خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Parmida_viola

مدیر آزمایشی تالار خانواده و زندگی
مدیر آزمایشی
گرافیست انجمن
  
عضویت
3/10/21
ارسال ها
1,756
امتیاز واکنش
6,701
امتیاز
233
محل سکونت
Sicily, italy
زمان حضور
29 روز 15 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
به نام خالق هستی

موسیقی راک یکی از گونه های سبک پاپ می باشد که ابتدا با نام راک اند رول (Rock and Roll) در اوایل دهه 50 میلادی در آمریکا پایه ریزی شد سپس در قالب سبک های متفاوتی در دهه 60 در آمریکا و انگلستان بطور گسترده ای مورد استفاده قرار گرفت.
همانطور که گفته شد راک ریشه در موسیقی راک اند رول دهه 40 و 50 دارد که خود این سبک تحت تاثیر فراوان بلوز ، کانتری ، ریتم قرار داشت پس می توان در سبک راک عناصری از بلوز ، جز ، کانتری و حتی موسیقی محلی و فولک را به وضوح احساس کرد.
دوره کلاسیک راک را دهه 60 میلادی می دانند که در این دوره بسیاری از سبک های فرعی راک همچون کانتری راک ، بلوز راک و ... به وجود آمدند. الویس پریسلی با لقب پادشاه راک اند رل از معروفترین خوانندگان سبک راک می باشد که آثار او در کنار گروه بیتلز و مایکل جکسون از پرفروش ترین آثار موسیقی در جهان می باشد.پاپ راک سبکی که متشکل از دو سبک پاپ و راک است در همین دوران (دهه 60) با بهره گیری از موسیقی کلاسیک راک ، موسیقی ملایم و ملودیک به دنیای موسیقی معرفی گردید از مهمترین شخصیت ها و گروه های معروف پاپ راک می توان به گروه بیتلز ، برادران اورلی و خواننده مشهور فرانسوی تبار سلیون دیون اشاره کرد.
پاپ راک سبکی که متشکل از دو سبک پاپ و راک است در همین دوران (دهه 60) با بهره گیری از موسیقی کلاسیک راک ، موسیقی ملایم و ملودیک به دنیای موسیقی معرفی گردید از مهمترین شخصیت ها و گروه های معروف پاپ راک می توان به گروه بیتلز ، برادران اورلی و خواننده مشهور فرانسوی تبار سلیون دیون اشاره کرد. در اواخر دهه ی 60 و اوایل دهه ی 70 سافت راک با اتکا بر موسیقی ملایم راک به وجود آمد و تا حد زیادی شبیه به پاپ راک می باشد اما فضایی ملایم تر و نرم تر دارد برای همین به آن سافت راک یا راک نرم می گویند. از مهمترین خوانندگانی این سبک می توان به الویس پریسلی ، التون جان ، جان دنور و... اشاره کرد. در ایران نیز خوانندگانی همچون رضا یزدانی در این سبک فعالیت می کنند. سبک های دیگری که از راک مشتق شدند تحت تاثیر عناصر ضد فرهنگی بودند مانند سبک هایی که براساس سایکدلیک (به انگلیسی Psychedelic) بودند که در اثر استفاده از قرص های روان گردان و مواد مخدر توهم زا پدیدار گشتند ، در سال‌های ۱۹۶۷ و ۱۹۶۹ سایکدیلیک راک با فستیوال the Summer of Love و Woodstock Rock Festival به اوج خود رسید و به یک جنبش موسیقی بین‌المللی که جلوه‌های گسترده ی ضدفرهنگی را شامل میشد، تبدیل شد. از سبک هایی که از درون سایکدیلیک راک شکل گرفتن می توان راک پیشتاز یا پرگراسیو راک ، گلم راک و هارد راک را نام برد که بعدها خود باعث شکل گیری یکی از معروفترین ژانرهای موسیقی راک بنام هوی متال در دهه 70 میلادی شدند. استفاده خوانندگان از کلمات رکیک و بی پروایی در بکار بردن آنها در آهنگ هایشان شاید یکی از این جلوه های ضد فرهنگی بود.


در اواسط دهه 70 بین سال های 1974 تا 1976 جنبش ضد نظام حاکم به موسیقی راک هم کشیده شد و سبک پانک راک در انگلستان و آمریکا به وجود آمد این سبک ریشه در سبک گاراژ راک و گونه های دیگری که امروزه بعنوان موسیقی پروتو پانک شناخته می شود دارد.


از مشخصه های این سبک استفاده از متن های سـ*ـیاسی و پوچ گرا در اشعار ، استفاده نامتعارف ، خشن و بسیار با صدای بلند از سازها همچون گیتار الکتریک ، سریع نوازی گیتار و... می باشند. ناگفته نماند که بسیاری از این سبک های فرعی راک ، خود به زیر شاخه های زیادی تقسیم می شودند بطور مثال پانک راک به تنهایی بیش از 20 ژانر فرعی دیگر را شامل می شود. از دهه ی نود میلادی به بعد آلترناتیو راک که یکی از سبک های فرعی پانک راک می باشد میدان دار موسیقی راک شد.


سازهای مورد استفاده در موسیقی راک


به دلیل آنکه سبک راک در شروع خود ریشه در موسیقی بلوز و جز داشت استفاده از سازهای بادی برنجی همچون ساکسیفون بطور عمومی استفاده میشد اما با روی کار آمدن سبک های فرعی دیگری از راک به مرور این سازها کنار زده شدند و در بیشتر سبک های راک از گیتار بیس ، گیتار الکتریک ، کیبرد و درامز ، سـ*ـینت سایزر ، پیانو استفاده ی فراوان می شود.
سبک های فرعی راک:

آلترناتیو راک – آرت راک – باروک پاپ – بیت موزیک – بریت پاپ – امو
اکسپریمنتال راک – گاراژ راک – گلم راک – گوتیک راک – گروپ سوندز – گرانژ
هارد راک – هارتلند راک – هوی متال – اینسترومنتال راک – ایندی راک
جنگل پاپ – کروت راک – مدکستر – پست-بریت پاپ – پاور پاپ
پراگرسیو راک – پروتوپانک – سایکدلیک راک – پانک راک – سافت راک
راک جنوبی – سرف میوزیک – سمفونیک راک







معرفی سبک راک، با تمام جزئیات

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا