خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

FaTeMeH QaSeMi

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
گوینده انجمن
کپیست انجمن
عضویت
31/8/20
ارسال ها
3,251
امتیاز واکنش
43,153
امتیاز
443
زمان حضور
105 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
شهرستان کُمیجان یکی از شهرستانهای تابعه استان مرکزیایران است.[۴] مرکز آن شهر کمیجان است که درر۸۵ کیلومتری شهر اراک قرار دارد. [۵][۶][۷][۸][۹] در سال ۱۳۸۱وفس.[۱۰]به مرکزیت کمیجان حذف شده و شهرستان کمیجان ایجاد شد این شهرستان در حال حاضر دارایفرمانداری و دانشگاه آزاد اسلامی و ارگانهای مختلف می‌باشد.جمعیتبنابر سرشماری مرکز آمار ایران، جمعیت شهرستان کمیجاندر سال ۱۳۹۵ برابر با ۳۶٬۴۴۱۱ نفر بوده‌است که از این میان ۱۸٬۴۸۵ نفر مرد و ۱۷٬۹۵۶ نفر زن بوده‌اند. این شهرستان ۱۱٬۳۳۹ خانوار دارد.[۱]آثار تاریخی و مراکز تفریحیاز آثار دیدنی در منطقه می‌توان به غار ورد در شمال کمیجان، منطقه سیاحتی وفس و تپه معروف و باستانیقلعه تپه میلا جرد در شهر میلاجرد اشاره کرد.از دیگر مراکز تفریحی و گردشگری این شهرستان می‌توان به روستای باستانی فردغان از بخش بزرگ خنجین اشاره کرد. شرایط آب و هوایی این روستا در استان مرکزی کم‌نظیر و مناطق دیدنی بسیار بکر وصخره‌های سر به فلک کشیده‌ای دارد. طبق مستندات تاریخی آتشکده آذرگشسب در این روستا واقع است. امامزاده عبدالله نیز در این روستا واقع است اما مدتی است که این روستا و بخش خنجین زیر مجموعه فراهان به‌شمار می‌رود و جزو شهرستان کمیجان نیست.این شهرستان دارای مناطق روستایی و دشت‌های باصفای بسیاری است که از آن جمله می‌توان از آمره، فامرین و بسیاری دیگر از مناطق روستایی اشاره نمود.معرفی شهرستان:
شهرستان کمیجان با وسعتی برابر 173503 هکتار درقسمت غرب استان مرکزی وشمال مرکز استان ودرفاصله 100 کیلومتری از شهرستان اراک واقع گردیده است که حدود 8/5 درصد ازمساحت استان رابه خود اختصاص داده است .
براساس تقسیمات کشوری شهرستان کمیجان شامل دو بخش بنامهای مرکزی به مساحت 111157 هکتار ومیلاجرد به مساحت 62346 هکتار می باشد .
بخش مرکزی شامل دهستانهای اسفندان وخنجین وحوزه شهری وبخش میلاجرد شامل دهستان میلاجرد وخسروبیگ می باشد .
این شهرستان از شمال به شهرستانهای ساوه وهمدان
از جنوب به شهرستان همدان
از شرق به شهرستانهای اراک وتفرش
ازغرب به استان همدان محدود است
طبق اعلام بخشداری محترم مرکزی جمعیت شهرستان کمیجان بالغ بر 47629 نفر می باشد .
منبع: ویکی پدیا #تالار_گردشگری_ایران


شهرستان کمیجان

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا