالات مغزی و علائم بالینی آشنا می‌کند.


رشته روانشناسی در دانشگاه بریتیش کلمبیا

 

~XFateMeHX~

کاربر برتر
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/4/20
ارسال ها
7,079
امتیاز واکنش
10,096
امتیاز
428
زمان حضور
35 روز 22 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
کارشناسی ارشد

تحصیل کارشناسی ارشد رشته روانشناسی در دانشگاه بریتیش کلمبیا دوساله و تمام‌وقت است و همۀ دروس به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند و دانشجویان باید حداقل ۳۰ واحد درسی را بگذرانند. دورۀ کارشناسی ارشد رشته روانشناسی در دانشگاه بریتیش کلمبیا در هفت گرایش تخصصی زیر ارائه می‌شود:

  • علوم اعصاب رفتاری (Behavioural Neuroscience)
  • بالینی (Clinical)
  • علوم شناختی (Cognitive Science)
  • تکاملی (Developmental)
  • سلامت (Health)
  • متدهای کمّی (Quantitative Methods)
  • اجتماعی و شخصیتی (Social & Personali)
دانشجویان کارشناسی ارشد رشته روانشناسی علاوه‌بر گذراندن واحدهای درسی، باید در انتهای دوره پایان‌نامه ارائه دهند و از آن دفاع کنند. همچنین در هریک از گرایش‌های ذکر‌شده، دانشجویان باید نتایج پژوهش‌هایشان را در کنفرانس سالانۀ PsychFest ارائه دهند. نکتۀ مهم دیگر اینکه آن دسته از دانشجویان علاقه‌مند به ادامه‌تحصیل در دورۀ دکتری روانشناسی دانشگاه بریتیش کلمبیا باید تا ماه دسامبرِ دومین سال تحصیلی‌شان در مقطع کارشناسی ارشد، برای دکتری اقدام کنند. ناگفته نماند حداقل نمرۀ زبان برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد رشته روانشناسی، نمرۀ ۹۰ برای آزمون تافل یا نمرۀ ۶.۵ برای آزمون آیلتس اعلام شده است.

دکتری

مقطع دکتری رشته روانشناسی در دانشگاه بریتیش کلمبیا دوره‌ای چهار تا پنج‌ساله و تمام‌وقت است و تمامی دروس به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. دانشجویان دکتری باید حداقل ۱۲ واحد درسی را بگذرانند که بسته به گرایش آنان متفاوت است. گفتنی است علاوه‌بر واحدهای درسی‌، دانشجویان باید در آزمون جامع شرکت کنند و رسالۀ خود را ارائه دهند و از آن دفاع کنند. گرایش‌های تخصصی دکتری روانشناسی در دانشگاه بریتیش کلمبیا عبارت‌اند از: علوم اعصاب رفتاری، بالینی، علوم شناختی، تکاملی، سلامت، متدهای کمّی و اجتماعی و شخصیتی. دانشجویان گرایش تخصصی بالینی به گذراندن دورۀ کارآموزی بالینی معتبر یک‌ساله ملزم‌اند. نکتۀ دیگر اینکه حداقل نمرۀ زبان برای پذیرش در دورۀ دکتری روانشناسی، نمرۀ ۹۰ برای آزمون تافل یا نمرۀ ۶.۵ برای آزمون آیلتس است. درضمن، دانشجویان برای پذیرش در این رشته به ارائۀ نمرۀ GRE نیازی نخواهند داشت.

منبع: سیم آخر


رشته روانشناسی در دانشگاه بریتیش کلمبیا

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا