خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,242
امتیاز واکنش
64,121
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
11-----6.jpg

در این مقاله 11 اشتباه هنگام پخت پیتزا در خانه را که روی کیفیت پیتزا بسیار تاثیر می گذارد را با شما در میان می گذاریم
اگر بخواهید در خانه پیتزا درست کنید به خصوص اگر خمیر پیتزا را خودتان تهیه می کنید به احتمالزیاد مرتکب اشتباهاتی در پخت پیتزا می کنید که حتی خودتان هم خبر ندارید ولی در کیفیت پیتزای شمابسیار موثر است. گاهی اوقات نکاتی کوچک در نتیجه نهایی بسیار تاثیر گذارنددر این مقاله اشتباه هنگام پخت پیتزا می تواند روی کیفیتنهایی آن تاثیر گذار باشد را با شما در میان می گذاریم
۱۱ اشتباه هنگام پخت پیتزا در خانه
۱ . خمیر انعطاف پذیر نیست و کشیده نمی شود
یکی از رایج ترین نمشکلات پیتزا مربوط به آماده سازی خمیر است. چه خمیر را خودتان درستکرده باشید چه از فروشگاه خریده باشید باید قبل از پخت کمی استراحت کند. اغلب افراد می خواهندبلافاصله از خمیر استفاده کنند و همین کار باعث می شود خمیر حالت کشی نداشته باشد و کوچکشود. اگر خمیر شما کش نیامده و کوچک می شود باید حداقل ۳۰ دقیقه دیگر رویش را پوشانده درمحلی گرم اجازه دهید کاملا آماده شود.
سفت بودن خمیر از اشتباه هنگام پخت پیتزا
۲ . سفت بودن خمیر
سفت بودن خمیر پیتزا
گاهی اوقات افزودن آرد زیاد باعث سفت شدن خمیر می شود یا ممکن است خمیر را زیادی ورزداده باشید یا زیادی وردنه کشیده باشید به طوری که تمام حباب های هوای داخل آن خارج شده باشد.سختی خمیر همچنین می تواند ناشی از انتخاب آرد اشتباه باشد بهترین آرد برای خمیر پیتزاآرد ۰۰ است و کیفیت نهایی خمیر بهتر از آرد معمولی خواهد شد.
اشتباه هنگام پخت پیتزا از آب انداختن پیتزا
۳ . پیتزایتان شل شده
آب انداختن پیتزا
یکی از شایع ترین اشتباهات پخت پیتزا شل و آویزان شدن خمیر پیتزا بعد از پخت است. علتآن میتواند استفاده بیش از حد از پنیر یا سس روی خمیر پیتزا باشد. شاید با خودتان فکر کنیدهر چه مواد روی خمیر بیشتر باشد بهتر است ولی این گونه نیست و گاهی این مواد زیادی مانعاز پخت صحیح خمیر شده و آن را خام نگه می دارند و زمان مورد نیاز برای پخت پیتزا را بیشترمی کند و قبل از این که لایه رویی پیتزا بپزد کف پیتزا میسوزد.
۴ . سس اشتباه
سس اشتباه
برخی افراد بدون توجه از هر سسی روی پیتزای خود استفاده می کنند در حالی که اشتباه بزرگی استطعم پیتزا وابستگی زیادی به خمیر و سس آن دارد. بهتر است برای تهیه پیتزا سس مخصوص خودتانرا داشته باشید. بهترین سس برای پیتزا پوره کردن گوجه فرنگی و جوشاندن آن است. سس تازه بهپیتزای شما طعم بسیار بهتری از سس های بازاری می دهد.
۵ . استفاده از تابه برای تهیه پیتزا
یکی از اشتباهات بزرگ افراد برای تهیه پیتزا این است که به جای استفاده از رینگ مخصوص پختپیتزا از تابه استفاده می کنند. تابه ها معمولا نازک هستند و باعث می شوند حرارت بیشتری به خمیرپیتزا رسیده و خمیر به خوبی پف نکرده و سفت شود.
ادویه نزدن به خمیر از اشتباه هنگام پخت پیتزا
۶ . طعم دار نکردن خمیر
اشتباه هنگام پخت پیتزا
هنگام تهیه پیتزا ، خمیر به اندازه سس و مواد روی پیتزا اهمیت دارد. سعی کنید از ادویه های معطردر پخت پیتزای خانگی خود استفاده کنید تا طعم بسیار بهتری از پیتزای بیرون داشته باشد. ادویه هاییمانند اورگانو، ریجان و آویشن ، پودر سیر و پودر پیاز می توانند طعم بسیار بهتری به خمیر پیتزایشما بدهند.
باز کردن خمیر پیتزا با وردنه
۷ . استفاده از وردنه برای باز کردن خمیر پیتزا
با این که در برخی از دستورها خمیر پیتزا را با وردنه باز می کنند ولی این کار برای خمیر لطیفپیتزا بسیار خسن است. حرکت وردنه روی خمیر برای صاف کردن آن باعث میشود مقدار زیادیحباب های هوای داخل خمیر از بین رفته و پیتزای شما بعد از پخت پف کرده و ترد نباشد. خمیررا با استفاده از کف دست و انگشتان به اندازه ضخامت دلخواه باز کنید.
۸ . استفاده از کاغذ روغنی
استفاده از کاغذ روغنی با این در پخت کیک و کوکی بسیار مناسب است و مانع از چسبیدن خمیربه سینی می شود ولی مانع از ترد شدن و پف کردن مناسب خمیر پیتزا خواهد شد و بهعنون یک مانعبین خمیر و ظرف پیتزا اجازه نمی دهد خمیر به درستی و یک نواخت گرم شود. به جای آن بهتر استرینگ پخت پیتزا را چرب کنید.
حرارت کم فر از اشتباه هنگام پخت پیتزا
۹ . گرم نکردن مناسب فر
گرم نکردن مناسب فر
گرم شدن مناسب فر یکی از نکات اصلی پخت پیتزا است. از گرمای زیاد برای پخت پیتزا نترسید.فر را با آخرین درجه دمایی که دارد روشن کنید. بیشتر فرهای خانگی احتمالا ۵۰۰ درجه ای هستندپخت پیتزا با حداکثر دمای ممکن زمان پخت را کاهش داده و کیفیت خمیر را بالا می برد. از سوختنکناره های پیتزا نترسید و شجاع باشید.
نپختن مواد روی پیتزا
۱۰ . مواد پیتزا را از قبل نیم پز نمی کنید
مواد پیتزا را از قبل نیم پز نمی کنید
برای پخت یک پیتزای مناسب باید اغلب موادی که در پیتزا استفاده می شود را از قبل پخته ، نیم پزکنید یا تفت دهید تا مواد یکدست شود.
۱۱ . استفاده از پنیر زیاد
استفاده از پنیر زیاد
مقدار زیاد پنیر روی پیتزا خوشایند نیست و باعث سنگین شدن پیتزا و حتی پخت نامناسب آن خواهد شد.
۱۲ . خمیر را نازک می کنید
اگر خمیر پیتزا را بیش از حد نازک کنید توانایی نگهداری مواد روی پیتزا را نخواهد داشت و ازسویی دیگر قبل از آب شدن پنیر روی پیتزا می سوزد. بسته به این که میخواهید ضخامت خمیرشما کم یا زیاد باشد باید قط آن چیزی حدود نیم تا یک سانتی متر باشد. خمیر پیتزاهای خیلینازک را میتوانید به قطر ۰٫۳ سانتی متر پهن کنید
#پرشین_وی


۱۱ اشتباه هنگام پخت پیتزا در خانه که پیتزای خوب نمی شود

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا