خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

FaTeMeH QaSeMi

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
گوینده انجمن
کپیست انجمن
عضویت
31/8/20
ارسال ها
3,251
امتیاز واکنش
43,153
امتیاز
443
زمان حضور
105 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
آشنایی با جاهای دیدنی رزنشهر رزن در استان همدان قرار دارد. رزن شهری بزرگ است که از سه بخش مرکزی، سردرود و قروه‌ در‌جزین تشکیل شده است. در این شهر دهستان‌های زیادی قرار دارد و اکثر ساکنین آن به کشاورزی و دامداری مشغول‌اند. سفر به شهر رزن که مردمی مهمان‌نواز و خونگرم دارد سفری خوشایند خواهد بود. در ادامه از جاذبه های گردشگری رزن و جاهای دیدنی رزن بیشتر می‌گوییم.روستای سلطان آباد یکی از جاذبه های گردشگری رزنروستای سلطان‌آباد یکی از توابع شهر رزن است. این روستای کوچک مردمی بسیار خونگرم و مهربان دارد که در مهمان‌نوازی کم‌نظیرند و شغل بیشتر آن‌ها کشاورزی و دامداری است. زمین‌های کشاورزی اطراف روستا منظره‌ای زیبا و چشم‌نواز دارند. باغ‌های میوه، تاکستان‌ها، گل‌های آفتابگردان و عطر رازیانه، که سراسر ده را پر‌کرده است، برای گردشگران جذاب و خاطره‌انگیز است. اگر به سلطان‌آباد سفر کردید حتماً از نان محلی که زنان روستا طبخ می‌کنند و طعم بی‌نظیری دارد میل کنید.امامزاده اظهربن علیبقعه امامزاده اظهربن‌علی یکی از مکان‌های مذهبی و گردشگری رزن است. این بقعه ،که در دوران مغول ساخته شده و گنبدی مخروطی شکل دارد، به دستور شاه عباس مرمت شده است. این بنا در کل ۲۰متر ارتفاع دارد که ۸متر آن ساختمان بقعه و بقیه‌اش مربوط به گنبد آن است. بقعه امامزاده آجری و بسیار ساده است اما با طرحی هنرمندانه به شکل ۱۹تَرَک و دیوارهای چند ضلعی ساخته شده است. این بنا در سال ۱۳۲۷ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.منطقه بقراطیمنطقه بقراطی یکی از مکان‌های بکر گردشگری شهر رزن و یکی از بهترین زیستگاه‌های پرندگانی مانند باقرقره، تیهو و کبک است. گرگ، کفتار، میش وحشی، قوچ وحشی و روباه نیز در این منطقه زندگی می‌کنند. یکی از جاذبه‌های دیدنی این منطقه سدی خاکی است که نام مشخصی ندارد و آب آن از بارش باران و ذوب شدن برف‌ تأمین می‌شود. منطقه بقراطی، که بین اهالی به بوقاطی هم معروف است، از روستای بابانظر قابل دسترسی است.
منبع: اتاقک #تالار_گردشگری_ایران


گردشگری شهرستان رزن

 
  • تشکر
Reactions: Meysa

FaTeMeH QaSeMi

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
گوینده انجمن
کپیست انجمن
عضویت
31/8/20
ارسال ها
3,251
امتیاز واکنش
43,153
امتیاز
443
زمان حضور
105 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
امامزاده هودامامزاده هود در روستای ینگی قلعه از توابع بخش درجزین در ۳۳ کیلومتری رزن واقع شده و از بناهای دوره ایلخانیان (قرن هشتم) به شمار می‌آید. بنای این امامزاده به شکل ۱۲ضلعی است و از آجر ساخته شده است. این بنا دارای دو درِ شمالی و جنوبی می‌باشد که درِ جنوبی آن بسته شده است. این امامزاده دارای گنبد مخروطی شکلی بوده که بر اثر سوانح طبیعی و غیرطبیعی تخریب شده و بر بالای آن گنبد گردی بنا گردیده است. کف بقعه با تیرهای چوبی پوشیده شده و در زیر آن سرداب قرار دارد. این بنا در زمان آبادانی دارای ظاهر زیبایی بوده ولی از تزئینات آن فقط آثار اندکی از تزئینات کاشی‌های لاجوردی مشهود است. منطقه حفاظت شده خانگرمزامامزاده اظهر بن علیامامزاده اظهر بن علی در روستای درجزین در ۵ کیلومتری شرق شهر رزن واقع شده و از آثار دوره مغول (قرن هفتم قجری قمری) است.منطقه نمونه گردشگری بقراطیمنطقه نمونه گردشگری بقراطی در فاصله ۵۰ کیلومتری رزن در جوار روستای بابانظر واقع شده است.دارای پتانسیل و جاذبه های طبیعی،گیاهان دارویی و محل زیست جانوران وحشی و پرندگان می باشد.زیستگاه پرندگانی مانند: کبک،تیحوو باقرقره و حیواناتی مانند : قوچ و میش وحشی و پستاندارانی چون گرگ،کفتار،رودک،شغال و خرگوش در این منطقه یافت می شود.در کنار منطقه گردشگری سد خاکی وجود دارد که از آب شدن برفها و جاری شدن سیلاب از ارتفاعات تأمین می شود.دارای جاده دسترسی است و لازم به ذکر است که بلندترین قله این ارتفاعات ۲۲۸۸ متر از سطح دریاست که در تمام فصول سال در آنجا برف دیده می شود.حمام نظام آباداين حمام در روستای نظام آباد در فاصله ۱۰ کيلومتری از رزن در مرکز روستا واقع شده است.
منبع: جاذبه ها #تالار_گردشگری_ایران


گردشگری شهرستان رزن

 
  • تشکر
Reactions: Meysa

FaTeMeH QaSeMi

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
گوینده انجمن
کپیست انجمن
عضویت
31/8/20
ارسال ها
3,251
امتیاز واکنش
43,153
امتیاز
443
زمان حضور
105 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
دارای ۴ ستون اصلی از جنس ساروج در رختکن و طاق ضربی می باشد.مساحت بنا حدود ۵۰۰ متر مربع می باشد.مصالح به کار رفته در آن آجر،خشت،گل و سيمان می باشد.خانه آيت ا…ملاعلی معصومی وفسیاين خانه در روستای وفس در فاصله ۱۵ کيلومتری از رزن واقع شده است.دارای ديوارهای خشت و سقف تير پوش می باشد.دارای يک اطاق اصلی و يک گنجينه(انبار مواد غذايی)که به وسيله درب کوچکی به همديگر متصل می باشند.مسجد شونداين بنا در روستای شوند در فاصله ۳۲ کيلومتری رزن واقع شده است.بنا بر روی ۱۹ ستون اصلی قرار گرفته و دارای طاق ضربی می باشد.حدود ۱۵۰ متر مربع مساحت و در قسمت تحتانی مسجد علی ابن ابيطالب(ع)روستا که در سالهای گذشته بنای جديد احداث شده و ستونهای فلزی در کف مسجد قديمی به کار گذاشته شده است.روی طاقها گچ کاری شده و نمای آجر کاری در زير آن قرار گرفته است.جاهای دیدنی لالجین ـ پایتخت سفال ایرانروستای بابانظراین مجموعه در فاصله ۴۰ کیلومتری از مرکز شهرستان رزن در روستای بابانظر قرار گرفته است.این محوطه تاریخی شامل عمارت اربابی، قلعه،حمام و مسجد تاریخی می باشد.در گذر زمان قلعه و عمارت اربابی تخریب شده و تنها آثاری از دیوارها و برج و باروها نمایان می باشد.مسجد تاریخی امام رضا(ع)دارای ۱۲ ستون اصلی از جنس چوب و پوشش بام هم تیر چوبی می باشد.سر ستونها گچ بری شده و نمای بیرونی کاه گل الک شده می باشد.مصالح بکار رفته در این بنا خشت و گل می باشد.دارای ۳۰۰ متر مربع مساحت و دو درب چوبی برای ورود آقایان در قسمت جلو و یک ورودی در قسمت پشت مسجد برای خانمها تعبیه شده است.
منبع: جاذبه‌ها #تالار_گردشگری_ایران


گردشگری شهرستان رزن

 
  • تشکر
Reactions: Meysa

FaTeMeH QaSeMi

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
گوینده انجمن
کپیست انجمن
عضویت
31/8/20
ارسال ها
3,251
امتیاز واکنش
43,153
امتیاز
443
زمان حضور
105 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
در قسمت داخل مسجد دور تا دور دیوارها فضایی به ارتفاع ۵۰ سانتیمتر وعرض ۲ متر از کف مسجد برای نشستن بزرگان و ریش سفیدان ایجاد شده است.روستای گاوسراآب و هوای این روستا سرد و خشك است و روستا از شرایط دشتی برخوردار است . این روستا در دهستان سردرود ، بخش رزن ، در استان همدان واقع شده است . تپه های كچل ، تپه باغ در جنوب غرب این روستا واقع شده است . مردم این روستا اغلب به كار كشاورزی ، دامداری ، باغداری ، پیشه وری ، پرورش زنبور عسل و فرشبافی مشغولند .روستای دمقاین روستا در دهستان سردرود ، بخش رزن در استان همدان واقع شده است . رودخانه دمق از شرق روستا می گذرد . شغل مردم روستا كشاوررزی ، دامداری ، باغداری ، كارگری ، پیشه وری می باشد . محصولات كشاورزی روستا اغلب گندم ، جو ، بنشن ، یونجه و انگور می باشد .روستای کرفسکرفس یا “کرووس “نام روستایی است از توابع شهرستان رزن در استان همدان .از جمله محصولات مهم این روستا می توان به گندم جو وسیب زمینی اشاره کرد از جمله ویژگی های این روستا داشتن زمین های حاصلخیز فراوان (بیش از ۱۵هزار هکتار) همچنین کوه های مرتفع (رشته کوه های خرقان ) می باشد که هرساله محصولات فراوانی را تولید می کند و یکی از مهم ترین بخش های تولیدی کشاورزی می باشد . جاهای دیدنی قهاوند ، باغ های بزرگ انگوروستای کرفس در پای تپه ای بنام کوهنه قالا (کهنه قلعه) قرار گرفته است و روستا کوهپایه ای وبه صورت مجتمع میباشد و در جبه شمال شرق وبین کهنه قلعه وروستا قبرستان عمومی ده قرار دارد . و از کنار جبه غربی تپه رودی معروف بنام اشاغی چای می گذرد و امام زاده پنج تن روی این تپه واقع شده است.روستای خنجرآباداین روستا در دهستان سردرود ، بخش رزن استان همدان واقع شده است . به لحاظ اقلیمی آب و هوای این روستا سرد و خشك است واین روستا از شرایط دشتی برخوردار است . مردم این روستا اغلب به كار كشاورزی ، دامداری ، باغداری ، پیشه وری ، قالیبافی مشغولند .روستای هدف گردشگری(کاج)روستای کاج در شهر قروه درجزین و در ۱۶ کیلومتری مرکز شهرستان رزن از توابع استان همدان واقع شده است که اهالی این روستا در ساخت تابلو عکس و فرش مهارت و هنر دیرینه ای را از نیاکان خود به ارث برده اند. شغل سنتی مردم روستای کاج از زمان‌های قدیم كشاورزی بوده است و دامداری نیز پیشه دیگر این مردم سختكوش است اما این روزها به عنوان مركز ارزشمند یك هنر نه‌تنها در استان بلكه در كشور محسوب می‌شود. در روستای کاج 40 کارگاه قاب سازی با اشتغال حدود 150 نفر وجود داشته و به توليد محصولاتی مانند قاب آينه ،قاب عکس و ميز کنسول فعاليت دارند.اين صنعتگران تنها توليد کنندگان قاب های چوبی در کشور می باشند.
منبع: جاذبه‌ها #تالار_گردشگری_ایران


گردشگری شهرستان رزن

 
  • تشکر
Reactions: Meysa
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا