خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Saghár✿

سرپرست بخش عمومی+بخش کپی
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
نگارشگر انجمن
کپیست انجمن
  
عضویت
28/2/20
ارسال ها
4,437
امتیاز واکنش
51,283
امتیاز
443
محل سکونت
☁️
زمان حضور
122 روز 21 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
یونان، مهد تمدن غرب، دموکراسی و فلسفه و یکی از کهن‌ترین کشورهای قاره اروپا است که در جنوب شرقی اروپا و منطقه زیبای بالکان واقع شده است. کشوری که جمعیت آن حدودا 11 میلیون است اما سالانه بیش از 30 میلیون توریست از آن بازدید می‌کنند. یونان کشوریست که هر گردشگری آرزوی دست کم یکبار سفر به آن دارد.
*در پرچم یونان 9 خط عمودی آبی و سفید دیده می‌شود که معادل هجای شعار این کشور یعنی "Eleftheria i Thanatos" به معنای مرگ یا آزادی است. رنگ آبی سمبل دریا و آسمان است و رنگ سفید نماد خلوصی که در جنگ با آزادی وجود دارد. در گوشه سمت چپ نیز صلیبی دیده می‌شود که از نشانده‌ دهنده فرقه مسیحیان ارتدوکس است.

*یونان یکی از آفتابی‌ترین کشورهای جهان است و بر خلاف آنچه از آب و هوای سرد و بارانی در اروپا انتظار دارید، وضعیت یونان متفاوت‌تر است. حدودا 300 روز از تمام سال در یوانان هوا آفتابی است.
*یونان از 6000 جزیره تشکیل شده است که از این میان 277 جزیره قابل سکونت است. یک نکته جالب که درباره جزایر یونان وجود دارد منحصر به فرد بودن و متمایز بودن با یکدیگر است. برای مثال، جزیره‌ای به نام ایکاریا در یونان وجود دارد که به دلیل عمر طولانی ساکنین آن آوازه جهانی دارد.
شاید با خود فکر کنید که با وجود 6000 جزیره یونان مملو از زمین‌های ساحلی است؛ اما نه. یونان بیش از آن که به خاطر جزایرش شناخته شود به کوهستان‌های خود مشهور است. چرا که بیش از 80 درصد یونان از کوه تشکیل شده است و بسیاری شهر‌ها و ساختمان‌های یونان نیز روی همین کوه‌ها ساخته شده‌اند.
*در هیچ کشوری در جهان به اندازه یونان موزه‌های مرتبط با تاریخ وجود ندارد. زیرا در یونان دست کم 70 موزه باستان شناسی وجود دارد که معروف‌ترین و بزرگ‌ترین آن موزه آکروپولیس یونان است.

*زیتون خاص‌ترین میوه در یونان است. درخت زیتون و میوه آن نقشی پر رنگ در صنعت، تاریخ و فرهنگ یونانی‌ها ایفا می‌کند. از لحاظ اقتصادی یونان سومین تولید کننده زیتون در جهان است و سالانه بیش از 2.2 میلیون تن زیتون تولید می‌شود. در تاریخ یونانی‌ها مقدس است چون آن‌ را هدیه‌ای از جانب آتنا، خدای دانایی و جنگ یونان می‌دانند و از نظر فرهنگی نیز برایشان جایگاه مهمی دارد؛ زیرا از برگ آن برای درست کردن تاج استفاده می‌کردند، از تنه آن برای ساخت و ساز، از روغن آن برای ماساژ دادن و تامین سوخت چراغ و از میوه‌اش برای خورد و خوراک استفاده می‌کردند.
*چشم زخم یکی از رایج‌ترین خرافاتی است که یونانی‌ها به آن باور دارند. از این جهت جواهرات و آویزهای چشم نظر در همه جا پیدا می‌شوند. البته علاوه بر دور کردن چشم زخم به وسیله این جواهرات، یونانی‌ها سقف‌های منازل و کرکره مغاره‌‌های خود را به رنگ آبی درمی‌آورند.

*کودکان یونانی هنگام تولد نامی ندارند، زیرا مسئله نام‌گذاری برای فرزندان آنقدر مسئله مهمی است که یونانی‌‌ها این کار را هنگام غسل تعمید انجام می‌دهند. همچنین برای حفظ میراث یونانی‌ها نام پدربزرگ یا مادربزرگ خود را بر روی فرزندانش می‌گذارند.
*شهر آتن حدودا 7000 سال پیش بنیان گذاری شد؛ به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای اروپا شناخته می‌شود اما نه قدیمی‌ترین، چرا که این لقب از آن شهر پلوودیو بلغارستان است.
*زبان یونانی یکی از قدیمی‌ترین زبان‌های مورد استفاده در جهان است که ریشه آن به 3 قرن پیش از میلاد مسیح باز می‌گردد. امروزه تخمین زده می‌شود که زبان یونانی دست کم میان 13 میلیون نفر صحبت می‌شود که حدود یازده میلیون‌ آن را یونانی‌های ساکن کشور تشکیل می‌دهند.

منبع:لست سکند


10 حقیقت جالب درباره یونان

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا