خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,243
امتیاز واکنش
64,121
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
۱۰. شاگرد توانا (Apt Pupil)
  • کارگردان: برایان سینگر
  • بازیگران: ایان مک‌کلن، برد رنفرو، جاشوا جکسون، اَن داود و…
  • محصول: ۱۹۹۸
  • امتیاز متاکریتیک: ۵۱ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۶٫۷ از ۱۰
بدون شک برد رنفرو یکی از بهترین بازیگران کودک نسل خود بود. او به‌عنوان یکی از استعدادهای کشف‌شده توسط جوئل شوماخر، با فیلم «موکل» (به کارگردانی شوماخر) به سینما ورود پیدا کرد و در آن اثر درخشان ظاهر شد. مسأله‌ی مرگ غم‌انگیز او در سن ۲۵ سالگی به‌علت اوردوز، همچنان ناراحت‌کننده است اما اگر فارغ از این مباحث به «شاگرد توانا» نگاه کنیم، با یکی از بهترین ترکیب‌های بازیگری دونفره در دل یک داستان مرموز مواجه خواهیم شد.
رنفرو در این فیلم نقش تاد را بازی می‌کند، یک نوجوان باهوش با اطلاعات عمیق از تاریخ آلمان و جنگ جهانی دوم. او هویت همسایه‌اش که به‌عنوان نیروی سابق اس‌اس (گردان حفاظتی حزب نازی) ‌و نگهبان اردوگاه کار اجباری فعالیت داشته است را برملا می‌سازد؛ شخصیتی که نقش او را ایان مک‌کلن بر عهده دارد.
تاد، کورت دوساتدر که ‌اکنون با نام آرتور دنکر شناخته می‌شود را تهدید می‌کند و نام پلیس را به‌زبان می‌آورد؛ هویت دوساندر فاش خواهد شد مگر اینکه او اقدامات و اعمال ظالمانه‌اش در اردوگاه‌های کار اجباری را به‌طور مفصل شرح دهد. این موضوع رفته رفته اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی‌ و عجیبی را میان این دو به‌وجود می‌آورد.
برایان سینگر در شاگرد توانا علاقه‌ای به پرتاب پیام‌های اجتماعی و اخلاقی به‌سمت مخاطب‌اش ندارد. این فیلم تریلر روان‌شناختی جذاب، یک مطالعه‌ی دوساعته راجع‌به مفهوم «شر» است و با کاوش در ذهن شخصیت‌های اصلی‌اش کار بزرگی انجام می‌دهد. وقتی از مراحل اولیه و پرده‌ی نخست فیلم عبور می‌کنید، شاگرد توانا بیشتر و بیشتر به یک تجربه‌ی آزاردهنده و استرس‌زا تبدیل می‌شود. متاسفانه ساخته‌ی برایان سینگر در گیشه شکست خورد اما یکی از بهترین اقتباس‌ها از آثار استیون کینگ به‌حساب می‌آید.
رنفرو برای نقش‌آفرینی در این فیلم توانست جایزه‌ی بهترین بازیگر مرد را در جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم توکیو ازآن خود کند. ایان مک‌کلن هم موفق به دریافت جوایز مختلفی شد و در مجموع، اکثر منتقدان نقش‌آفرینی این دو بازیگر را تحسین کردند.
#دیجی_کالا


معرفی فیلم شاگرد توانا (Apt Pupil)

 
  • تشکر
Reactions: *NiLOOFaR*
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا