خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
منتقدان نظرات متفاوتی نسبت به جدیدترین فیلم دنیای سینمایی مارول یعنی فیلم Eternals دارند.

فیلم اترنالز (Eternals)، جدیدترین فیلم ابرقهرمانی از دنیای سینمایی مارول به شمار می‌رود. منتقدان در مورد این فیلم، نظرات متفاوتی را داشتند و برخی از آنها نیز انتقادهای شدیدی نسبت به آن دارند. از همین رو، این فیلم نمرات نسبتا پایینی نسبت به دیگر فیلم‌های مارول بدست آورده است.
فیلم اترنالز توسط برنده جایزه اسکار کلویی ژائو (Chloé Zhao)، کارگردانی شده است. فیلم‌نامه فیلم اترنالز را نیز کلویی ژائو به همراه پاتریک بورلی (Patrick Burleigh)، رایان فیرپو (Ryan Firpo) و کاز فیرپو (Kaz Firpo) قلم زده‌ است.
این فیلم با بازی جما چان (Gemma Chan)، ریچارد مدن (Richard Madden)، کیت هرینگتون (Kit Harington)، کمیل نانجیانی (Kumail Nanjiani)، لیا مک‌هیو (Lia McHugh)، آنجلینا جولی (Angelina Jolie)، سلما هایک (Salma Hayek)، ما دانگ سوک (Ma Dong-seok)، بری کیوگان (Barry Keoghan)، لورن ریدلوف (Lauren Ridloff) و برایان تایری هنری (Brian Tyree Henry) است.
فیلم اترنالز در مورد ده ابرقهرمان جدید است که حدود هفت هزار سال پیش به سیاره زمین آمده‌اند. با اینکه آنها برای قرن‌های متوالی، شاهد نبردها و جنگ‌های انسان‌ها بودند اما هیچ دخالتی نکردند. در این فیلم، آنجلینا جولی نقش دختر عموی تانوس به نام تنا را به تصویر می‌کشد. این فیلم، اولین فیلم از دنیای سینمایی مارول به شمار می‌رود که در آن، یک ابرقهرمان ناشنوا به نام ماکاری حضور دارد.
اولین واکنش‌ها نسبت به فیلم اترنالز، به نظر مثبت می‌رسیدند و جلوه‌های بصری منحصربه‌فرد این فیلم را می‌ستودند اما با این حال، به نظر می‌رسد که فیلم اترنالز، از آن دسته فیلم‌هایی است که نظرات متفاوتی در مورد آن وجود دارند؛ برخی آن را فیلمی عالی می‌دانند و برخی دیگر نیز آن را یک آشفته بازار خطاب کردند.
فیلم اترنالز کاراکترهای زیادی را معرفی می‌کند اما با توجه به نقدهای منتشر شده، این فیلم قادر نبوده تا به خوبی به این کاراکترها بپردازد و داستانی در خور آنها به تصویر بکشد. برخی منتقدان اظهار کردند که سبک کارگردانی طبیعی‌گرایانه و متمایز کلویی ژائو در تضاد با درون مایه غلیظ و مبالغه‌آمیز دنیای سینمایی مارول قرار دارد.
در وب سایت راتن تومیتوز، از ۱۵۳ نقد منتشر شده برای فیلم اترنالز، این فیلم امتیاز ۵۳ درصد را بدست آورده است. این فیلم در وب سایت متاکریتیک، امتیاز ۵۴ از صد را کسب نموده است. این امتیاز بر اساس ۳۶ نقد است. از این ۳۶ نقد، ۱۵ نقد مثبت، ۱۹ نقد متوسط و ۲ نقد منفی بوده است.
در زیر، نظرات برخی از منتقدان برتر جهان در مورد فیلم اترنالز قرار دارد.


نظر منتقدان در مورد فیلم Eternals

 

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
88/100 Observer | منتقد: الیور جونز»

فیلم اترنالز، اثری است که به سوالات و موضوعاتی بزرگ و برجسته‌ای می‌پردازد که ما هر روزه درگیر آنها هستیم. این فیلم به این می‌پردازد که چرا با وجود اینکه ما انسان‌ها نسبت به دیگر انسان‌ها ارزشی قائل نیستیم اما به انسانیت اهمیت می‌دهیم.


«80/100 Screen Rant | منتقد: مالی فریمن»



با اینکه فیلم اترنالز بسیاری از معیارهای یک اثر از دنیای سینمایی مارول را دارا است اما این فیلم حماسی و ابرقهرمانی گسترده به کارگردانی کلویی ژائو اصلا شبیه به آثار قبلی مارول نیست و با آنها متفاوت است.

«75/100 Entertainment Weekly | منتقد: لی گرینبلات»

ساختار حلقه‌ای صحنه‌های فلش‌بک و سرعت داستان آرام آن تاثیر عجیبی بر داستان دارد و سبب شده تا خطر و تهدید مد نظر در فیلم، کمتر اضطراری و مهم جلوه کند. علاوه بر این، این فیلم در اکثر موارد در قالب استانداردهای آثار کمپانی مارول نمی‌گنجد. از طرفی دیگر، این فیلم، یک درام خانوادگی ماوراء طبیعی به شمار می‌رود که ظاهرا، شخصیت آرام آن، تانوس است!


«70/100 Variety | منتقد: اوون گیلبرمن»

درک و احساس کارگردان کلویی ژائو را می‌توان در انسانیت غیر عادی کاراکترها، در جریان کنایه، نبرد و اشتیاق، در زیبایی جلوه‌های بصری مشاهده کرد. کلویی ژائو یک کارگردان ماهر و چیره‌دست به شمار می‌رود. با اینکه فیلم اترنالز، بیش از حد نیاز طولانی است، اما همچنان اثری سرگرم‌کننده و لـ*ـذت‌بخش به شمار می‌رود.


«70/100 The Hollywood Reporter | منتقد: دیوید رونی»
بخش‌های آرام فیلم اترنالز در مقایسه با بخش‌های اکشن و کامپیوتری آن، سر زنده‌تر است. دلیل آن نیز توجه به کاراکترها، پویایی گروه و بافت احساسی درون فیلم است. این عمق احساسات کمک کرده تا این روایت تازه و اندکی متلاطم در دنیای سینمایی مارول بازگو شود.


«58/100 IndieWire | منتقد: دیوید الریچ»
طرفداران دنیای سینمایی مارول و در کل، تمام طرفداران فیلم‌های ابرقهرمانی و اقتباسی از روی کتاب‌های کمیک، این فیلم را به عنوان یک اثر برجسته خواهند دید و از عیب‌ها و نواقص آن چشم‌پوشی می‌کنند. آیا این سبک فیلم‌ها، می‌توانند کار دیگری انجام دهند؟ این سبک از سینما و فیلمسازی تسلط بسیار زیادی بر روی این صنعت پیدا کرده است و واقعا لازم است تا آنها به شیوه‌ای مهم‌تر و قابل‌توجه‌تر، خود را به چالش بکشند و اوضاع را تغییر بدهند.

«56/100 Polygon | منتقد: جاشوا ریورا»
فرمول فیلم‌سازی کمپانی مارول برای بیش از یک دهه است که بر روی آثار آن سلطه پیدا کرده و از همین رو، تلاش فیلم اترنالز برای دست یافتن به ژرفا درست درک نشده است. اغلب اوقات تماشای فیلم‌هایی که با تجربیات دشوار دست و پنجه نرم می‌کنند، بسیار سخت است. فیلم اترنالز، اثری جسورانه و نامتجانس نیست و به زبان ساده‌تر، یک آفته بازار به شمار می‌رود.

«40/100 The Guardian | منتقد: استیو رز»
این فیلم کسل‌کننده نیست و موارد جدیدی وجود دارند که می‌توان از آنها لـ*ـذت برد. اما فیلم اترنالز، اصلا هیجان‌انگیز نیست و لطافت و شادی‌بخشی دیگر آثار برتر مارول را دارا نیست. یکی از نقاط قوت دنیای سینمایی مارول تا به امروز این بوده است که آنها هر کاراکتر و داستان مربوط به آن را به صورت جداگانه و به طور کامل بازگو می‌کردند. آنها در طی فیلم‌های بزرگ و متوالی، داستان‌های بزرگتری را ترسیم می‌نمودند و لایه به لایه جلو می‌رفتند و یک جریان را شکل می‌دادند. با این حال، در فیلم اترنالز، تمام روایت‌ها و کاراکترها به یکباره تعریف می‌شوند و نتیجه آن نیز، آشفتگی و به هم ریختگی است.
#گیمفا


نظر منتقدان در مورد فیلم Eternals

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا