خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,243
امتیاز واکنش
64,123
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
داهی وادا | Dahi Vada

داهی وادا در اصل غذا نیست و این یک ظرف ساده از لوبیای شمالی هند به شمار می رود. اما از این نظر منحصر به فرد می باشد که در اکثر وعده های غذایی در کنار غذاهای سبزیجات و یا غذاهای گوشتی مورد استفاده قرار می گیرد. داهی وادا را همچنین ساکنین هند به عنوان یک میان وعده خوشمزه نیز استفاده می کنند. در حالی که به نظر می رسد درست کردن آن می بایست کار بسیار پیچیده ای باشد اما در واقع تهیه آن بسیار ساده بوده و ارزش چشیدن طعم آن بیش از میزان تلاشی است که برای ساخت آن صرف کرده اید. مواد اصلی ای که در این میان وعده وجود دارد عدس خرد شده بوده که آن را با ماست ترکیب خواهند کرد.
#الی_گشت

داهی وادا (غذای هندی)
داهی وادا (Dahi vada)
داهی وادا از اسنک های محبوب شمال هند است. در این غذا خمیرهای توپی که از عدس تشکیل شده را در روغن سرخ می کنند بعد روی آن را با ماستی شیرین می پوشانند. این غذا را بسته به اینکه در کدام ناحیه هند و در چه فصلی باشد با آناناس، دانه های انار، زنجبیل و … تزئین می کنند. معمولا این غذا هر چه بیشتر در ماست خوابانده شده باشد خوشمزه تر است.
این غذا را علاوه بر ماست ، ترشی آلوچه نیز آن را بسیار خوش‌طعم می‌کند. داهی وادا هم برای ناهار یا هر وعده‌ی غذایی دیگر و حتی میان وعده نیز سرو می‌شود.
داهی وادا علاوه بر شبه قاره هند ، د رسراسر جنوب آسیا نیز محبوب است.

آماده سازی: 6 ساعت 20 دقیقه

زمان پخت: 30 دقیقه

مواد لازم وادا میزان

اوراد دال 1 فنجان

فلفل خرد شده 1/2 قاشق غذاخوری

زنجبیل تازه اختیاری

روغن برای سرخ کردن به میزان لازم

نمک به میزان لازم

آب گرم 4 لیوان
*اوراد دال (همان عدس سیاه بدون پوست)

مواد لازم مونتاژ میزان

ماست 1/3 فنجان

پودر فلفل قرمز 1 قاشق غذاخوری

پودر زیره 2 قاشق غذاخوری

پودر فلفل سیاه 1 قاشق غذاخوری

برگ گشنیز ریز شده 1/4 فنجان

تمبرهندی 1/4 فنجان

پودر شکر(اختیاری) 3 قاشق غذاخوری
طرز تهیه :
اورادال در آب به مدت 6 ساعت یا یک شب شستشو و خیسانده می شود.
اندازه آن در طول غوطه وری تقریبا دو برابر افزایش می یابد. بعد خیساندن آب آن را کاملا نخلیه کرده و اورال دال ها ار چرخ کرده تا یک خمیر صاف و یک دست به دست بیاید. به تدریج با اضافه کردن ½ قاشق غذاخوری آب یا تقریبا ½ فنجان آب خمیر منسجمی از اورال دال ها بسازید. (توجه : مقدار آب مورد نیاز بریا اضافه کردن به خمیر ممکن است با توجه به کیفیت اورال دال متفاوت باشد. توجه داشته باشید که آب بیش از حد اضافه نکنید زیرا خمیر شل می شود؛ باید انسجام یکسان داشته باشد و هیچ قسمت خشک و شکننده ای در خمیر وجود نداشته باشد.)
آن را به یک کاسه بزرگ منتقل کرده و نمک ، زنجبیل و فلفل خرد شده را اضافه کنید.
حالا خوب آن ها رامخلوط کنید و ورز دهید تا زمانی که کمی سبکتر و روشن تر شود، در حدود حداقل 4-5 دقیقه. این مرحله بسیار حیاتی است زیرا خمیر وادا در این مرحله به نرم و لطافت مورد نیاز می رسد که پس از سرخ کردن عالی و نرم باشد. (ورز دادن بیش از حد به نرمی و لطافت خمیر آسیب می زند.)
روغن را در یک ظرف سرخ کردنی عمیق ریخته و روی شعله متوسط گذاشت. هنگامی که روغن خوب داغ شد، گلوله هایی از خمیر را در کف دست خود ساخته و در روغن می اندازید حدودا 4 تا 5 توپک خمیر را در یک زمان در طرف سرخ کنید. آنها را روی حرارت متوسط قرار داده تا سرخ مایل به قرمز طلایی و ترد شوند. پس از سرخ شدن از روغن بیرون آورید و به کاسه ای که دارای آب ولرم است منتقل کنید. بقیه خمیر را به همین طریق سرخ کنید.
آنها را در مدت حدود 7-8 دقیقه در آب خیس کنید. قطرات روغن شروع به شناور شدن روی سطح می کنند و وادا نرم می شود.
آنها را از آب بیرون بیاورید و به آرامی بین کف دست خود فشار دهید و آب اضافی را بردارید. (این روش روغن اضافی را نیز تخلیه می کند.)
تعدادی از آنها را به یک ظرف دیگر انتقال دهید. (ظرف سرو غذا)
در طرفی دیگر ماست را با شکر و یا نمک با دست مخلوط کنید تا یکدست شود. (از مخلوط کن الکتریکی برای هم زدن استفاده نکنید که بافت خود را از دست ندهد)
مقدار زیادی از ماده ماست را به طور مساوی بر روی همه قسمت های توپک های عدس ریخته تا کاملا پوشیده شود. روی آن 2 قاشق چای خوری تمبر هندی، برگ گشنیز ، مقداری پودر فلفل قرمز، پودر زیره و پودر فلفل سیاه ریخته. در فصل های مختلف سال می توان با گلابی ، آناناس ، دانه های انار و ... آن را تزئین نمود.
#دیچگی


طرز تهیه داهی وادا

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا