خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
نقد انیمیشن میراکلس، چرا ما نباید میراکلس ببینیم؟
سریال میراکلس به عنوان یکی از محبوب‌ترین و پر طرفدارترین سریال‌های انیمیشنی شناخته می‌شود، اما آیا واقعا لایق این همه محبت و توجه مثبت است؟ واقعا اینطور فکر نمی‌کنم! اگر میراکلس جزو کارتون‌های فاجعه بار زندگیتان هست با خواندن ادامه مطلب می‌فهمید که بی‌دلیل نیست که بر خلاف دیگران فکر می‌کنید و اگر هم عاشق‌میراکلس هستید امیدواریم این‌نوشته شما را به راه راست هدایت کند!
داستان میراکلس از این قرار است: روز یک دختر ۱۴ ساله به اسم مرینت موجود افسانه‌ای به نام تیکی را پیدا می کند، تیکی به او قدرت کفشدوزکی می دهند و مرینت به یک قهرمان می‌شود و از طرفی پسری به اسم آدرین یک موجود دیگر به اسم پِلَگ پیدا می‌کند و به همان شکل آدرین هم تبدیل به قهرمان می‌شود،این دو قهرمان دختر کفشدوزکی و گربه سیاه نام دارند، مردم از هویت این دو فرد خبر ندارد حتی خودشان هم از هویت دیگری با خبر نیستند،این ابرقهرمانان هر روز با افرادی مبارزه می‌کنند که توسط هاک‌ماث شرور شده‌اند و دختر کفدوزشکی شرارت را از بدن آن‌‌ها خارج می کند و...
سریال خوبی به‌نظر می‌رسد ولی اکنون می‌خواهیم نکات شیطانی این سریال را بررسی کنیم.
خشونت در این انیمیشن
«دختر کفشدوزکی» و «گربه‌ی سیاه» هردو در جهت دفاع از مردم و برای اینکه نیروهای شرور به مردم بی‌گنـ*ـاه شهر آسیبی نرسانند، با «ارباب شرارت» و دست‌نشانده‌هایش مبارزه می‌کنند. انیمیشن صحنه‌هایی از خشونت فانتزی دارد که می‌توان آن را در تمام انیمیشن‌های ابرقهرمانی مشاهده کرد. پرتاب اشیاء سنگین‌وزن، پریدن از ارتفاعات بسیار بلند، زدوخورد و تعقیب‌وگریز، همه از صحنه‌هایی هستند که در انیمیشن وجود دارند.
ناهنجاری های اجتماعی در این انیمیشن
ناهنجاری اجتماعی در این سریال را باید در دو بخش مورد بررسی قرار داد: یک بخش ناهنجاری‌هایی است که در طول انیمیشن ازسوی شخصیت‌های منفی داستان انجام می‌شود و شخصیت‌های اصلی قهرمانانه برای ازبین‌بردن آن می‌شتابند؛ مثل دروغ‌گویی، زورگویی و قلدری‌کردن برای اشخاص ضعیف، حسادت‌کردن، قانون‌شکنی و... . در یکی از قسمت‌ها می‌بینیم شخصیت اصلی و مثبت داستان، دختر کفشدوزکی، پنهانی تلفن همراه همکلاسی‌اش را برمی‌دارد تا پیغام اشتباهی خودش را پاک کند. این ناهنجاری، آن‌هم ازطرف شخصیت مثبت داستان، نکته‌ای قابل تأمل است. بخش دیگر طراحی داستان و شخصیت‌هاست که ممکن است با هنجارهای جامعه‌ی ایرانی سازگار نباشد؛ مانند پوشش شخصیت‌ها در انیمیشن یا نوع روابط آن‌ها با یکدیگر که براساس عرف جامعه ما مورد پذیرش نیست.
عادی‌سازی روابط دختر و پسر نامحرم
بزرگترین و بدترین نکته این سریال ( عادی‌سازی روابط دختران و پسران نامحرم با هم است ) کل داستان این سریال این است که مرینت عاشق آدرین است و گربه‌سیاه عاشق دخترِ کفشدوزکی، این یک فیلم بزرگسالانه نیست ولی به این رابـ*ـطه اشاره دارد، مرینت در این سریال هنوز دانش‌آموز دبیرستان است ولی سعی دارد با آدرین رابـ*ـطه برقرار کند،دختران و پسران نوجوان هنوز آمادگی مواجه شدن با این مسائل را ندارند ولی این سریال به صورت عادی آن را نشان می‌دهد و باعث گمراهی نوجوان می‌شود.
مخاطب این انیمیشن چه کسانی هستند؟
داستان ظاهر این انیمیشن کودکانه است ولی در آن به رابـ*ـطه دختر و پسر،خشنوت و مبارزه و اشرار ترسناک اشاره می‌شود، این انیمیشن برای کودکان ساخته شده ولی محتوای بزرگسالانه هم دارد پس برای کودکان مناسب نیست و فضای کودکانه دارد پس برای بزرگسالان هم مناسب نیست، پس مخاطب این سریال کیست؟
قهرمانان واقعی
در این انیمیشن دو شخصیت به عنوان قهرمان نام برده می‌شوند ولی این خوب نیست چون کودکان و نوجوانان به جای اعتقاد به قهرمانان واقعی همچون شهدا و ائمه به سوی این قهرمانان پوشالی می‌روند.
#ویرگول


انیمیشن میراکلس

 
  • پوکر
  • تشکر
Reactions: *NiLOOFaR* و MaRjAn
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا