خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Saghár✿

سرپرست بخش عمومی
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
نگارشگر انجمن
کپیست انجمن
  
عضویت
28/2/20
ارسال ها
4,437
امتیاز واکنش
51,307
امتیاز
443
محل سکونت
☁️
زمان حضور
122 روز 21 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
1. در سال 1789، نیویورک به عنوان اولین پایتخت رسمی آمریکا معرفی شد، ولی تنها یک سال در این جایگاه باقی ماند. با این وجود بسیاری هنوز به اشتباه فکر می‌کنند پایتخت آمریکا نیویورک است.

2. حالا علت لقب سیب بزرگ را توضیح می دهیم. این نام، توسط جان فیتز جرالد (John J. Fitz Gerald) در روزنامه نیویورک مورنینگ تلگراف (New York Morning Telegraph) بر سر زبان‌ها افتاد. او واژه سفر به سیب بزرگ را برای سفرش به نیویورک به کار برده بود. داستان آن به این شرح است که محققان مختلف در دانشگاه علوم و تکنولوژی میزوری (Missouri University of Science and Technology) به این نتیجه رسیده بودند که اسب‌ها به سیب علاقه زیادی دارند و احتمالا به همین دلیل میدان‌های بزرگ اسب دوانی در نیویورک نیز به سیب معروف هستند و میدان‌های کوچک نیز به صحنه‌های گاوبازی شهرت دارند.

3. نیویورک یکی از متنوع ترین شهرهای دنیا از لحاظ نژاد و زبان است. مردم این شهر به 800 زبان مختلف صحبت می‌کنند.

4. ساختمان امپایر استیت (The Empire State Building) دارای کد پستی اختصاصی است. همچنین ساختمان امپایر استیت یکی از اصلی ترین نمادهای نیویورک بشمار می‌رود که 443 متر ارتفاع دارد و تا پیش از ساخت مرکز تجارت جهانی به عنوان بلندترین ساختمان دنیا شناخته میشد.

5. یکی از معروف ترین پارک‌های آمریکا و جهان یعنی سنترال پارک در نیویورک واقع شده است. جالب است بدانید سالانه 42 میلیون نفر از سنترال پارک نیویورک دیدن می‌کنند. البته سنترال پارک به تنهایی حقایق جالب بسیاری را در دل خود جای داده است

6. چشم های آلبرت انیشتین در مکانی از این شهر، در یک گاو صندوق نگهداری می‌شوند. مالک این گاوصندق فردی به نام هنری آبرامز است، او از سال 1939 دکتر انیشتین بود. البته مغز انیشتین هم در موزه ماتر ایالت فیلادلفیا نگهداری می‌شود.
7. از هر 21 نفر در نیویورک، یک نفر میلیونر است. تعجب کردید؟ در واقع هیچ شهری در دنیا همانند نیویورک سیتی میزبان افراد میلیونر نیست. پس از نیویورک جایگاه دوم و سوم ثروتمندترین شهرهای جهان به توکیو و نیویورک می‌رسد.
8. نیویورک، بعد از ورشو (Warsaw)، بیشترین جمعیت از لهستانی‌ها را دارد. یکی از اصلی‌ترین دلایل شهرت نیویورک در همین تنوع نژادی بالای آن خلاصه می‌شود.
9. جمعیت چینی های این شهر، از هر شهری در دنیا (البته به غیر از شهرهای کشور چین) بیشتر است. 6 درصد از جمعیت ساکنین نیویورک سیتی را چینی‌ها تشکیل می‌دهند.
10. 25 درصد شمش‌های طلای دنیا در مخازن وال استریت (Wall Street) ذخیره شده‌اند. این محل بانک «فدرال رزرو» کشور آمریکا است.
11. نیویورک صاحب اولین پارک زیرزمینی دنیا است. این پارک زیرزمینی در شرق محله منهتن نیویورک سیتی قرار دارد و از فناوری خورشیدی ویژه‌ای برای تامین نور گیاهان خود بهره می‌برد

12. در کتابخانه عمومی نیویورک (New York Public Libary) بیش از 50 میلیون کتاب وجود دارد! شاید فکر کنید که این کتابخانه بزرگ‌ترین کتابخانه آمریکا باشد. اما کتابخانه کنگره آمریکا در واشنگتن با داشتن 120 میلیون کتاب نه تنها در آمریکا بلکه بزرگترین کتابخانه در جهان است.
13. هنگامی که صحبت از نیویورک آمریکا می‌شود، اکثر فکرها به سمت شهر پیشرفته‌ای می‌رود که ساکنان آن از نوین‌ترین تکنولوژی‌های دنیا پیروی می‌کنند. اما بد نیست بدانید در 80 کیلومتری نیویورک منطقه‌ای به نام برودرهف وجود دارد که ساکنین آن بدون استفاده از هیچ فناوری حتی تلفن و برق در حال زندگی کردن هستند.

منبع:لست سکند


13 نکته مورد شهر نیویورک ‏

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا