خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Parmida_viola

مدیر آزمایشی تالار خانواده و زندگی
مدیر آزمایشی
گرافیست انجمن
  
عضویت
3/10/21
ارسال ها
1,756
امتیاز واکنش
6,695
امتیاز
233
محل سکونت
Sicily, italy
زمان حضور
29 روز 15 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
~هو الرزاق~

پخت دلمه برگ مو
برای تهیه دلمه برگ مو به موادی همچون گوشت چرخ شده(۳۰۰ گرم )، گشنیز، نعنا، جعفری، تلخون (۳۰۰ گرم, گشنیز مقداری بیشتر)،لپه(۱ پیمانه)، برنج(۱ پیمانه)، پیاز(۲ عدد)، برگ مو و نمک به مقدار لازم نیاز است. همچنین برای تهیه چاشنی دلمه نیز به یک پیمانه آب، یک دوم پیمانه سرکه، یک قاشق غذاخوری شکر و نمک به مقدار کافی احتیاج می باشد.
ابتدا برنج و لپه را هر کدام را درون یک ظرف جدا بخیسانید، سپس داخل یک قابلمه ریخته و بر روی حرارت قرار دهید تا نیم پخته شود. در این مرحله یک تابه را بر روی حرارت ملایم بگذارید و کمی نیز روغن در آن ریخته، زمان دهید تا ذوب و داغ گردد. سپس پیاز را با مقداری زردچوبه درون تابه حاوی روغن بریزید و خوب تف دهید.
پس از اینکه پیاز تغییر رنگ داده، طلایی گردید نوبت افزودن گوشت چرخ کرده به آن می رسد. باید گوشت را نیز تفت دهید تا تغییر رنگ دهد. حالا لپه و برنج نیم پخته گردیده را به این گوشت در حال تفت خوردن اضافه نموده، هم زده و در نهایت سبزی را بیفزایید. دست آخر هم قدری نمک بر روی آن بریزید و از روی حرارت کنار بگذارید.

مخلوط به دست آمده را درون برگ ها به شکل بقچه پیچیده و از قسمت پشت درون یک قابلمه به طور فشرده قرار دهید, در آخر هم چاشنی تهیه شده را بر روی دلمه ها بریزید. حرارت را ملایم کنید و درب قابلمه را ببندید و بر روی آن قرار دهید تا با استفاده از بخار و حرارت پایین پخته شوند.

جهت تهیه چاشنی شکر، آب، آبلیمو یا سرکه، نمک را ترکیب نموده و به میزان لازم بر روی آن بریزید(سرکه را نباید هنگام در دم گذاشتن بیفزایید). اغلب این دلمه را با طعم چاشنی رب انار دوست دارند، ولی در صورت تمایل به داشتن طعم شیرین ترکیب شیره و سرکه را می توانید امتحان کنید. البته اگر علاقه مند به چشیدن طعم ملس آن هستید، می توانید از مخلوط شکر، زعفران، آب لیمو تازه و گوجه سبز بهره ببرید. در نهایت نیز متناسب با سلیقه ی خود دلمه های برگ مو را تزیین نمایید.


Decorate-the-hair-follicles-24.jpg
Decorate-the-hair-follicles-1.jpg
Decorate-the-hair-follicles-15.jpg

منبع: آرگا



پخت دلمه برگ مو با روشی آسان

 
  • تشکر
Reactions: Pashaa
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا