خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~XFateMeHX~

کاربر برتر
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/4/20
ارسال ها
7,079
امتیاز واکنش
10,095
امتیاز
428
زمان حضور
35 روز 22 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
انرژی درونی از راه های مختلفی همانند عبادت، راز و نیاز با خداوند، مراقبه، گفتن مانتراها و ذکرها و تکرار نام های مقدس خداوند، کمک معنوی به دیگران، از بین بردن ایگوها، خواب های عمیق و … به دست می آید. این انرژی می تواند برای کار درونی و صیقل درون و پاک کردن ناخوداگاه انسان از انواع پلیدی ها و حالت های نفسانی بکار گرفته شود. اما این انرژی به راحتی و از روی غفلت و عدم آگاهی از دست می رود.

نشت انرژی به صورت های مختلفی در انسان اتفاق می افتد. مثلا حادثه ای برای انسان اتفاق می افتد. نگرانی و اضطراب و استرس همانند خوره انرژی را در درون انسان می مکند و مصرف می کنند. نگرانی یکی از الگوهای شایع و رایج بشری در جوامع امروزی است. گاه در برخی جوامع آنقدر شایع و عادی شده که مردمان بسیاری فکر می کنند نگرانی جزئی از زندگی روزمره است و با آن کنار آمده اند، در حالیکه این چنین نیست و نباید این گونه باشد.

خشم یکی از بزرگترین انرژی ها را در درون استفاده می کند.وقتی پیشامد یا تصادفی اتفاق می افتد، شما به راحتی تحت تاثیر غریزه و حالت های نفسانی قرار می گیرید. ماشین گونه عمل می کنید و خشم خود را با حرکات و گفتن کلماتی رکیک بیرون می ریزید. انرژی زیادی با این کار به بیرون ریخته می شود. اگر بتوانید خشم خود را در این مواقع کنترل کنید، انرژی حاصل از این کار در درون ذخیره می شود و به بیرون ریخته نمی شود.

میل و تخیلات میل آمیز، یکی از راه های دیگری است که انرژی زیادی به وسیله آن از دست می رود. تخیلات و افکار میل آمیز، باعث تغذیه ایگوی میل در درون می شود و انرژی به جای اینکه صرف خودسازی درونی گردد، مستقیما توسط ایگوی میل تغذیه و مصرف می شود.
  • حرف‌های بیهوده و جر و بحث، یکی دیگر از کارهای رایج جوامع است و انرژی بسیاری در آن به هدر می رود. تا جاییکه ممکن است باید از بحث کردن پرهیز کرد چرا که هیچکس تا به حال با بحث کردن چیزی را قبول نکرده است، پس بهتر است انرژی مان را بیهوده صرف انجام کاری که بی فایده است نکنیم.
  • اگر به کارهای روزمره خود در طی ۲۴ ساعت نگاه کنید به راحتی می توانید بفهمید انرژی درونی شما در چه کاری مصرف می گردد. ببینید این انرژی مصرف شده باعث خودسازی می شود؟ یا اینکه شما فقط آن را هدر می دهد.
  • با انجام ندادن هر کار کوچکی که انرژی شما را بیهوده مصرف می کند، می توانید از هدر رفت انرژی درونی جلوگیری کنید و انرژی را در درون ذخیره کنید. از انرژی ذخیره شده می توانید در جهت از بین بردن ایگوها و در مسیر خودشناسی استفاده نمائید، پس انرژی را با انجام کارهای بیهوده هدرندهید


انرژی درونی چگونه به هدر می رود؟

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا