خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Saghár✿

سرپرست بخش عمومی+بخش کپی
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
نگارشگر انجمن
کپیست انجمن
  
عضویت
28/2/20
ارسال ها
4,437
امتیاز واکنش
51,283
امتیاز
443
محل سکونت
☁️
زمان حضور
122 روز 21 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
main-qimg-09466cafce8e1a9584c11a1d620c0abc-c.jpg
نظریه زمین تـ*ـخت، از دوران باستان و از سوی اقوام گوناگون و به‌ویژه یونانیان مطرح شد و تا سال‌های طولانی بسیاری از مردم نیز بر این باور بودند. از آن‌جایی‌که سطح زمین بسیار وسیع بوده و وسعت میدان دید انسانی که در سطح زمین قرار گرفته محدود است و در زمان‌های قدیم که ابزارها و تکنولوژی امروزی وجود نداشت، همه مردم آن زمان تصور می‌کردند که زمین باید مسطح باشد. در دیدگاه زمین تـ*ـخت‌گرایان، دلیل صاف بودن افق این است که زمین صاف است و آب دریاها که روی سطح زمین قرار گرفته هم به همین دلیل صاف است. طرفداران این تفکر، دلیل اینکه در لیوان یا در هر جسمی با کف غیرصاف سطح آب تغییر نمی‌کند و صاف می‌ماند را این دانسته‌اند که سطح زمین صاف است و جاذبه از سطحی صاف آب را جذب می‌کند.
کتاب «زمین تـ*ـخت است» اثر مشترک سامان هادی‌پور، یوسف ظریف و حامد بابازاده در هفت فصل، به تبیین اندیشه‌های زمین‌ تـ*ـخت‌گرایان می‌پردازد. در پیشگفتار این کتاب، نظریه یا تفکر «زمین تـ*ـخت» جزو ضعیف‌ترین مباحث شبه‌علمی شمرده شده و نویسندگان معتقدند در این تفکر با یک سری استدلال‌ها مواجه هستیم که بیشتر ناشی از سطحی‌نگری است.

ادعای زمین تـ*ـخت‌گرایان بر چه اساسی استوار است؟
برای درک مفهوم «زمین تـ*ـخت»، نیاز به شناخت استدلال‌هایی است که از سوی طرفداران این تفکر مطرح می‌شود. در صفحه 28 کتاب به برخی از این استدلال‌ها اشاره می‌شود: «1- زمین انحنایی ندارد و محو شدن کشتی‌ها در افق، صرفا به دلیل موضوع اپتیک است نه انحنای زمین. 2- مسافرت به دور زمین در واقع مسافرت در یک دایره است، مثل اینکه دور لبه یک سکه گردش کنید. 3- در ساخت کانال‌ها و راه‌آهن‌ها، هیچ‌گونه انحنایی درنظر گرفته نشده است. 4- حرکت زمین صرفا یک ادعاست و با تجربه منافات دارد. اگر زمین حرکت می‌کرد، مثلا با گردش به دور محورش، این پدیده‌ها را شاهد بودیم: اولا سفر در جهت حرکت زمین آسان‌تر از خلاف جهت آن بود. ثانیا باد همواره در جهت مخالف حرکت زمین می‌وزید. ثالثا شخصی که به هوا می‌پرید، چند صدم ثانیه از زمین جدا می‌ماند و کیلومترها آن‌طرف‌تر به زمین فرود می‌آمد. 5- نیروی گریز از مرکز وجود خارجی ندارد، چراکه اگر وجود داشت، اشیاء را از زمین برکنده و به فضا پرتاب می‌کرد. 6- ایستگاه فضایی و کلیه تصاویر مخابره شده از آن، جعلی و حاصل کارهای گرافیکی کامپیوتری است.
7- دور زمینِ تـ*ـخت، یک گنبد قرار گرفته است که همچون یک حفاظ عظیم، هیچ‌کس را یارای خروج یا ورود به آن نیست و کلیه عملیات‌هایی که به‌عنوان عملیات فضایی توسط سازمان‌های فضایی همچون ناسا در تاریخ اجرایی شده، دروغ و صرفا برای عوام‌فریبی است. 8- خورشید و ماه در فاصله ادعایی نجوم امروز نیستند. خورشید در فاصله‌ای بسیار نزدیک به زمین قرار گرفته و در کنار ماه در یک مدار مشخص به دور زمینِ تـ*ـخت، در حال گردش هستند. 9- ماه‌گرفتگی به یک جسم سوم وابسته است که به‌عنوان مثال در ادبیات هندو به آن راهو گفته می‌شود. 10- چیزی به‌عنوان جاذبه وجود ندارد. تمام چیزی که بر روی اجسام تأثیر می‌گذارد، وزن و جرم و مقاومت هواست. و بسیاری از ادعاهای کوچک و بزرگ دیگر که هر روز نیز به تعدادشان افزوده می‌شود.»


istock-1084742460.jpg

وضعیت خورشید از دیدگاه زمین تـ*ـخت‌گرایان
خورشید یکی از ستارگان کهکشان راه شیری و تنها ستاره سامانه خورشیدی است که در مرکز آن جای دارد. خورشید یک کُره کامل است که از پلاسمای داغ ساخته شده و در میانه آن میدان مغناطیسی برقرار است. اما طرفداران تفکر «زمین تـ*ـخت» درباره این ستاره سوزان نظراتی دیگر دارند: «زمین تـ*ـخت‌گرایان معتقدند فاصله خورشید تا زمین،‌ بسیار کمتر از چیزی است که امروزه گفته می‌شود. علاوه بر این، اندازه خورشید را نیز بسیار کوچک قلمداد می‌کنند. از نظر ایشان، خورشید در بالای زمین تـ*ـخت شناور است. هنوز عقیده واحدی مبنی بر شکل خورشید، میان زمین تـ*ـخت‌گرایان وجود ندارد. عده‌ای معتقدند خورشید به شکل یک کره است و عده‌ای دیگر به تـ*ـخت بودن خورشید معتقدند.»

منبع:کتاب ایران


تئوری زمین تـ*ـخت

 
  • تشکر
Reactions: Parmida_viola
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا