خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Matiᴎɐ✼

مدیر آزمایشی تالار پزشکی و سلامت
مدیر آزمایشی
هنرمند انجمن
  
عضویت
17/11/20
ارسال ها
1,804
امتیاز واکنش
12,187
امتیاز
323
سن
19
محل سکونت
MASHHAD
زمان حضور
89 روز 23 ساعت 56 دقیقه
نویسنده این موضوع
با سرد و خشک شدن هوا، پوست لـ*ـب خیلی زود رطوبتش رو از دست میده و خشک و پوسته پوسته میشه. اگر دوست دارید لـ*ـب هاتون بدون آرایش نرم، خوش رنگ و صاف باشه بهتره که از انواع بالم لـ*ـب یا مرطوب کننده لـ*ـب استفاده کنید.
این بالم لـ*ـب ها رو میتونید خیلی راحت در همه جا همراه خودتون داشته باشید و در هر موقعیت و شرایطی استفاده کنید. برای استفاده از بالم لـ*ـب نیازی نیست هزینه ی زیادی پرداخت کنید چرا که میتونید با استفاده از دستورالعمل های خانگی و ساده انواعی از بالم لـ*ـب های طبیعی و با طعم دلخواهتون رو درست کنید
بالم لـ*ـب نعنایی

بالم لـ*ـب کلاسیک از برند La Mer یکی از بالم لـ*ـب های خیلی معروف و پرطرفدار هست که قیمتی در حدود 70 دلار داره. شما میتونید با این دستورالعمل، این بالم لـ*ـب رو به سادگی در خانه درست کنید و در روزهای سرد زمستونی استفاده کنید. برگ نعنا، روغن بادام و الوئه ورا مواد اولیه ای هستند که برای این بالم لـ*ـب نیاز داریم. روغن بادام شیرین حاوی مقادیر خوبی از ویتامین E هست و از پوست لـ*ـب در برابر اشعه UV نور خورشید محافظت میکنه. آلوئه ورا هم دارای خاصیت آبرسانی و نرم کنندگی فوق العاده ای هست.
برای درست کردن این بالم لـ*ـب به 2 قاشق روغن نارگیل، 1 قطره روغن نعنا، 1 قطره روغن بادام شیرین و نصف قاشق ژل آلوئه ورا نیاز داریم. روغن نارگیل رو در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار بدید تا ذوب بشه. بعد از ذوب شدن روغن نارگیل، مواد دیگر رو اضافه کنید و ترکیب رو به خوبی هم بزنید. اجازه تمام مواد به مدت 2 تا 3 قیقه حرارت ببینند. بعد تمام مواد رو به یک ظرف کوچک منتقل کنید. این ظرف رو به مدت 6 تا 8 ساعت در یخچال نگه داری کنید و بعد به عنوان نرم کننده لـ*ـب یا بالم لـ*ـب استفاده کنید.
بالم لـ*ـب نارگیلی
طعم و عطر نارگیل تقریبا برای تمام افراد خوشایند هست و استفاده از بالم لـ*ـب نارگیلی میتونه گزینه خیلی خوبی برای نرم و مرطوب کردن لـ*ـب ها باشه. برای درست کردن این بالم لـ*ـب به روغن نارگیل، روغن آرگان و روغن زیتون نیاز داریم. روغن نارگیل یک نرم کننده طبیعی هست و میتونه تغذیه رسانی خوبی برای لبها ایجاد کنه. روغن آرگان سرشار از آنتی اکسیدان های مغذی هست و روغن زیتون حالت چرب طبیعی روی لـ*ـب ها ایجاد میکنه و باعث ایحاد یک لایه حفاظتی روی لـ*ـب ها میشه.
برای درست کردن این بالم لـ*ـب به 2 قاشق روغن نارگیل طبیعی، 2 قاشق روغن آرگان، 2 قاشق روغن زیتون و مقدار کمی رژلب با رنگ توت فرنگی یا قرمز نیاز داریم. یک کاسه فلزی مناسب روی حرارت ملایم قرار بدید و روغن نارگیل و رژلب ( به اندازه 1 سانتی متر) رو درون کاسه بریزید تا ذوب شوند. حالا روغن آرگان و روغن زیتون ور اضافه کنید و بعد از مخلوط کردن اجازه بدید تا کمی گرم شوند. این ترکیب رو درون یک ظرف کوچک و در دار بریزید و به مدت 8 ساعت در یخچال قرار بدید تا برای استفاده آماده بشه.
بالم لـ*ـب عسلی
بالم لـ*ـب عسلی یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین بالم لـ*ـب هایی هست که مرطوب کنندگی خیلی خوبی رو برای لـ*ـب ها ایجاد میکنه. ترکیبی از موم زنبور عسل و عسل میتونه خشک ترین لـ*ـب ها رو هم نرم و صاف کنه و رطوبت مورد نیاز پوست لـ*ـب رو تامین میکنه. استفاده از اسانس اسطوخودوس هم رایحه خیلی خوبی برای این بالم لـ*ـب ایجاد خواهد کرد.

برای درست کردن این بالم لـ*ـب به 2 قاشق موم ارگانیک، 1 قاشق روغن نارگیل طبیعی، 1 قاشق عسل خام و 2 قطره اسانس اسطوخودوس نیاز داریم. موم، روغن نارگیل و عسل رو درون یک کاسه شیشه ای بریزید و کاسه رو بر روی آب گرم در حال بخار کردن قرار بدید. این مواد رو به آرومی مخلوط کنید تا ذوب شوند. سپس اسانس اسطوخودوس رو اضافه کنید. این مواد رو هم به ظرف مناسب انتقال بدید و به مدت 8 ساعت در یخچال نگه داری کنید و سپس برای نرم و مرطوب کردن لبهاتون استفاده نمایید.
منبع: زیبامون

#متینا_کوثری


آموزش درست کردن بالم لـ*ـب یا نرم کننده لبها برای زمستان

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا