خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
راهنمای مسافرتی به پالرمو در ایتالیا | Travel Guide To Palermo in Italy

پالرمو شهر اصلی و مرکز ناحیه خودمختار سیسیل در کشور ایتالیا است. شهر پالرمو از لحاظ تاریخی و فرهنگی همیشه یکی از مهمترین نقش ها را در ایتالیا برعهده داشته است. شهر مستعمره نشین پالرمو این روزها با اینکه پیشرفت های بسزایی کرده است، اما اصالت خودش را همچنان حفظ کرده که همین موضوع توانسته آن را به یکی از شهرهای توریستی ایتالیا بنماید. اما هر گردشگری قبل از اینکه بخواهد به هر شهری سفر کند باید بداند که کجا باید اقامت داشته باشد و یا برای غذا به کدام رستوران مقصد مورد نظرش باید برود. برای همین الی گشت در راهنمای سفر به پالرمو قصد دارد تا تمامی اطلاعات جزئی و کلی که مسافران نیاز دارند، قبل از سفر را اطلاع رسانی کند؛ با ما همراه باشید.

موقعیت جغرافیایی

شهر پالرمو، از شهرهای اصلی کشور ایتالیا و مرکز ناحیه خودمختار سیسیل است. این شهر در دامنه مونته پلگرینو واقع شده و در ساحل شمالی جزیره سیسیل قرار دارد. مساحت پالرمو ۵۰۰۰ کیلومتر مربع است و حدود ۱۲۳۴۰۰۰ نفر در این شهر زندگی می کنند. پالرمو شهری تاریخی است که قدمت آن به دوهزار و هفتصد سال می رسد. حدود ۹۸ درصد از مردم این شهر ایتالیایی هستند و بیشترین مهاجران آن را آسیایی‌ها تشکیل داده‌اند.

مختصری از تاریخ پالرمو

شهر پالرمو که نام باستانی آن پانورموس است، به وسیله مستعمره نشین های فنیقی بنانگذاری شد. به دلیل حاصلخیز بودن خاک این شهر با نام زیر (به معنی گل) نیز معروف بود. یونانی‌ها که کوچ‌نشین مهمی را در منطقه ایجاد کرده بودند شهر زیز را پانورموس می‌نامیدند که «بندرگاه کامل» معنی می‌دهد. شهر پانورموس در سال ۲۵۴ پیش از میلاد به‌ تصرف رومیان در آمد.شهر پالرمو اما، برخلاف بسیاری از دیگر شهرهای سیسیل هیچگاه تحت انقیاد یونانی‌ها درنیامد. پیروس اپیروسی، از شاهان منطقه اپیروس یونان، در سال ۲۷۵ پیش از میلاد موفق شد پالرمو را مدتی در کنترل خود بگیرد. در سال ۵۳۵ «بلیسار» از جانب بیزانس آن را به دست گرفت. سرانجام عرب‌ها در ۸۳۱ آن را متصرف کرده و در سال ۹۴۸ به‌عنوان پایتخت سیسیل تعیین نمودند. ۱۰۷۲ نورمان‌ها تحت فرماندهی اشتاوفر (فریدریش دوم) شهر را به‌تسخیر درآوردند. در دوران حاکمیت این شاه، پالرمو شکوفائی خود را آغاز نمود.

اطلاعات کلی شهر پالرمو در ایتالیا

زبان:
ایتالیایی

واحد پول:
یورو( قیمت یورو در تاریخ ۱۴ بهمن ۹۶، ۵۹۰۰ تومان بوده است).

پیش شماره: +۹۱

ولتاژ برق شهری در پالرمو:
۲۳۰ ولت

فرودگاه ها:
Aeroporto di Palermo-Punta Raisi

شماره های اضطراری در ایتالیا:


  • پلیس: ۱۱۲
  • اورژانس: ۱۱۳
  • اتش نشانی: ۱۱۵
  • اپراتور بین المللی:۱۷۰
آب و هوای پالرمو

پالرمو، دارای آب و هوایی گرم مدیترانه ای در تابستان و معتدل و مرطوب در زمستان می باشد. پالرمو یکی از گرم ترین شهرهای اروپاست و به ندرت در این شهر برف می بارد. از خرداد تا تیر و از مهر تا آبان بهترین زمان سفر به این شهر ایتالیایی می باشد.


راهنمای سفر به پالرمو

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
هزینه اقامت در شهر پالرمو ایتالیا

برای اقامت در شهر پالرمو ایتالیا می توانید با توجه به بودجه ای که دارید محل اقامت خودتتان را انتخاب کنید. در این شهر هتل های متنوعی وجود دارد که می تواند اقامتی خاطرانگیز را برایتان به ارمغان بیاورد. اگر اهل سفرهای مقرون به صرفه هستید پیشنهاد می کنیم که هاستل های این شهر را انتخاب کنید. اغلب هاستل های شهر پالرمو دارای سیستم وای فای و صبحانه رایگان هستند چند هاستل معروف در شهر پالرمو به ترتیب Mamamia Hostel and Guesthouse, The Mob House Hostel, Liola’ B&B Palermo هستند که می توانید یکی از آنها برای اقامت در این شهر انتخاب کنید. و در ادامه چند مورد از هتل های شهر پالرمو در ایتالیا و همچنین حدودی از قیمت رزرو آنها در این شهر را برایتان معرفی می کنیم.

هتل های دو ستاره ۴۲۰,۰۰۰ تا ۵۵۰,۰۰۰۰ تومان

هتل های سه ستاره ۴۵۰,۰۰۰ تا ۷۰۰,۰۰۰ تومان

هتل های چهار ستاره ۵۵۰.۰۰۰ تا ۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان

هتل های پنح ستاره ۷۰۰,۰۰۰ تا ۱,۵۰۰,۰۰۰ تومان

هتل های پیشنهادی در پالرمو


  • گرند هتل (Grand Hotel Villa Igiea)
یکی از بهترین های شهر پالرمو هتل ۵ ستاره گرند هتل است، به دلیل فضای زیبا و راحتی که دارد نظر بسیاری از مسافران را به سمت خود جلب کرده است.

آدرس: ایتالیا – پالرمو Via Belmonte، ۴۳، ۹۰۱۴۲ Palermo، Italy

  • هتل پرتا فلیس (Hotel Porta Felice)
دیگر هتل پیشنهادی هتل پرتا فلیس است، این هتل ۴ ستاره با توجه به امکانات خوب و عالی که دارد می تواند گزینه خاطره انگیزی برای شما در سفر به این شهر ایتالیایی باشد.

آدرس: ایتالیا – پالرمو Via Butera، ۴۱، ۹۰۱۳۳ Palermo، Italy

  • هتل بل ۳ (۳ Hotel Bel)
گزینه ای اقتصادی در شهر پالرمو می تواند هتل بل ۳ باشد. این هتل ۳ ستاره دارای امکاناتی نظیراستخر، اتاق های شیک و راحت، صبحانه رایگان، پارکینگ رایگان، اینترنت پر سرعت را شامل می شود.

آدرس: ایتالیا – پالرمو Via Ruffo di Calabria، ۲۰، ۹۰۱۳۶ Palermo، Italy

شکم گردی در شهر پالمو

غذاهای ایتالیایی آن چنان بین ایرانی ها به محبوبیت رسیده که گاهی جا برای نشستن در رستوران های ایتالیایی در شهر تهران نیست. به همین دلیل در سفر به شهر پالرمو در ایتالیا لازم نیست که نگران خورد و خوراک باشید زیرا حتما غذایی باب میلتان پیدا خواهید کرد. در ادامه هم به چند مورد از غذاهای ایتالیایی اشاره خواهیم کرد.

  • اسوبوکو (Ossobuco)
اسوبوکو نوعی غذای ایتالیایی است که از فیله گوساله تهیه شده است، برای تهیه ی این غذا ابتدا گوشت را خوب در آب انگور می پزند و نهایتا موادی چون سبزی های فصلی، گوجه فرنگی، هویج، کرفس و پیاز به آن اضافه می کنند.

  • استیک فیورنتینا (Fiorentina Steak)
استیک فیورنتینا یا فلورانس در حقیقت یک تکه ی بزرگ از گوشت گاو است که با روش خاصی پخته می شود.

  • پاستا کاربونارا (Pasta Carbonara)
اکثر مردم جهان ایتالیا را مهد ماکارونی و پاستا می دانند، یکی از بهترین غذاهایی که با پاستا در این کشور تهیه می شود پاستا کاربونارا است. پخت این خوراکی لذیذ از تخم مرغ و بیکن استفاده می کنند.

  • پیتزا مارگاریتا (Pizza Margherita)
محبوب ترین و خاص ترین پیتزا در ایتالیا مارگاریتا نام دارد که متشکل از پنیر موتزارلای فراوان و ریحان است.

  • ریزوتو (Risotto)
ریزوتو که با نام های ریسوتو یا رسوتو هم شناخته می شود جزو غذاهای اصلی ایتالیا به شمار می آید. ماده ی اصلی این غذا برنج و خامه است


راهنمای سفر به پالرمو

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
هزینه خورد و خوراک در پالرمو

در شهر پالرمو ایتالیا به منظور تهیه غذا در یک رستوران خوب و رو به بالا باید ۱۰ یورو را بپردازید. همچنین اگر بخواهید در یک رستوران متوسط با سرویس میز یک غذای دو نفره میل کنید، باید مبلغ ۴۰ یورو هزینه نمایید. شما برای تهیه یک همبرگر مک دونالدز می بایست ۷ یورو بپردازید. قیمت یک بطری آب معدنی ۰.۹۶ یورو می باشد. همچنین اگر اهل خوردن قهوه هستید به ازای هر لیوان قهوه مبلغی معادل ۱.۳ یورو پرداخت بنمایید.

رستوران های پیشنهادی در پالرمو ایتالیا

  • رستوران Al Fondaco del Conte
یکی دیگر از رستوران های خوب شهر پالرمو که غذاهای ایتالیایی و مدیترانه ای فوق العاده خوشمزه ای را سرو می کند. با توجه به کیفیت خوب غذاهایی که ارائه می دهد هزینه کمی هم دریافت می کند.

آدرس: ایتالیا – پالرمو Piazza Conte Federico، ۲۴، ۹۰۱۳۴ Palermo، Italy

  • رستوران Antica Focacceria San Francesco
آنتیک یک رستوران فوق العاده خوبی است که انواع غذاهای ایتالیایی، فست فودی و مدیترانه ای رو با کیفیت خیلی بالا سرو می کند و همیشه هم شلوغ و پر از مشتری است. قیمت های عالی و مزه های فوق العاده غذاهای آنتیک رو در پالرمو تجربه کنید.

آدرس: ایتالیا – پالرمو Via Alessandro Paternostro، ۶۵، ۹۰۱۳۳ Palermo، Italy

  • رستوران Franco u Vastiddaru
از معروف ترین رستوران های غذاهای خیابونی که پنینی های فوق العاده ای را سرو می کند. شما می توانید انواع غذاهای ایتالیایی، مدیترانه ای را در این رستوران خوب ایتالیایی سفارش دهید.

آدرس: ایتالیا – پالرمو Via Bottai، ۲۷، ۹۰۱۳۳ Palermo، Italy

  • کافه Antico Caff㈠Spinnato
یکی از بهترین تفریحاتی که میشه تو شهرها و جزیره های ایتالیایی انجام داد نشستن تو کافه ها و تماشای مردمانش از پشت پنجره های کافه هاست. این کافه در شهر پالرمو بهترین مکان برای نوشیدن یک کافه فوق العاده و گذراندن زمان می باشد.

آدرس: ایتالیا – پالرمو Via Principe di Belmonte، ۱۱۰، ۹۰۱۳۹ Palermo، Italy

حمل و نقل در شهر پالرمو


یکی از سیستم های حمل و نقل در شهر پالرمو مترو است که در سال ۱۹۹۰ آغاز به‌کار کرد. این شبکه به‌طول ۳۹‌ کیلومتر بوده و دارای دو خط است. یکی از این خطوط به ایستگاه مرکزی قطار و فرودگاه شهر مرتبط می‌باشد.
در شهر پالرمو یکی دیگر از راه های اصلی حمل و نقل استفاده از راه های آبی است. سیستم حمل و نقل آبی در پالرمو یکی از راه‌های اصلی ارتباط این شهر با سایر مناطق ایتالیا و دنیا است. بندرگاه این شهر، پالرمو را به کالیاری(Cagliari)، جنوا(Genoa)، لیوونو(Livorno)، ناپل، کشور تونس و دیگر بنادر متصل کرده است..


هزینه بلیط تک سفره ۱.۴ یورو

هزینه بلیط ماهانه ۳۱ یورو

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید ۸.۵۰ یوور و به ازای هر یک کیلومتر ۰.۸ یورو به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند ۱۸ یورو باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر ۱.۵ یورو

جاذبه های گردشگری در شهر پالرمو ایتالیا

  • کلیسای جامع پالرمو (Cathedral of Palermo)
کلیسای جامع پالرمو یک کلیسای جامع کاتولیک است که در شهر پالرمو ایتالیا قرار دارد، قدمت این ساختمان به سده ۱۸ام میلادی رر می گردد. معماری این بنا براساس سبک گوتیک، معماری باروک و معماری نئوکلاسیک می باشد.

آدرس: ایتالیا – پالرمو Via Incoronazione، ۱-۱۳، ۹۰۱۳۴ Palermo، Italy

  • موزه باستان شناسی آنتونیو سالیانس (Regional Archeological Museum Antonio Salinas)
موزه ای بسیار غنی از مجموعه آثار کارتاژی و هنر یونان باستان در ایتالیا و بسیاری از موارد مربوط به تاریخ سیسیل می باشد.

آدرس: ایتالیا – پالرمو Piazza Olivella، ۱۰، ۹۰۱۳۳ Palermo، Italy

  • تئاتر ماسیمو (Teatro Massimo)
این سالن تئاتر باشکوه که در قرن هجدهم ساخته شده، این روزها به یکی از بزرگترین سالن های نمایش در ایتالیا و یکی از جاذبه های گردشگری شهر پالرمو تبدیل شده. بازدید از نمای بیرونی سالن و محوطه آزاد است و تنها در صورتی که بلیطی برای یکی از نمایش ها خریداری کنید، شانس بازدید از داخل بنا رو خواهید داشت.

آدرس: ایتالیا – پالرمو Piazza Verdi، ۱۳، ۹۰۱۳۴ Palermo، Italy


راهنمای سفر به پالرمو

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
  • کلیسای چیسا (Chiesa del Gesù)
این کلیسا زیبا که در اواخر قرن شانزدهم ساخته شده، یکی از مشهورترین ها در بین کلیساهایی هست که به سبک باروک ساخته شده اند. هرچند که نمای خارجی ساختمان به تنهایی بی نهایت جذاب هست و توریست های بی شماری رو به خودش جذب می کنه اما طراحی داخلی کلیسا، سالن وروی، راهرو ها و محراب چیز دیگری ست. دیوارها از سنگ مرمر ساخته شده اند و پر از کاشی، شیشه های رنگی و نقاشی اند. هرچند که این کلیسا در طول سالیانی که گذشته، در اثر بلایای طبیعی و جنگ آسیب های زیادی دیده و بازسازی شده، اما همچنان اثری بی نظیر از نظر معماری در پالرمو به حساب می آید و یکی از جاذبه های گردشگری شهر.

  • کاخ گنگی (Palazzo Valguarnera-Gangi)
کاخی زیبا که دارای سبک معماری باروک می باشد. این کاخ یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری در شهر پالرمو می باشد.

آدرس: ایتالیا – پالرمو Via Casa Professa، ۱۸، ۹۰۱۳۴ Palermo، Italy

  • کاخ کیارامونته (Palazzo Chiaramonte)
از کاخ های تاریخی و بسیار زیبای شهر پالرمو است، که در قرن چهاردهم ساخته شده است. این کاخ در قرن بیستم بازسازی شده است.

آدرس: ایتالیا – پالرمو Vicolo Valguarnera، ۸، ۹۰۱۳۳ Palermo، Italy

محراب سانتوریو سانتا روزالیا (Santuario Santa Rosalia)

این محراب بر روی دیواره کوهستان پلگرینو و در دلِ شکاف یک صخره ساخته شده است. البته ساخت این بنا با چالش های زیادی همراه بود از جمله اینکه مقدار زیادی آب دردل سنگ ها جریان داشته است، که آن را از داخل محراب خارج کرده اند تا به بنا آسیبی نرساند.

آدرس: ایتالیا – پالرمو Via Bonanno Pietro، ۱۶، ۹۰۱۴۹ Palermo PA، Italy

  • عمارت کوبا (Castello della Cuba)

از قصرهای قدیمی که در شهر پالرمو ساخته شده است و برای تفریح شخصی وی بوده است.

آدرس: ایتالیا – پالرمو Corso Calatafimi، ۱۱۰، ۹۰۱۲۹ Palermo، Italy

  • کاخ نورمانی (Palazzo dei Normanni e Cappella Palatina)

این ساختمان قدیمی ترین محل اقامت خانواده سلطنتی در اروپا، در خانه از حاکمان پادشاهی سیسیل و صندلی سلطنتی با فردریک دوم و کنراد IV است.

آدرس: ایتالیا – پالرمو Piazza della Pinta، ۸، ۹۰۱۳۴ Palermo، Italy

فستیوال های شهر پارلمو

  • شب سال نو(New year’s Eve)
در شب سال نو مردم پالرمو در میدان‌های مرکزی شهر جمع می‌شوند و به اجرای موسیقی و جشن می‌پردازند. اجرای موسیقی کلاسیک در تئاترهای شهر در روز اول ژانویه (بهمن) یکی دیگر از مراسم سال نو در این شهر است.

  • کارنیوال (Carnival)
از بزرگ‌ترین و جذاب‌ترین جشنواره‌های پالرمو است که در ماه اسفند همراه با موسیقی در خیابان های این شهر برگزار می‌شود.

  • جشنواره تئاتر پالرمو(Palermo di Scena Festival)
جشنواره‌ای با نمایش تئاتر، فیلم و موسیقی که در ماه‌های تابستانی در شهر پالرمو برگزار می گردد.

  • جشنواره عروسکی(Puppet Festival)
نمایش عروسک های خیمه شب بازی از سراسر دنیا به مدت یک هفته در ماه مهر در شهر پالرمو برگزارمی شود.

بایدها و نبایدها در شهر پالرمو ایتالیا

شهر پالرمو در کل امن است، اما فراموش نکنید که حسابی مراقب کیف پول و تلفن همراهتون باشید.

سعی کنید بعد از نیمه شب به تنهایی در شهر رفت و آمد نکنید و همچنین اگر خودرو اجاره کردید، مراقب باشید دزدیده نشود.

منبع: الی گشت


راهنمای سفر به پالرمو

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا