خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~XFateMeHX~

کاربر برتر
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/4/20
ارسال ها
7,079
امتیاز واکنش
10,096
امتیاز
428
زمان حضور
35 روز 22 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
چی کار کنیم؟

  • بایستی کتب دبیرستان نقد و بررسی شود.
  • اصلاحات لازمه انجام گیرد.
  • دبیران ، دوره‌های آموزشی ویژه‌ای ببینند.
  • بخش آزمایشگاه مدارس احیا شود.
  • نیازهای و مشکلات واقعی دانش آموزان تشخیص داده شود.
  • در جهت رفع نیازها و مشکلات برنامه ریزی شود.
  • جلسات بحث و بررسی بین دانش آوزان و دبیران در مدارس برگزار شود.
  • حالا شبکه رشد چه برنامه‌ای دارد؟
  • یک راهش هم برگزاری کارگاههای آموزشی در مدارس هست که شبکه رشد و سرویسهایش معرفی شوند.
روش تدریس

یکی از مشکلات اساسی دانش آموزان و دانشجویان در کشور ما عدم آشنایی عملی و واقعی با مفاهیم و مطالبی است که در دروس نظری می آموزند. این مسأله اغلب باعث می‌شود که بین دنیای کتاب و درس و دنیای زندگی واقعی فاصله عمیقی وجود داشته باشد. مفاهیم اساسی فیزیک را باید به زبان ساده و از طریق مشاهده به افراد یاد داد.

دانش آموزان حتی الامکان باید بدون استفاده از روابط ریاضی و فرمولهای کمی ، توصیف درستی برای مشاهدات داشته باشند. گذر از مرحله مصرف به مرحله تولید تکنولوژی و علم در گرو شکستن سد عظیمی است که بین زندگی روزمره و معارف نظری انباشته شده در ذهن افراد وجود دارد. این کار در گرو تحولی اساسی در نحوه آموزش علوم تجربی از مقطع ابتدایی تا مقاطع عالی است.


روش آموزش فیزیک در مدارس ایران

 

~XFateMeHX~

کاربر برتر
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/4/20
ارسال ها
7,079
امتیاز واکنش
10,096
امتیاز
428
زمان حضور
35 روز 22 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
قوانین طلایی

  • قانون طلایی اول: استادان ، فرهنگیان و دبیران و آموزگاران را به کمک فرا خواند تا نظراتشان را بدهند (مشارکت).

  • قانون طلایی دوم: نظرات باید جمع بندی شده و چکیده آن به شرکت کنندگان ابلاغ شود تا در آن تغییرات نهایی را بوجود آورند (خرد جمعی) و آن باید به وزارت مربوطه تسلیم شده تا آنها تصمیمات اجرایی را درباره‌اش بگیرند و بحث آن به مجلس هم راه پیدا کند.

  • قانون طلایی سوم: استادان و فرهنگیان باید فضاهای لازم برای ساختن آزمایشگاهها ، وسایل ایمنی از قبیل دوش ، چشم شویه ، وسایل اتفاء حریق ، قفسه‌ها و لوازم اولیه برای آزمایشگاه را بسته به نوع آزمایشگاه بحث و درباره‌اش تبادل نظر کنند.

  • قانون طلایی چهارم: دولت هم باید بتواند با توجه به ضابطه‌های لازم آنرا به سازندگان و متخصصین داخلی سفارش دهد و کمبودهای آنرا هم از برون‌ مرز تهیه کند.

  • قانون طلایی پنجم: ایجاد قسمتی در شبکه رشد برای اعانه کنندگان و اعانه دهندگان چه مالی و چه وسایل آموزشی ضروری بنظر می‌رسد.
راهکارهای عملی

برای شروع این سایت را باید در مدارس تبلیغ کرد که راه آموزگاران و فرهنگیان به آن باز شود تا نظراتشان را ابراز کنند. اینترنت امروز رسانه‌ای ایده‌آل برای این کار است، زیرا هموطنان ارجمند فرهنگی ما می‌توانند در وقت خودشان با آسودگی و فارغ از هیچ نگرانی و در دورترین نقاط میهنمان نظراتشان را ابراز کنند. حتی اگر تمام نظراتشان در بر گیرنده همه هدفها نبود بعنوان تک موردی می‌شود از آن استفاده کرد.

باید راه فرهنگیان را به این سایت باز کرد. مردم از این نسل فرهنگی ما انتظار دارند و نسل ما نباید در این مورد کوتاهی کند تا پیش وجدان خود شرمنده نباشیم که کاری برای جوانان این آب و خاک انجام ندادیم. اگر این تصمیم گیریها از این مراحل بگذرند، آنوقت می‌شود آنرا تسلیم مقامات آموزش و پرورش کرده و از آنها خواست تا برای هر آزمایشگاهی مدلی بسازند تا در نمایشگاهی مورد بررسی فرهنگیان کشور و مردم قرار بگیرد.


روش آموزش فیزیک در مدارس ایران

 

~XFateMeHX~

کاربر برتر
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/4/20
ارسال ها
7,079
امتیاز واکنش
10,096
امتیاز
428
زمان حضور
35 روز 22 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
فارغ التحصیلان دانشکده‌های فنی و مدارس فنی کاندیداهای خوبی برای تربیت مربیان و متخصصین آزمایشگاهها هستند که کار تهیه وسایل ، سفارش ، آماده کردن آزمایشگاه در طی روز و نگهداری از وسایل را بعهده بگیرند. بعضی از این آزمایشگاهها ممکن است چند منظوره باشند، روی هر آزمایش نباید بصورت گروهی سه نفر بیشتر کار کنند و در حالی که مراحل آزمایش قدم به قدم پیش می‌رود دبیر کار عملی دانش آموز را زیر نظر می‌گیرد.


چاپ کتابچه‌های آزمایشگاهی با خلاصه‌ای از تئوری و نقطه چین در کتاب برای پر کردن جواب آزمایش همراه با واژه‌های علمی آن باید توسط متخصصین اینکار انجام شود.

سایتی باید تهیه شود که تا فرهنگیان بتوانند سوالها و کمبودها و ایرادات خود را با حفظ فضای خصوصی خود خالی از نگرانیها و برداشتها بر طرف کنند تا کمی امکانات آموزش جوانان را با وقفه روبرو نکند.

باید به معلمین و ارزش کار آنان همانند تمام مشاغل دیگر اجتماع احترام گذاشت و به حرفها و درد دلهایشان گوش کرد. با این شیوه‌هاست که جوانان به علوم علاقمند می‌شوند و در یکی دو دهه می‌توان پیشرفت تصاعدی کرد و فرهنگ و تکنولوژی را در جامعه نهادینه کرد.

برای شروع باید زیادتر از معمول کوشید، ولی پس از مدتی که چرخ کارها شروع به چرخیدن کرد همه چیز در روال طبیعی خود خواهد افتاد. با این کار است که نیروی متخصص بهتری خواهیم داشت و تمام حرفه‌ها از آن بهره خواهند گرفت. با درود و تشکر از شما به امید روزی که شاهد ایرانی مترقی و پیشرفته باشیم.

نتیجه گیری

با توجه به مشارکتی که در بحثهای هفتگی و انجمنها ملاحظه می‌فرمایید، به نظر می‌رسد برگزاری کارگاههای آموزشی قدم طلایی برای رسیدن به این اهداف باشد. چون با توجه به شرایط موجود ، امکانات ، دسترسی و ارتباط افراد و تبادل نظر همگانی این سایت بهترین مکان برای این منظور باشد. دانش آموزان ، فرهنگیان و ... محترم ، مشکلات ، نظرات ، نیازها ، پیشنهادات و راه کارهای عملی و آموزشی خود را مطرح کرده و با بحث و تبادل نظر به نتایج خوبی رسید، که خود این مشارکتها سند مهمی برای ارجاع به سازمانهای مربوطه بوده و ملاک نیز همین باشد. بسیاری از دانش آموزان و دبیران اصلا اطلاعی از این سایت نداشته و جالب اینجاست که خودشان خیلی خواهان و نیازمند چنین سایتی با محتوی و بار علمی بالا هستند. بیایید با یک عزم ملی و بسیج عمومی قدم محکم ، مهم و مثبتی در این راستا برداریم.

منبع: رشد


روش آموزش فیزیک در مدارس ایران

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا