خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
در برش (In the Cut)
  • کارگردان: جین کمپیون
  • بازیگران: مگ رایان، مارک روفالو، جنیفر جیسن لی و…
  • محصول: ۲۰۰۳
  • امتیاز متاکریتیک: ۴۶ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۵٫۳ از ۱۰‌
«در برش» یکی از بحث‌برانگیزترین فیلم‌های قرن ۲۱ است که به‌شدت نقد شد. یک اثر جسورانه و هیجان‌انگیز از جین کمپیون با نقش‌آفرینی درخشان مگ رایان و مارک روفالو. داستان فیلم به زندگی فرنی اختصاص دارد، یک معلم انگلیسی ساکن نیویورک که در پی اتفاقی ناگهانی، جسد زنی را در مقابل خانه‌اش کشف می‌کند. به‌زودی مشخص می‌شود که مقتول، قربانی کشتارهای یک قاتل سریالی بوده است. فرنی تصمیم می‌گیرد تا با جیووانی مالوی ملاقات کند؛ یک کارآگاه حرفه‌ای که در حال تحقیق بر روی این پرونده است.
به‌نظر می‌رسد که پلات اصلی در برش متکی به یک تریلر اروتیک است و شاید این همان چیزی باشد که اکثر مردم انتظار داشتند اما از فیلم دریافت نکردند. اما این عنوان، یک فیلم جین کمپیونی‌ به‌حساب می‌آید و او لزوما به جنبه‌های رمزآلود و پیچیده علاقه‌‌ی خاصی ندارد. چیزی که او در اینجا ارائه می‌دهد، مطالعه و واکاوی خشونت در تمام جنبه‌های آن است؛ به‌خصوص خشونت میان دو جنس مرد و زن.
اروپایی‌ها در برش را بیشتر دوست داشتند و این فیلم در قاره‌ی سبز به‌مراتب بهتر از ایالات متحده مورد استقبال قرار گرفت، اما با این وجود در طول سالیان اخیر به‌دست فراموشی سپرده شد. کمپیون با نگاهی نسبتا بدبینانه به مسأله‌ی عشق و روابط ****، جاذبه‌ی خشونت را با فیلم‌نامه‌ای پرجزئیات و مملو از زیرمتن بررسی می‌کند؛ اتفاقی که با کارگردانی قابل قبول او، روایت تأثیرگذار و شاعرانه‌اش و فیلم‌برداری درخشان دیان بیبی تکمیل می‌گردد.
در برش در زمره‌ی فیلم‌هایی قرار می‌گیرد که شاید برای تأثیرگذاری کامل، نیاز به تماشای متعدد و چندباره داشته باشد. حتی اگر ساخته‌ی جین کمپیون را دوست نداشته باشید، یک چیز در این میان قطعی است؛ چه بخواهید چه نخواهید، این فیلم بر روی شما تأثیر خواهد گذاشت.
در برش از جمله فیلم‌هایی بود که اسلاوی ژیژک در مستند «راهنمای منحرف سینما» (محصول ۲۰۰۶) به‌خوبی آن را مورد بحث قرار داد. منتقد سینما، دیوید تامسون هم این فیلم را یک شاهکار توصیف کرد و در کتاب‌اش از آن به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین آثار قرن ۲۱ یاد می‌کند.
#دیجی_کالا


معرفی فیلم در برش (In the Cut)

 
  • تشکر
Reactions: *NiLOOFaR*
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا