خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

malakeh

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
9/2/21
ارسال ها
170
امتیاز واکنش
2,693
امتیاز
213
زمان حضور
8 روز 3 ساعت 32 دقیقه
نویسنده این موضوع
به نام خدایی که وجودم ز وجودش به وجود آمده
در تمام دنیا مذهب های مختلفی وجود دارد با فرهنگ ها و رسومات متنوع مانند؛ مسیحیت، شیعیان، اهل تسنن، یهودی ها و...
این دین ها و مذاهب مختلف مساجد خودشون رو دارند.
اهل تسنن هم مساجد معروف و بسیار مشهوری دارند که قراره در این تایپک راجب یکی از این مساجد فوق العاده معروف و زیبای آن ها بخونیم که با دیدن آن یه لحظه شک می کنید که این مسجد آیا واقعا در ایران است؟!

مسجد جامع مکی با قدمتی که به سال ۱۳۵۳ می‌رسد، توسط مولانا عبدالعزیز ملازاده احداث شده است و امروزه از جاهای دیدنی زاهدان به شمار می‌آید. با ۳۲۰۰۰ متر مربع زیر بنا، این مسجد دارای چهار مناره به ارتفاع ۹۲ متر و ۵۲ گنبد است که ارتفاع گنبد مرکزی آن به ۴۶ متر می‌رسد. از مسجد مکی زاهدان به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مساجد جهان اسلام و مشهورترین مسجد اهل سنت یاد می‌شود.
نمای بیرونی مسجد به مسجد سلطان احمد در ترکیه و فضای داخلی آن به مسجد النبی در مدینه شباهت دارد.
مولانا عبدالعزیز ملازاده این مسجد را در سال ۱۳۵۳ با زیربنای ۶۰۰ متر مربع تأسیس کرد. بنای اولیه دارای دو مناره با ارتفاع ۳۷ متر بود.که با گذشت زمان و افزایش جمعیت و نیاز به فضای وسیعتر برای عبادت در چند مرحله توسعه و گسترش یافت. مرحله اول توسعه مسجد در سال ۱۳۷۰ شروع شد و مرحله دوم توسعه مسجد در سال ۱۳۹۰ آغاز شد. طراحی بنای مسجد و معماری داخلی کاری از هنرمندان ایرانی است. نمای بیرونی مسجد یادآور مسجد سلطان احمد و درون آن یادآور مسجد النبی است. مردم بومی داوطلبانه و بدون دریافت دستمزد در ساخت این بنا همکاری کرده‌اند، و همهٔ هزینه‌های ساخت و نگهداری آن توسط کمک های مردمی تامین شده است با این باور که مسجد را مردم نماز گزار باید بسازند.
نماز جمعه از سال ۱۳۶۵ در مسجد مکی برگزار می‌شود.


مساجد اهل تسنن | ایران

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
  • عالی
Reactions: MĀŘÝM، πحدیثهπ، FaTeMé_KH و 3 نفر دیگر

malakeh

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
9/2/21
ارسال ها
170
امتیاز واکنش
2,693
امتیاز
213
زمان حضور
8 روز 3 ساعت 32 دقیقه
نویسنده این موضوع
اهل‌سنت در ایران، از نظر جمعیت دومین گروه مذهبی پس از تشیع می‌باشد. اهل سنت ایران از مذاهب اربعه حنفی، حنبلی، شافعی و مالکی تشکیل می‌شوند. طبق آمار رسمی اهل‌سنت حدود ۸ تا ۱۰ درصد از جمعیت ایران را تشکیل می‌دهد.
وقایع‌نگار جهانی سازمان سیا نیز آمار اهل سنت ایران بین ۵–۱۰ درصد از جمعیت کل ایران برآورد می‌کند. عبدالحمید اسماعیل‌زهی امام جمعه اهل سنت شهر زاهدان می‌گوید «طبق آماری که دارد»، این نسبت ۲۰ درصد است.

قدمت کرمانشاه در منابع معتبر سده چهارم میلادی ذکر شده است. گفته می‌شود در دوران ساسانیان کرمانشاه روستای زیبا و خوش آب و هوایی بوده است که به عنوان اقامتگاه پادشاهی برگزیده شده بود. در این دوران، باغ های زیبایی در کرمانشاه ساخته شده است. کرمانشاه که در حال حاضر یکی از مهم‌ترین کلان‌شهرهای ایران است آثار تاریخی مهم را در خود جای داده است. بیشترین آثار تاریخی کرمانشاه مربوط به دوران قاجار است. از جمله آثار تاریخی زیبای این شهر می‌توان به مجموعه بیستون کرمانشاه اشاره کرد اما یکی از تاریخی کرمانشاه که قدمت آن به دوران قاجار بازمی‌گردد و از شهرت جهانی برخوردار است، مسجد جامع شافعی است.

"چرا بازدید از مسجد جامع شافعی پیشنهاد می‌شود؟"
این مسجد یکی از زیباترین مساجد جهان است.
مسجد جامع شافعی نمونه‌ای از شاهکار معماری اسلامی است.
در نزدیکی جاذبه‌های دیگر شهر کرمانشاه قرار دارد.
زائرسرایی در محل کنونی مسجد جامع شافعی قرار داشته است که توسط تعدادی از خیرین اهل سنت خریداری شده است. این بنا به سرپرستی ملا سید حسین مسعودی و کوشش خیرین دیگری از اهل سنت از جمله خلیفه محمد صالح محمدی، خلیفه سید علی نقشبندی، جعفر شریفی، احمد مدللی، میرزا حبیب بلندی، علی محمد شیانی در سال ۱۳۲۴ تاسیس شده است.

"معماری مسجد جامع شافعی"
مسجد جامع شافعی از معماری چشم‌گیری برخوردار است. مساحت این مسجد باشکوه ۱۰۶۰ متر مربع است. سازه اصلی مسجد جامع فلزی است و نمای بیرونی این بنا از سنگ تراورتن سفید تشکیل شده است. مسجد جامع شافعی بسیار متفاوت با مساجد دیگر ایران است؛ چرا که معماری این مسجد به سبک عثمانی است. اگرچه در ظاهر مسجد جامع شافعی مانند دیگر مساجد ایران به نظر می‌رسد، ولی معماری داخلی آن کاملا متفاوت است. گچ‌بری های منحصر به فرد داخل مسجد که بر روی آنان آیات قرآن کریم نگاشته شده است، جلوه دیگری به مسجد بخشیده است. گنبد و نیم‌گنبد های این مسجد بسیار زیبا و چشم نواز هستند. یکی از ۳ مناره این مسجد، قدیمی و ۲ مناره دیگر ساده و طلایی رنگ هستند. نقاشی های زیبا، کتیبه هایی که به خط طغرا نگاشته شده‌اند و ستون های قطور جلوه هایی از زیبایی این بنا هستند. از این رو پیشنهاد می‌کنیم اگر بعد از خرید آنلاین بلیط هواپیما به این شهر سفر کردید حتما از این مسجد باشکوه دیدن کنید.


مساجد اهل تسنن | ایران

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
  • تشویق
  • عالی
Reactions: MĀŘÝM، πحدیثهπ، FaTeMé_KH و 2 نفر دیگر

malakeh

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
9/2/21
ارسال ها
170
امتیاز واکنش
2,693
امتیاز
213
زمان حضور
8 روز 3 ساعت 32 دقیقه
نویسنده این موضوع
ساختمان جدیدی در کنار مسجد جامع شافعی بنا شده است که نماز های جماعت در آنجا برگزار می‌شود. این مسجد مانند همه مساجد دیگر ایرانی دارای یک حیاط مستطیلی شکل است. دو شبستان زنانه و مردانه در این مسجد قرار دارند؛ شبستان اصلی در ضلع شمالی مسجد قرار گرفته و یک نیم طبقه با ۵ ستون زیبا آن را آراسته است. جاکفشی، کتابخانه، آبدارخانه و فضا های خدماتی قسمت های دیگر این مسجد هستند.

"ناگفته هایی از مسجد جامع شافعی"
مسجد جامع شافعی در منطقه قدیمی از شهر کرمانشاه قرار دارد که گردش در آن و تماشای ساختمان های قدیمی می‌تواند ساعات خوشی برایتان فراهم آورد. در نزدیکی کافه بازارسنتی قرار دارد که بهترین مکان برای خرید سوغاتی های کرمانشاه مثل گیوه، چپغ بافی، قالی و جاجیم است. از خرید نان برنجی، نان خرمایی و شیرینی کاک غافل نشوید.
مسجد جامع شافعی همه روزه از ۱۰ صبح تا ۶ عصر باز است و برای بازدید از آن نظیر تمامی مساجد دیگر، نیازی به پرداخت هزینه نیست. حدود ۱ ساعت برای بازدید از این مسجد باشکوه کافی است.

"فصل مناسب برای بازدید مسجد جامع شافعی چه زمانی است؟"
شهر کرمانشاه دارای آب و هوای معتدل کوهستانی است و تقریبا در تمام فصول سال برای سفر مناسب است؛ ولی بهترین زمان برای سفر به این شهر اواخر بهار و تابستان است.

"چگونه به مسجد جامع شافعی برویم؟"
مسجد جامع شافعی در مر کز شهر و در راسته بازار اصلی شهر قرار گرفته است. می‌توانید از طریق میدان جوانشیر و یا بازار اصلی، مسجد جامع را پیدا کنید. خوشبختانه در این محل سیستم حمل و نقل عمومی در دسترس است و می‌توانید به راحتی از آنها بهره گرفته و از مسجد دیدن کنید. اگر قصد دارید با خودروی شخصی از این محل بازدید کنید، نگران جای پارک نباشید؛ فضای کافی برای پارک خودرو در این محل وجود دارد.


مساجد اهل تسنن | ایران

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
  • تشویق
  • تعجب
Reactions: MĀŘÝM، πحدیثهπ، FaTeMé_KH و 2 نفر دیگر

malakeh

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
9/2/21
ارسال ها
170
امتیاز واکنش
2,693
امتیاز
213
زمان حضور
8 روز 3 ساعت 32 دقیقه
نویسنده این موضوع
مسجد جامع اهل سنت بندرعباس معروف به مسجد دلگشا در شهر بندرعباس، استان هرمزگان واقع شده است و یکی از مهمترین بناهای مذهبی و از قدیمی ترین مساجد این استان به شمار می رود. بندرعباس، مرکز استان هرمزگان و بزرگترین بندر ایران، یکی از مقاصد گردشگری دریایی در جنوب کشور است.

بندرعباس موقعیت استراتژیکی در تنگه باریک هرمز را به خود اختصاص داده است. این شهر مساجد تاریخی بسیاری را با معماری باشکوه در خود جای داده است که مسجد دلگشا یکی از آن هاست. این مسجد تاریخی در گوشه ای از بلوار طالقانی (ساحلی) بندرعباس قرار دارد و متعلق به اهل سنت است که هر ساله گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را به سوی خود جذب می کند. به دلیل نزدیک بودن این مسجد به حرم امام زاده شاه محمد تقی، با نام مسجد امام زاده نیز شناخته می شود. منظره رو به دریا این مسجد بر زیبایی هر چه بیشتر آن افزوده است. ظرفیت این مسجد ۶ هزار نفر بوده و هر جمعه در آن مراسم نماز جمعه اهل سنت برگزار می شود. همچنین مراسم مولود خوانی پیامبر گرامی اسلام نیز در مسجد جامع اهل سنت بندرعباس برگزار می شود. پیشنهاد می شود که در هنگام سفر به بندرعباس فرصت بازدید از مساجد تاریخی این شهر به خصوص مسجد دلگشا را از دست ندهید.

"ویژگی ها"
• قدیمی ترین مسجد استان هرمزگان است.

• معماری زیبا و بی نظیر این مسجد توجه گردشگران و توریست های بسیاری را به سوی خود جلب می کند.

• مسجد جامع اهل سنت با شماره ثبت ۱۵۹۹ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

• درفضای معنوی و آرام بخش مسجد جامع اهل سنت حس و حال بسیار خوبی به انسان دست می دهد که غیر قابل وصف است.

"قدمت"
این مسجد دارای سابقه ای طولانی بوده و قدمتی ۲۶۴ ساله دارد. حاج زین العابدین ابوالقاسم اوزی خیری بود که اولین بار این مسجد را بنا نهاد، سپس این مسجد بار ها مورد بازسازی قرار گرفت. بازسازی مسجد در سال ۱۳۸۴ شروع شد و در سال ۱۳۸۷ پایان یافت و در نهایت توسط حاج عبدالله رستمانی افتتاح شد.

" مسجد دلگشای بندر عباس"



مساجد اهل تسنن | ایران

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
  • عالی
Reactions: MĀŘÝM، πحدیثهπ و Arna
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا