خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Meysa

میستونکِ مرمر
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
1/8/21
ارسال ها
4,189
امتیاز واکنش
38,145
امتیاز
443
سن
16
محل سکونت
قصر نوتلا
زمان حضور
101 روز 10 ساعت 22 دقیقه
نویسنده این موضوع
بابک ثقفی در نشستی خبری با بیان اینکه بنا به گفته معاون اول رئیس جمهور حدود 45 درصد بازار لوازم خانگی در اختیار کالاهای قاچاق قرار دارد، گفت: متأسفانه هیچ یک از هزینه های قانونی در بخش کالاهای قاچاق پرداخت نمی شود این در حالی است که تولیدکننده مدام با افزایش هزینه های تولید روبه رو و در یک رقابت نابرابر تلاش خود را در فروش محصولات خود می کند.
وی با اعلام اینکه علاوه بر افزایش هزینه های تولید کاهش قدرت خرید مردم نیز به وجود آمده است، افزود: متأسفانه در این شرایط دولت به جای حمایت از تولیدکننده مدام مانع تغییرات قیمتی کالا می شود این درحالیست که مواد اولیه تولیدی از کشور چین 25 تا 30 درصد گران شده و این امر هزینه های زیادی را به تولیدکننده تحمیل می‌کند.
این تولیدکننده لوازم خانگی تصریح کرد: تولیدکننده امروز باید هزینه های سنگینی را برای خرید مواد اولیه بدهد از آن طرف دولت می گوید نباید افزایش قیمت ها را اعمال کنید، این تولیدکننده است که امروز تحت فشار قرار دارد. مشکلات تولید به اعتقاد من عاملی شده تا تولید کننده توان رقابتی خود را از دست بدهد.
ثقفی افزود: جالب اینجاست در نوسانات نرخ ارز ما باید خرید های خود را با ارز نیمایی انجام می دادیم درحالی که در مقطعی ارز بازار آزاد ارزانتر از ارز نیمایی بود. اما تولیدکننده باید خرید نیمایی انجام می داد چرا که در غیر این صورت قاچاقچی محسوب می شد.
وی در ادامه این نشست خبری که در روند بازدید خبرنگاران از واحد تولیدی مادیران صورت گرفته بود، گفت: کالاهای قاچاق در زمان خیلی کم تا دم مرز می آیند و به راحتی در بازار توزیع می شوند. این درحالیست که تولیدکننده برای خرید مواد اولیه 4 تا 5 ماه منتظر بوده تا آنها را تهیه کند. نکته مهم اینجاست پول را هم می دهیم اما حدود 5 ماه طول می کشد تا مواد اولیه در اختیار ما قرار گیرد و یک تا دو ماه نیز زمان برای تولید محصول نیاز داریم و در واقع 7 ماه زمان صرف می شود تا کالا وارد بازارشود.
* افزایش قیمت نداده ایم اما راضی به ثابت قیمت ها هم نیستم
ثقفی با بیان اینکه باید شرکت های خارجی را الزام به سرمایه گذاری در ایران کرد، گفت: به نظر می رسد باید تمرکز بر واردات کالاهایی باشد که میزان تولید آنها در داخل کشور کم است. در این شرایط خلا بازار مدیریت شده و مشکلاتی برای آسیب رساندن به تولیدکننده داخلی بوجود نیاید. علاوه بر این می توان با جذب سرمایه گذاری، شرکت ها را به تولید کالاهای زیرساخت از جمله کمپرسور یا پنل تلویزیون ترقیب کرد تا ضمن تأمین نیاز داخل این کالاها از ایران کشورهای دیگر صادر شود. در حال حاضر این سوال مطرح است که چرا شرکت های خارجی هیچ تعهدی به صادارت کالا از ایران ندارند!
وی در رابـ*ـطه با اینکه چرا بعد از نامه رهبری مبنی ممنوعیت واردات کالاهای کره ای، شرکت های تولیدی به جای کسب رضایت بیشتر مصرف کننده ایرانی به افزایش قیمت ها اقدام کردند، گفت: واحد تولیدی ما به هیچ عنوان گران نکرده است و حتی در جلسه با مسئولان سازمان حمایت مستندات عدم افزایش قیمت ها را ارائه خواهد داد. البته ما بر خلاف اینکه به دستورالعمل قیمت گذاری پایبند هستیم اما نسبت به عدم تغییرات قیمتی اعتراض داریم.
*نصب برچسب قیمت روی محصولات لوازم خانگی
ثقفی در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه شما مدام از افزایش هزینه های تولید و ممانعت دولت در عدم افزایش قیمت ها صحبت می کنید این روال تا کی ادامه خواهد یافت آیا صنعت لوازم خانگی در آینده با دستور العمل جدیدی در قیمت گذاری محصولات اعمال شود. البته هنوز زمان آن مشخص نیست اما قیمت کارخانه ، توزیع و مصرف کننده مشخص خواهد شد. علاوه بر این قیمت ها در سامانه 124 هم درج می شود تا براساس آن مردم از قیمت ها اطلاع داشته باشند.
وی با اعلام اینکه به اعتقاد من برای کمک به واحدهای تولیدی نخست باید ارز ترجیجی با قیمت مناسب در اختیار آنها قرار گیرد، تصریح کرد: در حال حاضر تولیدکننده مجبور است بهره های 22 درصدی را به سیستم بانکی پرداخت کند در حالی که در کشورهای دیگر برای تولیدکننده بهره صفر درصدی در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل مادیران با بیان اینکه در تلاشیم در واحد تولیدی خود عمق ساخت داخل یخچال را به 80 درصد برسانیم، تصریح کرد: برای صادارت لوازم خانگی الزامات زیادی باید فراهم شود که بخشی از آنها متوجه تولیدکننده و بخش زیادی از این موضوع باید توسط دولت پیاده سازی شود، در صورت حمایت و رفع موانع از پیش پای تولیدکننده امکان افزایش صادارت فراهم خواهد شد.
وی در خصوص واردات یک میلیون دلار درب یخچال با مبدا کشور چین از گمرک منطقه ویژه اقتصادی پیام، افزود: باید این نکته متذکر شوم که تولید کننده برای ارزیابی محصولات جدید در بازار تا حدودی بخشی از قطعات را از محل واردات تأمین و سپس داخلی سازی می کند. البته این آخرین محموله وارداتی درب یخچال بود و با پیاده سازی ماشین آلات این قطعات در داخل کشور تولید خواهد شد.

منبع خبرگزاری تسنیم
#تالار_اخبار


نصب برچسب قیمت روی محصولات لوازم خانگی الزامی می‌شود

 
  • تشکر
Reactions: Aliu
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا