خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
ته چین شوید باقالی یکی از آن دست ته چین هایی است که طرفداران زیادی دارد و با توجه به نکات گفته شده میتوانید ان را تهیه کنید . با ما همراه باشید.
ته چین شوید باقلا یکی از غذاهای سنتی ایرانی هست که از محبوبیت خاصیبرخوردار هست ته چین رو میشه با انواع گوشت سفید یا قرمزتهیه میشود.
مواد لازم ته چین شوید باقلا
برنج :۳ پیمانه

ماست سفت و آب گرفته: ۲ پیمانه(بهتر است کمیترش باشد)

زرده ی تخم مرغ: ۳ عدد

زعفران آب کرده: ۱ قاشق مربا خوری

روغن یا کره برای چرب کردن قالب

باقلا پخته: ۱ پیمانه

شوید: ۱/۲ پیمانه

مرغ: به دلخواه
طرز تهیه ته چین شوید باقلا :
ابتدا برنج را آبکش کنید.ماست را در ظرفی بریزید و زرده های تخم مرغ را بزنیدو با ماست مخلوط کنید.زعفران آب کرده را به مخلوط ماست و تخم مرغ اضافهکنید و هم بزنید تا مایه یکدست شود.سپس برنج آبکش شده را به این مواداضافه کنید و با قاشق به شکل دورانی آن هم بزنید تاتمام برنج با مواد مخلوط شود.
ظرفی را انتخاب کنید که راحت ته چین از داخل آن برگردد.ظرف را کاملاً با کره چربکنید بعد نصف مایه ی آماده شده ی برنج را بریزید و روی آنباقلای پخته را بریزید وشوید را روی آن بپاشید.در صورت در دسترس نبودن شوید تازه می توان از شویدخشک هم استفاده کرد.
باقلا و شوید را خوب فشار دهید و بعد قسمت بعدی برنج را روی آن بریزید تا مایه ی برنجتمام شود در آخر چند قطعه کره یا به اندازه ی ۳ تا ۴ قاشق غذا خوری روغن روی برنجبریزید و روی ظرف را با فویل ببندید و در فر بگذارید.
این ته چین را ۳۵ تا ۴۰ دقیقه با حرارت ۱۸۰ درجه ی سانتیگراد در طبقه ی وسط فر بپزید.سـ*ـینه مرغ را نیز جداگانه بپزید.وقتی برنج آماده شد ظرف را از فر بیرون بیاورید تا سرد شود.سپس ظرف را در دیس برگردانید و روی آن را با مرغ پر کنید.
ته چین شوید باقلا
ارزش غذایی و خواص باقالی
باقلا یا باقالی دارای ارزش غذایی بسیار بالا در سفره غذایی ایرانیان است. این گیاهبا دارا بودن ویتامین‌های مختلف و مواد مغذی در تقویت سیستم ایمنی و دفاعی بدنمؤثر است. پروتئین که از مهمترین مواد برای بدن انسان است، در دانه‌های باقالیبسیار موجود است.
این دانه‌ها دارای ۱۷ گرم پروتئین و ۹ آمینواسید ضروری برای بدن می‌باشد. باقالیحاوی مقدار زیادی مس می‌باشد که از ابتلای افراد به انواع بیماری‌ها پیشگیری می‌کند. علاوه بر این، باقالی با دارا بودن ویتامین‌های زیادی از جمله ویتامین‌های A و C می‌تواندهم برای پوست و هم برای بینایی مفید واقع شود. برای از بین بردن لکه‌های پوستی،تهیه ماسک باقالی استفاده می‌شود. درمان رماتیسم، سیاتیک، کاهش پارکینسون،پیشگیری از تولد نوزاد ناقص، کاهش فشار خون بالا، کاهش ابتلاء به دیابت، کاهش وزن،درمان یبوست و بهبود مشکلات گوارشی، افزایش سرعت هضم، درمان ورم پروستات ولطافت پوست در استفاده از باقالی توصیه می‌شود.
خواص باقالا
باقالی، سم زدایی و تضمین کننده سلامت قلب:افزایش کلسترول خون در افراد خصوصاً افراد با سن‌های بالا هشداری برای ابتلاء بهبیماری‌های قلبی و عروقی است. برای پیشگیری از این مشکل پیشنهاد می‌شود کهمواد فیبر دار در رژیم غذایی افراد گنجانده شود. باقالی یکی از دسته مواد غذاییاست که دارای فیبر بسیار بالا بوده و می‌تواند با کاهش سطح کلسترول خون افرادبه سلامت قلب آنها کمک کند. این باقالی دارای چربی‌های مفید بوده که حاوی امگا۳ می‌باشد و کلسترول افراد را کاش می‌دهد. همچنین این دانه‌های گیاهی بهدلیل دارا بودن آنتی اکسیدان های فراوان، به سم زدایی بدن و کاهش ابتلایفرد به سرطان‌ها می‌انجامند. پیری زود رس نیز عاملی است که با مصرف باقالیبرای پیشگیری از آن می‌توان اقدام کرد.


#پرشین_وی


ته چین شوید باقلا با مرغ

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا