خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Meysa

مدیر تالار سرگرمی
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
1/8/21
ارسال ها
4,189
امتیاز واکنش
38,076
امتیاز
443
سن
16
محل سکونت
قصر نوتلا
زمان حضور
101 روز 8 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
برنامه تلویزیونی "چرخ" شبکه چهار شامگاه سه‌شنبه در گفت‌وگو با پروفسور "محمد اقبال چودری" برگزیده مقیم کشورهای اسلامی جایزه مصطفی(ص) 2021 و دبیرکل کامستک (کمیته دائمی همکاری‌های علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی) به همراهی سیدداریوش طاهرزاده، دکترای شیمی و مدرس دانشگاه تهران به بررسی دستاوردهای علمی این دانشمند منتخب پرداخت.
برگزیده مقیم کشورهای اسلامی جایزه مصطفی(ص) 2021 گفت: جایزه مصطفی(ص) مرزهای علمی را جا به جا کرده و به واسطه اقدامات آن معنای عبارت علم بدون مرز تحقق یافته است و این جایزه توانسته وحدتی بین مسلمانان به وجود بیاورد و کمک شایانی در زمینه شناساندن دانشمندان و هم‌افزایی علم کند.
در ابتدا "سید داریوش طاهرزاده" دکترای شیمی و مدرس دانشگاه تهران با اشاره به فعالیت‌های برگزیده مقیم کشورهای اسلامی جایزه مصطفی(ص) 2021 گفت: پروفسور محمد اقبال چودری در زمینه شیمی ترکیبات عالی و بیولوژیک فعالیت داشته و به طور کلی می‌توان گفت که دستاوردهای وی با استفاده از ترکیبی از این دو علم در زمینه گیاهان دارویی بوده است. در واقع مجموع فعالیت‌های وی در خصوص اقدامات آنزیمی، داروها و دیگر فعالیت‌های تحقیقاتی موجب برگزیده شدن او در چهارمین دوره جایزه مصطفی(ص) شده است.
در ادامه پروفسور "محمد اقبال چودری" برگزیده مقیم کشورهای اسلامی جایزه مصطفی(ص) 2021، به بیان تجربیات خود پرداخت و گفت: به همان اندازه که به داروهای سنتی اشاره می‌‌کنیم باید تاریخچه انسانی را هم مورد بررسی قرار بدهیم. انسان همواره به دنبال درمان بوده و گیاهان دارویی را اصلی‌ترین مرجع خود دانسته است.
چودری بیان کرد: برای اینکه بتوانیم راهکار مناسبی را در بیماری‌هایی که درمان خاصی ندارند، بیابیم باید نیم‌نگاهی به گذشته داشته باشیم و به بیان دیگر باید شیوه درمان گذشتگان را بروزرسانی کنیم تا بتوانیم راه حل مناسبی را برای چالش‌های فعلی پیدا کنیم؛ به عنوان یک شیمیست، نگرشم برای درمان بیماری‌ها از بُعد شیمیایی است و زمانی که از طب سنتی یاد می‌کنیم، زوایای شیمیای آن را ملاک قرار می‌دهیم.
دبیرکل "کامستک" تصریح کرد: یکی از تحقیقاتی که انجام داده‌ام در خصوص تعدادی از پماد‌‌های بیماری‌ خاص بوده که در پایه آن پمادها از گیاهان دارویی بهره برده شده است. به طور مثال پماد درمان سرع، ریشه‌های گیاهی دارد بنابراین این ضرورت ایجاد می‌شود که برای حل چالش‌های فعلی از درمان‌های گیاهی استفاده کرده و یا اینکه آنها را به روزرسانی کنیم.
وی در پاسخ به این سوال که چه چیزی موجب علاقه شما به علم شیمی شد، گفت: ارتباط و پیوستگی من با شیمی، در کودکی به وجود آمد که به عنوان دانش‌ آموزی مشتاق امکان استفاده از وسایل آزمایشگاهی را در مدرسه داشتم که کارکردن با آنها ضمن برطرف کردن حس کنجکاوی، تمایل بیشتری برای کسب دانش در این حوزه را به وجود می‌آورد.
چودری ادامه کرد: همه رخدادهایی که در جهان پیرامون ما اتفاق می‌افتد و هر احساسی که به وجود می‌آید، تابع و نشات گرفته از علم شیمی بوده و همین موضوع موجب شد تا رغبت بیشتری برای فعالیت در این حوزه را داشته باشم؛ مهم‌ترین حوزه فعالیت خود را درخصوص مغز می‌دانم. زمانی که تست‌های اولیه و خارج از موجود زنده در خصوص گیاهانی که برای درمان‌ آسیب‌های مغزی مورد مطالعه قرار می‌دهم، موفقیت‌آمیز می‌شود، بسیار خوشحال می‌شوم.
دبیرکل کامستک ادامه داد: به عنوان یک دانشمند یکی از دغدغه‌هایم مربوط به نبود ظرفیت و قدرت کافی برای عملیاتی کردن دستاوردهای آزمایشگاهی و ورود آنها به بازار بوده است. متاسفانه تمهیدات لازمی برای جذب سرمایه‌گذار به وجود نمی‌آید. همواره چالش‌ها را به عنوان فرصت دیده‌‌ام و همیشه سعی در ارتباط و همکاری با جوامع بین‌المللی داشتم تا به این واسطه بتوانم اهداف علمی را پیش ببرم.
چودری در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص نقش و جایگاه جایزه مصطفی(ص) اظهار کرد: جایزه نوبل سال‌هاست که اعطا می‌شود و نقش مهمی در شناساندن دانشمندان و پژوهشگران مطرح دنیا دارد؛ جایزه مصطفی(ص) نیز در همین راستا گام بر می‌دارد، چه بسا اینکه دانشمندان مسلمان سهم چندانی در جوایز بین‌المللی نوبل نداشتند اما این مسابقه فرصتی را برای محققان اسلامی فراهم کرده است.
وی ادامه داد: در حقیقت جایزه مصطفی(ص) مرزهای علمی را جا به جا کرده و به واسطه اقدامات آن معنای عبارت "علم بدون مرز" تحقق یافته است. همچنین باید گفت که این جایزه توانسته وحدتی بین مسلمانان به وجود بیاورد و کمک شایانی در زمینه شناساندن دانشمندان و هم‌افزایی علم کند. ایران یکی از کشورهای شایسته و برتر در زمینه علم‌پژوهی بوده که علی‌رغم تمام مشکلات بین‌المللی، گسترش و فعالیت‌های علمی خود را متوقف نکرده و همواره پیشرو عمل کرده است.

منبع خبرگزاری تسنیم
#تالار_اخبار


جایزه مصطفی(ص)" گامی در تحقق علم بدون مرز

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا