خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

[ RAMIN ]

حامی انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
23/10/21
ارسال ها
224
امتیاز واکنش
678
امتیاز
178
سن
20
زمان حضور
2 روز 1 ساعت 57 دقیقه
نویسنده این موضوع
ست رنگ طوسی در دکوراسیون خانه

رنگ در دکوراسیون داخلی یک خانه نقش مهمی داشته و می‌تواند تاثیر عمیقی بر خلق و خو و احساسات انسان به جای بگذارد. رنگ طوسی در گذشته به عنوان یک رنگ غم‌انگیز و بدون هیجان شناخته می‌شد، اما امروزه با استفاده از این رنگ در دکوراسیون مدرن و به کارگیری رنگ‌های روشن در کنار این رنگ، رنگ طوسی به عنوان رنگی سنگین و موقر شناخته می‌شود.


رنگ طوسی از نظر روانشناسی

رنگ طوسی نمایانگر بزرگواری و وقار یک شخص است. این رنگ در طیف رنگ مشکی و سفید قرار دارد، و از آنجا که رنگ طوسی در میانه این طیف قرار می‌گیرد برخی معتقدند طوسی، رنگ توافق و صلح است. رنگ طوسی، تداعی کننده حس آرامش و در عین حال تعقل و منطق می‌باشد.


رنگ طوسی از نظر رنگ‌شناسی

رنگ طوسی ترکیبی از رنگ‌های مشکی و سفید است. این رنگ، جزء رنگ‌های خنثی و سرد محسوب می‌شود. طراحان دکوراسیون، دو دلیل برای به کارگیری این رنگ در دکوراسیون دارند؛ اول به دلیل دوری از ایجاد زرق و برق در چیدمان و دوم به دلیل انتخاب این رنگ به عنوان پس زمینه است.


استفاده از رنگ طوسی در دکوراسیون

همانطور که پیش‌تر اشاره شد رنگ طوسی جزء رنگ‌های خنثی به شمار می‌رود. به همین دلیل نیز، در چرخه رنگ قرار نمی‌گیرد و طبعا نمی‌توان رنگ‌های مکمل آن را با توجه به اصول چگونگی ست کردن رنگ‌ها شناخت. اما از محاسن رنگ‌های خنثی این است که می‌توان هم از رنگ‌های گرم و هم از رنگ‌های سرد به عنوان رنگ مکمل آن استفاده کرد.

از آنجا که رنگ طوسی تناژ‌های متفاوتی را شامل می‌شود، هم جزء رنگ‌های روشن و زیبا، هم تاریک و دراماتیک محسوب می‌شود. در صورتی که می‌خواهید اتاق نشیمن خود را روشن کنید، اما نمی‌خواهید از رنگ سفید در آن استفاده کنید، رنگ طوسی روشن، انتخاب مناسبی است. این رنگ، دارای تنالیته‌های متفاوتی است که برای به دست آوردن تناژ‌های مختلف آن، می‌توانید مقدار کمی از رنگ‌های اصلی را به این رنگ اضافه کنید. با انجام این کار، امکان استفاده از بسیاری از رنگ‌ها را به عنوان مکمل خواهید داشت. به عنوان مثال با افزودن رنگ زرد به طوسی، این رنگ را به رنگی گرم تبدیل خواهید کرد. ما در این بخش، به معرفی تنالیته‌های مختلف رنگ طوسی می‌پردازیم.


چه رنگی با طوسی ست می‌شود؟ ست رنگ طوسی در محیط خانه

 

[ RAMIN ]

حامی انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
23/10/21
ارسال ها
224
امتیاز واکنش
678
امتیاز
178
سن
20
زمان حضور
2 روز 1 ساعت 57 دقیقه
نویسنده این موضوع
تناژهای رنگ طوسی


طوسی طبیعی


این رنگ را بارها در طبیعت دیده‌اید. رنگ صخره‌ها، برخی پرندگان و حیوانات، رنگ طوسی طبیعی دارای تناژ‌ گرم است. امروزه استفاده از این رنگ در آشپزخانه‌ها رواج دارد.


طوسی سربی

رنگ طوسی سربی با افزودن مقدار کمی رنگ آبی به رنگ طوسی به وجود می‌آید‌. این رنگ تقریبا شبیه رنگ استیل است.


طوسی نقره‌ای

اولین تناژ رنگ طوسی که در حالت عادی به ذهن انسان متبادر می‌شود، رنگ طوسی نقره‌ای است. این رنگ، در محیط‌‌های تیره به روشن‌تر شدن فضا کمک می‌کند.


طوسی مایل به بنفش

این تناژ رنگ طوسی، از ترکیب رنگ بنفش با طوسی تشکیل می‌شود. اغلب از این رنگ برای دکوراسیون اتاق خواب استفاده می‌شود.


طوسی روشن

همانطور که پیش‌تر اشاره شد رنگ طوسی از ترکیب رنگ سفید و مشکی تشکیل می‌شود. با افزایش مقدار رنگ سفید در این ترکیب، رنگ طوسی روشن به دست می‌آید.


دودی

با افزایش میزان رنگ مشکی در ترکیب رنگ طوسی، رنگ دودی تشکیل خواهد شد.


لجنی تیره

رنگ لجنی تیره از ترکیب رنگ طوسی و سبز تیره تشکیل می‌شود.


چه رنگی با طوسی ست می‌شود؟ ست رنگ طوسی در محیط خانه

 

[ RAMIN ]

حامی انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
23/10/21
ارسال ها
224
امتیاز واکنش
678
امتیاز
178
سن
20
زمان حضور
2 روز 1 ساعت 57 دقیقه
نویسنده این موضوع
ترکیبات مکمل و ست رنگ طوسی در دکوراسیون

ترکیب و ست طوسی و سفید

انتخاب این ترکیب رنگ دو خوبی دارد؛ اول اینکه این رنگ، برای روشن کردن فضاهای داخلی بسیار مناسب می‌باشد. حسن دیگر این انتخاب این است که فضا‌های کوچک، بزرگتر به نظر می‌رسد. اما از آنجا که به کارگیری این دو رنگ در کنار هم فضای اتاق را بی روح جلوه می‌دهد، پیشنهاد توکامگ به شما برای حل این مشکل استفاد از یک رنگ سوم یا تزئینی، مانند قهوه‌ای یا قرمز است.


ترکیب طوسی و شیری

استفاده از رنگ شیری در چیدمان اتاق، فضایی لطیف را در دکوراسیون ایجاد می‌کند. از آنجا که رنگ طوسی، رنگ خنثی و سرد است رنگ شیری می‌تواند روح تازه‌ای را در اتاق شما حاکم کند. رنگ شیری نیز مانند سفید برای روشن شدن و بزرگتر نشان دادن فضا انتخاب مناسبی است و یک ست رنگ مناسب برای طوسی به حساب می‌آید.


ترکیب طوسی و زرد

یکی از بهترین و پرطرفدارترین انتخاب‌هایی که برای ست رنگ طوسی در دکوراسیون وجود دارد رنگ زرد است. استفاده از رنگ‌های زرد و طوسی در کنار هم می‌تواند جذابیت بسیار زیادی در دکوراسیون ایجاد کند. استفاده از رنگ زرد در کنار رنگ طوسی، در رنگ کوسن مناسب مبل طوسی به وفور دیده می‌شود.


ترکیب طوسی و بژ

با توجه به اینکه رنگ‌های طوسی و بژ هر دو جزء رنگ‌های خنثی به شمار می‌روند، شاید تصور کنید استفاده از دو رنگ خنثی در کنار هم ظاهر خوشایندی ندارد؛ اما با افزودن یک رنگ شاد به این ترکیب می‌توانید دکوراسیون تازه‌ای را در محیط منزلتان به وجود بیاورید. استفاده از رنگ‌های گرم مانند قرمز و قهوه‌ای در کنار رنگ‌های طوسی و بژ، به دلیل ایجاد تضاد بین رنگ‌ها می‌تواند انتخاب‌های مناسبی باشد. البته این ترکیب رنگ عموما در محیط‌های کاری به کار برده می‌شود و به عنوان مثال برای رنگ اتاق کار می‌تواند مناسب باشد.


ترکیب طوسی و سبز

رنگ‌ سبز جزء رنگ‌های سرد و ست رنگ طوسی می‌باشد. استفاده درست و به جا از رنگ سبز می‌تواند فضای پرشور و دلپذیری را در منزل شما به وجود بیاورد. اما اگر در پی ایجاد فضایی گرم و رمانتیک هستید به کارگیری این رنگ‌ها در کنار هم انتخاب نادرستی است. توکامگ به شما پیشنهاد می‌کند اگر نمی‌خواهید از وسایل سبز رنگ یا رنگ‌های بی روح در دکوراسیون منزل خود استفاده کنید، می‌توانید برای ایجاد حس نشاط و شادابی از گل‌ها و گیاهان در چیدمان اتاق نشیمن استفاده کنید. برای آشنایی با گل‌های مناسب خانه، پیشنهاد می‌کنیم مطلب محبوب‌ترین گل‌های آپارتمانی را مطالعه نمایید.


ترکیب و ست کردن طوسی و آبی

یکی از پرطرفدارترین رنگ‌های دکوراسیون، ترکیب رنگ‌های طوسی و آبی است. محبوبیت این رنگ، تا حدی بود که در سال 2016 از سوی شرکت پنتون، این رنگ، به عنوان رنگ سال انتخاب شد. توکامگ به شما پیشنهاد می‌کند در صورتی که این ترکیب را برای چیدمان منزل خود انتخاب کرده‌اید، بهتر است از کوسن‌های آبی رنگ برای مبلمان‌ طوسی یا بالعکس استفاده کنید. از آنجا که رنگ‌های آبی و طوسی هر دو جزء رنگ‌های سرد به شمار می‌روند، می‌توانید از رنگ‌های قرمز و قهوه‌ای برای ایجاد تعادل بهره بگیرید.


ست طوسی و نارنجی

رنگ نارنجی جزء رنگ‌های گرم و اشتها آور محسوب می‌شود. از این رو انتخاب این ترکیب رنگ برای آشپز‌خانه مناسب است. از سوی دیگر رنگ طوسی حس آرامش و رنگ نارنجی حس شادی را به انسان منتقل می‌کند. علاوه بر این فضاها، استفاده از این دو رنگ در کنار هم، به زیباتر شدن اتاق خواب شما نیز کمک می‌کند.


ترکیب طوسی و صورتی

یکی از پرطرفدارترین رنگ‌های اتاق خواب، ترکیب رنگ‌های طوسی و صورتی است. از آنجا که رنگ صورتی، یکی از رنگ‌های مورد علاقه دختر خانم‌هاست، انتخاب این ترکیب رنگ نیز برای اتاق خواب آن‌ها مناسب می‌باشد و به عنوان یکی از رنگ‌های اتاق خواب دخترانه به شمار می‌رود.


چه رنگی با طوسی ست می‌شود؟ ست رنگ طوسی در محیط خانه

 

[ RAMIN ]

حامی انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
23/10/21
ارسال ها
224
امتیاز واکنش
678
امتیاز
178
سن
20
زمان حضور
2 روز 1 ساعت 57 دقیقه
نویسنده این موضوع
ست طوسی و بنفش

رنگ بنفش جزء رنگ‌های شیک و اشرافی محسوب می‌شود. طراحان دکوراسیون از این رنگ در سبک کلاسیک استفاده می‌کنند. به کاربردن رنگ بنفش در کنار طوسی سبب ایجاد تعادل بین رنگ‌های گرم و سرد می‌شود. توکامگ برای شما دو پیشنهاد دارد؛ اول اینکه بهتر است از تناژ‌های مختلف رنگ طوسی و بنفش استفاده کنید. پیشنهاد دوم اینکه می‌توانید برای ایجاد تمرکز روی قسمت‌‌های مهم از رنگ بنفش استفاده کنید. در صورت علاقه به این رنگ اشرافی، پیشنهاد می‌کنیم مطلب استفاده از رنگ بنفش در دکوراسیون خانه را نیز از دست ندهید.


ترکیب طوسی و طوسی

شاید تصور کنید به کار بردن رنگ طوسی به تنهایی، فضایی دلگیر را به وجود می‌آورد و چطور می‌توان بدون استفاده از رنگ مکمل، چیدمانی زیبا را به وجود آورد؟ همانطور که پیش‌تر اشاره شد رنگ طوسی تناژ‌های زیادی دارد با استفاده از ترکیب تنالیته‌های مختلف این رنگ می‌توانید دکوراسیون زیبایی را خلق کنید. می‌توانید برای اجتناب از یکنواختی فضا، از گیاهان نیز استفاده کنید.


ست رنگ طوسی و قهوه‌ای

از دیگر مکمل رنگ طوسی در دکوراسیون رنگ قهوه‌ای است. رنگ‌ طوسی و رنگ قهوه‌ای هر دو جزء رنگ‌های خنثی هستند. با این تفاوت که رنگ قهوه‌ای، جزء رنگ‌های گرم محسوب می‌شود. همین مسئله کافی است تا بفهمیم بکارگیری این دو رنگ در کنار هم درست می‌باشد.


ترکیب طوسی و قرمز

رنگ قرمز نیز مانند نارنجی، رنگ شور و هیجان و البته اشتها آور است. زیبایی این ترکیب رنگ به حدی است که می‌توان از این ترکیب در هر فضایی اعم از رنگ آشپزخانه، اتاق خواب و اتاق نشیمن استفاده کرد. برای اجرای این ترکیب در اتاق‌ها می‌توانید دیوار‌ها را با رنگ طوسی پوشانده و با استفاده از تابلو‌ها و وسایل قرمز رنگ تزیین کنید. استفاده از این رنگ برای اتاق خواب نوزادان نیز مناسب است؛ در این ترکیب شادی و نشاط رنگ قرمز و آرامش رنگ طوسی سبب ایجاد تعادل در فضای اتاق می‌شود.


ترکیب طوسی ذغالی و سفید و کرم

همانطور که در تصویر زیر می‌بینید از رنگ سفید برای سقف و رنگ طوسی ذغالی برای کف استفاده شده است و برای ایجاد تعادل بین سقف و کف از طوسی معمولی و کاناپه‌ و پرده‌های کرم رنگ استفاده کرده است.




منبع:توکامگ


چه رنگی با طوسی ست می‌شود؟ ست رنگ طوسی در محیط خانه

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا