خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,243
امتیاز واکنش
64,121
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
آب پیاز برای درمان کدام بیماری‌ها فایده دارد؟

درمان سرطان با آب پیاز

ترکیبات ضد سرطانی مختلفی در پیاز وجود دارد و مطالعات انجام شده نشان می‌دهد این ترکیبات در جلوگیری از سرطان بسیار مؤثر است. همچنین مطالعات دیگری نشان داده است که خطر ابتلا به سرطان مغز و ریه با مصرف پیاز بسیار کاهش پیدا می‌کند. پیاز مقدار بسیار زیادی فیبر دارد که باعث کاهش خطر سرطان روده بزرگ می‌شود. اگرچه این ترکیبات در پیاز قرمز بیشتر است. علاوه بر این پیاز سلول‌های تومور را هم از بین می‌برد که این خود باعث درمان و پیشگیری از سرطان می‌شود.


آب پیاز و درمان دیابت

خبر خوب برای افراد دیابتی این است که عصاره پیاز می‌تواند سطح قند خون را کاهش دهد. علاوه بر این سبزیجات هم دارای کالری کمی هستند که می‌توانند میزان متابولیسم را افزایش دهند که همه این‌ها به کنترل علائم دیابت کمک می‌کنند. همچنین مصرف آب پیاز می‌تواند در کاهش سطح گلوکز پلاسما تأثیرگذار باشد.

کاهش التهاب و مبارزه با عفونت‌ها با آب پیاز

فلاونوئید هایی که در آب پیاز وجود دارند، باعث کاهش التهابات در داخل و خارج بدن می‌شوند. همچنین مصرف آب پیاز مانع بروز اختلالات استخوانی مرتبط با التهاب هم می‌شود.

آب پیاز و تقویت سیستم ایمنی بدن

از آن جایی که پیاز حاوی سلنیوم است، می‌تواند سیستم ایمنی بدن را افزایش دهد. چرا که سلنیوم یک پاسخ ایمنی را ایجاد می‌کند و پاسخ‌های ایمنی بیش از حد را کاهش می‌دهد. سلول‌های سلنیوم پروتئین و کلسیم بسیار زیادی تولید می‌کنند. عصاره آب پیاز در درمان آسم و سایر بیماری‌های تنفسی هم نقش بسیار پررنگی دارد و همچنین انـ*ـدام‌های دفع‌کننده مانند ریه را هم تقویت می‌کند.


افزایش بینایی و ضد آب‌مروارید

خواص ضد میکروبی آب پیاز برای همه آشکار است. این معجون می‌تواند عفونت‌های چشم مانند ملتحمه و بلفاریت را به خوبی درمان کند. نتیجه آزمایشات انجام شده بر روی خرگوش‌ها نشان می‌دهد آب پیاز اثر مهارکننده‌ای بر رشد فلئور دارد. همچنین آب پیاز می‌تواند مانع ایجاد آب‌مروارید شود.

آب پیاز و درمان قارچ‌های ناخن

امروزه کاشت ناخن طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. با وجود اینکه کاشت ناخن باعث زیباتر شدن آن می‌شود، اما معایبی هم دارد که یکی از بدترین آن، بروز قارچ‌های ناخن است. آب پیاز خواص ضد قارچی دارد که می‌تواند با کاندیداآلبیکنس، یک مخمر بیماری که باعث عفونت‌های قارچی در انسان می‌شود، مبارزه کند. استفاده آب پیاز برای برطرف کردن قارچ ناخن بسیار راحت است. با یک تکه پنبه آب پیاز را به ناخن آسیب‌دیده بمالید و اجازه دهید یک ساعت بماند. سپس با آب ولرم بشویید.

آب پیازچه خواصی دارد؟

آب پیاز می‌تواند عفونت گوش را درمان کند

انتشارات دانشگاه کمبریج گزارشی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد آب پیاز می‌تواند عفونت و آسیب‌های گوش را درمان کند. البته این تحقیقات هنوز به اثبات نرسیده است. پس بهتر است در هنگام استفاده از این روش نهایت دقت خود را به کار ببرید و البته لازم است پیش از استفاده از این روش، با پزشک خود مشورت کنید.

آب پیاز می‌تواند خواب و روحیه را بهبود دهد

برخی از مطالعات نشان می‌دهد، فولات موجود در آب پیاز به بهبود خلق‌وخو کمک کرده و با افسردگی مبارزه می‌کند.

آب پیاز و تقویت باروری

امروزه روش‌های بسیار زیادی برای درمان ناباروری وجود دارد که تقریباً می‌توان گفت ناباروری دیگر وجود ندارد؛ اما یکی از طبیعی‌ترین روش‌هایی که می‌توانید برای درمان این مورد استفاده کنید، آب پیاز است. آب پیاز سطح تستوسترون را افزایش می‌دهد که این به خاطر فعالیت آنتی‌اکسیدانی آب پیاز است. درنتیجه باعث افزایش سلامتی اسپرم می‌شود. در یک مطالعه‌ای مقداری آب پیاز را به موش‌های نر خوراندند و مشاهده کردند که میزان سطح باروری در آن‌ها افزایش پیدا کرد. همچنین در مطالعه دیگری نشان دادند که آب پیاز رفتار موش‌های صحرایی نر بالغ را بهبود می‌بخشد.


نگهداری از آب پیاز

 

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,243
امتیاز واکنش
64,121
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
آب پیاز و مبارزه با آکنه

خیلی از افراد از وجود آکنه روی صورت خود رنج می‌برند و روش‌های مختلفی را برای درمان آن استفاده کرده‌اند. ممکن است این روش‌ها مؤثر بوده باشد و یا این افراد را در درمان آکنه ناامید کرده باشد. توصیه می‌کنیم از ژل‌های حاوی عصاره پیاز روی زخم‌های آکنه استفاده کنید چراکه این ژل‌ها زخم‌ها آکنه را تا حد زیادی درمان و ترمیم می‌کند. این عصاره باعث کاهش قرمزی و التهاب پوست شده و همچنین ظاهر زخم را بهبود می‌دهد. پیاز یک گزینه درمانی مناسب برای عفونت‌های باکتریایی و قارچی است. بری استفاده از آب پیاز در درمان آکنه به این صورت عمل کنید: آب پیاز را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی صورت خود بگذارید و بعد از آن صورتتان را با آب ولرم بشویید. حتماً مراقب باشید آب پیاز با چشم‌ها تماسی نداشته باشد. همچنین آب پیاز را در بطری‌های درباز نگهداری نکنید. بهتر است آب پیاز را به مقدار کمی درست کنید تا مدت زیادی در ظرف باقی نماند. بهترین حالت این است که هر دفعه به میزان مورد نیاز خود درست کنید. اگر پوست حساسی دارید از قبل از استفاده از این روش با پزشک متخصص پوست مشورت کنید. در بعضی از منابع نوشته شده است که آب پیاز می‌تواند به درمان پسوریازیس کمک کند اگرچه در این زمینه به تحقیقات بیشتری داریم.

طرز تهیه آب پیاز

تهیه آب پیاز با رنده کردن

در این روش، ابتدا یک عدد پیاز متوسط را به خوبی شسته، پوست کنده و سپس رنده کنید. پیاز رنده شده را درون ظرفی بریزید. سپس مقداری آب به آن اضافه کنید و ظرف را روی شعله اجاق گاز قرار دهید و اجازه دهید تا مخلوط درون ظرف به جوش بیاید. پس از اینکه آب حاوی پیاز رنده شده به جوش آمد، پنج دقیقه صبر کرده و سپس شعله گاز را خاموش کنید. مخلوط بدست آمده را بعد از سرد شدن از صافی رد کرده و آب پیاز را در جهت نیاز خود استفاده کنید. طرز مصرف آب پیاز به سلیقه و مزاج شما بستگی دارد.


تهیه آب پیاز با برش دادن

روش دیگری برای تهیه آب پیاز وجود دارد که در آن با استفاده از برش دادن پیاز آب پیاز گرفته می‌شود. در این روش ابتدا یک عدد پیاز متوسط را پوست بکنید. سپس از بالا تا پایین برش‌هایی را به صورت افقی و در جهت‌های مختلف، روی پیاز ایجاد کنید؛ اما دقت کنید برش‌ها به صورتی باشند که باعث جدا شدن لایه‌های پیاز نشوند. یکی از مزایای این روش این است که هم آب داخل پیاز وارد می‌شود و هم برش‌های پیاز به سطح آب نمی‌آیند. سپس مانند روش قبل، پیازهای برش داده‌شده را درون ظرفی ریخته و مقداری آب به آن اضافه کنید. آن را روی شعله اجاق گاز قرار دهید و بعدازاینکه جوش آمد پس از ۵ دقیقه شعله گاز را خاموش کنید. دقت کنید ظرفی که انتخاب می‌کنید، خیلی بزرگ نباشد و آب کمی استفاده شود تا آب پیاز رقیق نشود. در این روش دیگر نیازی به استفاده از صافی نیست و آب پیاز خیلی راحت قابل جدا شدن است.
#ایلنا


نگهداری از آب پیاز

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا