خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
طرز تهیه نان تافتون با خمیر مایه:
مواد لازم نان تافتون :
آرد3 لیوان
آب1 لیوان
پودر خمیر مایه فوری1 قاشق غذاخوری
آب ولرمیک سوم لیوان
روغن مایع4 قاشق غذاخوری
شکر1 قاشق غذاخوری
نمک1 قاشق چایخوری

طرز تهیه نان تافتون خانگی:
ابتدا پودر خمیرمایه فوری را به همراه یک سوم لیوان آب ولرم و شکر را داخل یک ظرف مناسب بریزید و خوب مخلوط کنید، سپس درب ظرف را بگذارید و آن را به مدت 10 دقیقه در یک جای گرم قرار بدهید تا حباب بزند و عمل بیاید.
در ادامه آرد را الک کنید و به همراه روغن مایع و نمک داخل یک کاسه مناسب بریزید. حالا آب را کم کم اضافه کنید و با قاشق مخلوط کنید تا خمیر جمع شود. توجه داشته باشید که مقدار آب به آرد شما بستگی دارد.
برخی از آردها آب بیشتری جذب می کنند و برخی آردها نیاز به آرد کمتری دارند، به همین دلیل آب را کم کم اضافه کنید تا خمیر بیش از حد شل نشود. پس از اینکه خمیر جمع شد باید کمی چسبندگی داشته باشد، پس از جمع شدن خمیر به مدت 10 دقیقه آن را با دست ورز بدهید.
خمیر در پایان ورز دادن باید کمی چسبناک باشد. حالا یک ظرف مناسب که حجم آن دو برابر خمیر باشد را چرب کنید و خمیر را مانند یک چانه بزرگ گرد کنید و داخل کاسه قرار بدهید. روی ظرف حاوی خمیر یک پارچه حوله ای قرار بدهید.
حالا ظرف حاوی خمیر را به مدت یک تا یک و نیم ساعت در یک جای گرم قرار بدهید تا استراحت کند و حجم خمیر دو برابر شود. در ادامه خمیر را بعد از استراحت روی سطح کار کمی ورز بدهید تا هواگیری شود و پف آن بخوابد
اکنون خمیر را به چانه های 60 گرمی تقسیم کنید، سپس روی چانه ها را با یک پارچه تمیز بپوشانید و 10 دقیقه در این حالت به چانه ها استراحت بدهید. در ادامه یک تابه بزرگ نچسب را روی حرارت قرار بدهید تا به خوبی گرم شود
اکنون چانه ها را با وردنه به شکل گرد پهن کنید و با دست روی خمیر طرح بیاندازید، سپس روی تابه داغ قرار بدهید تا حباب بزند و بپزد. در صورت تمایل می توانید روی نان ها کمی کنجد یا سیاه دانه هم بپاشید. پس از اینکه نان ها پخت آنها را داخل نایلون یا پارچه قرار بدهید تا خشک نشوند.
طرز تهیه نان تافتون بدون خمیر مایه:
طرز تهیه نان تافتون سنتی
مواد لازم نان تافتون - 10 عدد :
آرد گندم3 ليوان
نمکنصف قاشق غذاخوری
بكينگ پودر1 قاشق غذاخوری
روغن مايع4 قاشق غذاخوری
آب1 ليوان كامل

طرز تهیه نان تافتون :
برای طرز تهیه نان تافتون در خانه، ابتدا آرد و بکینگ پودر را در یک ظرف مناسب با هم مخلوط کنید و سه بار الک کنید. سپس نمک اضافه کنید و بعد از آن روغن و در انتها آب اضافه کنید و بعد از آن با لیسک همه مواد را باهم مخلوط کنید تا خمیر درست شود.
پس از آن دستتان را با روغن چرب کنید و خمیر را حسابی ورز بدهید تا خمیر نرم و یکدستی حاصل شود. توجه کنید بهتر است به هنگام پختن نان، خمیرتان را بعد از ورز دادن، چند مرتبه بلند کنید و محکم کف ظرف بکوبید. در این حالت اگر خمیرتان را هم کمتر ورز بدهید، مشکلی پیش نمی آید
بعد از ورز دادن کامل خمیر، حالا روی ظرف خمیر پارچه بکشید و به مدت 15 تا 20 دقیقه در دمای محیط استراحت بدهید. دقت کنید پارچه نباید به هیچ وجه به خمیر بچسبد
پس از استراحت دادن خمیر، حالا روی سطح کار خود کمی آرد بپاشید و خمیر را به 10 چانه تقسیم کنید. بعد چانه ها را یکی یکی با وردنه باز کنید و هر چقدر خمیر نازک باشد نان بهتر بدست می آید. همچنین می توانید خمیر را به شکل دایره یا هر شکل دیگری که دوست داشتید برش دهید.
بعد از آماده کردن نان ها، اکنون نوبت پختن نانها است. برای این کار یک ماهیتابه نسوز بدون روغن را روی حرارت بگذارید تا داغ شود. زمانی که داغ شد، نان را داخل آن پهن کنید و زمانی که یک طرف نان پخت، نان را برگردانید تا طرف دیگر نان هم بپزد. دقت کنید به محض اینکه نان را داخل تابه بگذارید، شروع به حباب زدن می کند. یعنی اینکه نان در حال پختن است. فقط مواظب باشد نان ها را نسوزانید.
بعد از اینکه هر دو طرف نان به خوبی پخت، فوری آن را داخل پارچه بگذارید و روی آن را بپوشانید تا گرم بماند و خشک نشود. امیدواریم از خوردن این نان تافتون خوشمزه و خانگی لـ*ـذت ببرید
#بیتوته


طرز تهیه نان تافتون

 
  • تشکر
Reactions: Meysa
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا