خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Meysa

مدیر تالار سرگرمی
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
1/8/21
ارسال ها
4,189
امتیاز واکنش
38,076
امتیاز
443
سن
16
محل سکونت
قصر نوتلا
زمان حضور
101 روز 8 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
"تایم‌لپس" ناسا نشان می‌دهد که مریخ‌نورد آن با سرعت از سطح سیاره مریخ در حال عبور است! که البته مریخ‌نورد استقامت واقعاً با این سرعت حرکت نمی‌کند و حداکثر سرعت مریخ‌نورد در زمین صاف و سخت بسیار کم است که برای سرعت دادن به آن، زمان وقفه را نزدیک به 200 برابر افزایش داده که بین هر فریم نیز 30 ثانیه فاصله وجود دارد.
ویدئوی جدیدی که از این مریخ‌نورد منتشر شده نشان می‌دهد برخورد و تعامل استقامت با زمینِ مریخ، حسگرهای داخلی و نرم‌افزاری آن به طرز ماهرانه‌ای توسط وسیله نقلیه خودران در اطراف تکه‌های سنگی در سطح سیاره سرخ هدایت می‌شود.
این ویدئوی جدید نشان می‌‌دهد عملیات در مریخ بعد از قطع ارتباط ناسا با استقامت و دیگر ماشین‌های مستقر در مریخ در ابتدای ماه میلادی دوباره از سر گرفته شده است. ناسا اعلام کرده بود که ارتباطات خود را با مریخ‌نورد خود و دیگر کاوشگران رباتیک در سیاره سرخ قطع خواهد کرد و البته دلیل این کار خود را نیز گفته بود. زمین و سیاره سرخ در دو طرف خورشید قرار می‌گیرند حالتی که هر دو سال یکبار اتفاق می‌افتد و ارتباطات رادیویی مختل می‌شود.
خورشید، گاز داغ و یونیزه شده را از تاج خود خارج می‌کند و در هنگامی که زمین و مریخ نمی‌توانند یکدیگر را ببینند، اگر مهندسان بخواهند با فضاپیماهای مریخ ارتباط برقرار کنند، سیگنال‌های رادیویی مختل خواهد شد و در نهایت اگر دستورات ارسالی دچار خطا شود منجر به رفتار غیرمنتظره کاوشگران فضایی خواهند شد.
مهندسان ناسا برای ایمن ماندن کاوشگران فضایی، لیستی از دستورات ساده‌ای را که برای چند هفته آتی لازم بود را انجام داده و به فضاپیمای مریخ ارسال کردند و همچنین ارسال فرمان ماموریت‌ها در تاریخ 2 اکتبر تا 16 اکتبر متوقف شده بود.
تایم‌لپس نشان می‌دهد که مریخ‌نورد شش چرخ استقامت با استفاده از فناوری ناوبری خودکار "AutoNav" تا مسافت 548 پا (167 متر) را طی کرده است. این سیستم ناوبری به مریخ‌نورد اجازه می‌دهد تا مسیر خود را از میان صخره‌ها و موانع سخت دیگر، از قبل برنامه‌ریزی کند.
مریخ‌نورد استقامت، پیشرفته‌ترین مریخ‌نورد ناسا تا به امروز است که دارای ابزارهای علمی است که شامل تعداد زیادی دوربین برای طیف وسیعی از وظایف از قبل تعیین‌شده است. این مریخ‌نورد در ماه فوریه بعد از یک سفر 6 ماهه از زمین به مریخ رسید.
مهم‌ترین ماموریت مریخ‌نورد ناسا جستجوی شواهدی از زندگی باستانی در سیاره سرخ است. برای این منظور استقامت در حال کاوش در قسمت‌های مختلف دهانه jezero در کنار یک دریاچه خشک باستانی در مریخ است.

منبع خبرگزاری تسنیم
#تالار_اخبار


جدیدترین فیلم ناسا از بیابان‌گردی "مریخ‌نورد استقامت" در سیاره سرخ

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا