خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Meysa

مدیر تالار سرگرمی
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
1/8/21
ارسال ها
4,189
امتیاز واکنش
38,076
امتیاز
443
سن
16
محل سکونت
قصر نوتلا
زمان حضور
101 روز 8 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
هواشناسی ایران ۱۴۰۰/۰۸/۱۲|

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، مرکزی، لرستان، قزوین، البرز،‌تهران، خراسان شمالی و روز پنجشنبه علاوه بر مناطق ذکر شده در استان‌های خراسان رضوی، سمنان، خوزستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.
فردا بارش‌ها در استان‌های ساحلی دریای خزر تشدید خواهد شد. از روز جمعه تا یکشنبه هفته آینده بارش در شمال غرب تضعیف شده و در مناطق ساحلی دریای خزر، برخی مناطق استان‌های تهران، البرز، قزوین، همدان، مرکزی، اصفهان، کرمان، فارس، خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و بخش‌هایی از یزد و هرمزگان بارش پیش بینی می‌شود.
بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از فردا تا شنبه آینده در اکثر مناطق کشور کاهش محسوس دما روی می‌دهد و در بارش در ارتفاعات و مناطق کوهستانی به شکل برف خواهد بود.
همچنین پنجشنبه و جمعه در شمال شرق، شرق و بخش‌هایی از اصفهان و سمنان وزش شدید و در مناطق مستعد گردوخاک پیش بینی شده است. دریای خزر از اواخر وقت امروز چهارشنبه تا روز جمعه مواج خواهد بود.
توصیف سامانه: وزش باد، تلاطم در دریا همراه با بارش باران
زمان شروع: اوایل وقت چهارشنبه 1400/08/12
زمان پایان: جمعه 1400/08/14
نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج از 1 تا 1.5 متر در نواحی ساحلی و تا 2 متر در فراساحل دریای خزر
منطقه اثر:
چهارشنبه 1400/08/12 : دریای خزر، در نواحی ساحلی و دور از ساحل گیلان.
پنج‌شنبه 1400/08/13 : دریای خزر، در نواحی ساحلی و دور از ساحل گیلان، مازندران، گلستان.
جمعه 1400/08/14 : نواحی ساحلی و دور از ساحل دریای خزر، گیلان، مازندران، گلستان
اثر مخاطره: احتمال آسیب به قفس ها و تورهای صیادی، احتمال خسارت به قایق و شناورهای کوچک و احتمال اختلال در فعالیت‌های دریایی.
توصیه: احتیاط در ترددهای دریایی بویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی.
توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی
زمان شروع: پنجشنبه 1400/08/13
زمان پایان: شنبه 1400/08/15
نوع مخاطره: بارش شدید باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات بارش برف.
منطقه اثر:
پنج‌شنبه 1400/08/13 : گیلان، مازندران، گلستان، شمال تهران، جنوب همدان، جنوب مرکزی، غرب و شمال اصفهان، ارتفاعات سمنان.
جمعه 1400/08/14 : قم، تهران، البرز، نیمه غربی اصفهان، چهارمحال و بختیاری، مرکزی، کرمان، غرب یزد.
شنبه 1400/08/15 : تهران، قمالبرز، غرب اصفهان.
اثر مخاطره: آبگرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها توام با کاهش دید، مه آلودگی تاخیر یا احتمال لغو پروازها، احتمال برخورد صاعقه، کولاک برف در مناطق کوهستانی و سردسی
توصیه: اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی در هنگام عبور از گردنه‌های برفگیر، بازگشایی آبروهای درون شهری و دهانه پل‌ها، آمادگی راهداری برای بارش برف در گردنه ها و تمهیدات لازم جهت جابجایی عشایر کوچ رو.

منبع خبرگزاری تسنیم
#تالار_اخبار


هواشناسی ایران (آپدیت)

 

Meysa

مدیر تالار سرگرمی
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
1/8/21
ارسال ها
4,189
امتیاز واکنش
38,076
امتیاز
443
سن
16
محل سکونت
قصر نوتلا
زمان حضور
101 روز 8 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های ساحلی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز، نواحی مرکزی، جنوب، جنوب شرق و استان‌های واقع در امتداد زاگرس مرکزی و زاگرس جنوبی بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش بینی می‌شود.
فردا شنبه 15 آبان‌ماه 1400 این شرایط در مناطق ذکر شده ادامه خواهد داشت اما از شدت و گستردگی بارش‌ها در استان‌های ساحلی دریای خزر کاسته می‌شود.
امروز در بخش‌هایی از شمال غرب و غرب کشور و فردا در مناطقی از شرق کشور ابرناکی و بارش پراکنده پیش بینی شده است. روز یکشنبه ضمن تضعیف شدت سامانه بارشی در مناطقی از شرق و مرکز کشور شاهد بارش خواهیم بود. روز دوشنبه بارش‌ها به صورت پراکنده و محدود به ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس جنوبی و بخش‌هایی از شرق کشور خواهد بود. بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز سه شنبه در اکثر مناطق کشور جو آرامی پیش بینی می‌شود. در این روز برای ارتفاعات استان کرمان افزایش ابر و بارش پراکنده پیش بینی شده است.
توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی
نوع مخاطره: بارش شدید باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و درنواحی با اقلیم سرد و ارتفاعات بارش برف
منطقه اثر:
جمعه 1400/08/14 : گیلان، مازندران، گلستان، نیمه غربی اصفهان، تهران، قم، البرز، قزوین، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، شمال فارس، نیمه غربی یزد، ارتفاعات کرمان، شمال و غرب سمنان.
شنبه 1400/08/15 : قزوین، البرز، تهران، قم، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، نوار غربی یزد، ارتفاعات کرمان، شمال فارس، غرب و شمال سمنان.
اثر مخاطره: آبگرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها توام با کاهش دید، مه آلودگی تاخیر یا احتمال لغو پروازها، احتمال برخورد صاعقه، کولاک برف در مناطق کوهستانی و سردسیر
توصیه: اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، پرهیز از سفرهای غیر ضروری و در صورت نیاز در تردد جاده‌ای به همراه داشتن تجهیزات زمستانی بویژه در هنگام عبور از گردنه‌های برفگیر، بازگشایی آبروهای درون شهری و دهانه پل‌ها، آمادگی راهداری برای بارش برف در گردنه ها و تمهیدات لازم جهت جابجایی عشایر کوچ رو
توصیف سامانه: ادامه فعالیت سامانه بارشی
زمان پایان: یک‌شنبه 1400/08/16
نوع مخاطره: بارش باران گاهی وزش باد شدید موقتی، در نواحی با اقلیم گرم گاهی توام با رعدوبرق، در ارتفاعات و مناطق با اقلیم سرد بارش برف
منطقه اثر:
جمعه 1400/08/14 : همدان، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات و شرق خوزستان، غرب خراسان شمالی، هرمزگان.
شنبه 1400/08/15 : اصفهان، نیمه غربی یزد، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، شمال و شرق خوزستان، شمال و غرب هرمزگان.
یکشنبه 1400/08/16 : غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، شمال کرمان، جنوب یزد
اثر مخاطره: احتمال جاری شدن روان آب، احتمال آبگرفتگی معابر، لغزندگی و یخ زدگی جاده‌ها همراه با کاهش دید بویژه در گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال بالا آمدن سطح رودخانه‌ها و احتمال تاخیر در پروازها
توصیه: احتیاط در تردد و عدم توقف حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، احتیاط در عبور از جاده‌های کوهستانی و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی
توصیف سامانه دوم: نفوذ سامانه پرفشار سرد در سطح زمین
نوع مخاطره: کاهش دمای هوا 6 تا 10 درجه سلسیوس در شمال غرب و استان های ساحلی خزر
کاهش دمای هوا 8 تا 14 درجه سلسیوس در شمال شرق و نواحی مرکزی کشور
کاهش دمای هوا 5 تا 10 درجه سلسیوس در غرب کشور
کاهش دمای هوا 7 تا 12 درجه سلسیوس در استان های جنوبی رشته کوه البرز ( قزوین، البرز،تهران و سمنان)
منطقه اثر: شمال غرب سواحل شمال شمال غرب سواحل شمال شمال شرق استانهای مرکزی غرب.
اثر مخاطره: احتمال افت فشار گاز و افزایش مصرف انرژی و احتمال خسارت به محصولات و ماشین آلات کشاورزی در اثر سرد شدن هوا.
توصیه: جابجایی محصولات برداشت شده باغی و زراعی به انبار، استفاده از ضدیخ در رادیاتورها و اتخاذ تمهیدات دیگر جهت پیشگیری از خسارات کشاورزی، احتیاط در تردد جاده ای و فعالیت های کو هنوردی و مدیریت در مصرف حامل های انرژی.

منبع خبرگزاری تسنیم
#تالار_اخبار


هواشناسی ایران (آپدیت)

 

Meysa

مدیر تالار سرگرمی
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
1/8/21
ارسال ها
4,189
امتیاز واکنش
38,076
امتیاز
443
سن
16
محل سکونت
قصر نوتلا
زمان حضور
101 روز 8 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی، امروز در سواحل دریای خزر،‌ خراسان شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز،‌ تهران، سمنان، مرکزی، قم، غرب اصفهان، شرق لرستان، خوزستان،‌ چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس،‌ بوشهر، غرب یزد، کرمان، هرمزگان،‌ خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی و شمال سیستان و بلوچستان بارش باران، وزش باد و گاهی رعدوبرق پیش‌بینی شده است. در مناطق مرتفع و سردسیر این مناطق بارش‌ها به شکل برف است.
بر اساس اعلام سازمان هواشناسی فردا بارش‌ها در دامنه‌های جنوبی البرز و استان‌های واقع در غرب و مرکز کشور کاهش می‌یابد و در جنوب غرب، جنوب و جنوب شرق کشور بارش‌ها ادامه خواهد داشت.
روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در برخی مناطق کشور بارش‌ها ادامه دارد و روز چهارشنبه جوّ پایداری در کل کشور استقرار خواهد داشت و از اواخر وقت با نفوذ جریانات شمالی روی دریای خزر بارش در اردبیل و گیلان آغاز می‌شود.
توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی
نوع مخاطره: بارش شدید باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در نقاط سردسیر و ارتفاعات بارش برف.
منطقه اثر:
شنبه 1400/08/15: قزوین، البرز، تهران، قم، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، شمال و شرق خوزستان، شمال و شرق فارس، نیمه غربی اصفهان، کرمان، نیمه غربی یزد، غرب و شمال سمنان، شرق لرستان، گیلان، مازندران.
یکشنبه 1400/08/16: نیمه شمالی کرمان، خراسان جنوبی، غرب یزد، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شرقی خوزستان، جنوب غرب اصفهان
اثر مخاطره: آب‌گرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و جاری شدن رواناب در مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها توأم با کاهش دید، مه‌آلودگی، تأخیر یا احتمال لغو پروازها، احتمال برخورد صاعقه، کولاک برف در مناطق کوهستانی و سردسیر.
توصیه: بازگشایی آبروهای درون شهری و دهانه پل‌ها، اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، پرهیز از سفرهای غیر ضروری و در صورت نیاز در تردد جاده‌ای به همراه داشتن تجهیزات زمستانی به ویژه در هنگام عبور از گردنه‌های برف‌گیر، آمادگی راهداری برای بارش برف در گردنه‌های برف‌گیر.

منبع خبرگزاری تسنیم
#تالار_اخبار


هواشناسی ایران (آپدیت)

 

Meysa

مدیر تالار سرگرمی
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
1/8/21
ارسال ها
4,189
امتیاز واکنش
38,076
امتیاز
443
سن
16
محل سکونت
قصر نوتلا
زمان حضور
101 روز 8 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی، امروز در چهارمحال و بختیاری، یزد، کرمان، هرمزگان، شمال و شرق خوزستان، برخی مناطق کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر، اصفهان، خراسان جنوبی، لرستان، جزایر تنگه هرمز و خلیج فارس رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در برخی مناطق تهران، البرز و سمنان بارش‌های پراکنده پیش‌بینی شده است.
فردا دوشنبه بارش‌ها در استان‌های فارس، بوشهر، یزد، کرمان، خراسان جنوبی، اصفهان، جزایر تنگه هرمز و خلیج فارس و برخی مناطق استان‌های هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری ادامه خواهد داشت. در این مدت بارش‌ها در مناطق مرتفع و سردسیر به شکل برف خواهد بود.
بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در بیشتر مناطق کشور جوّ آرام و پایدار حاکم است؛ از این رو افزایش آلاینده‌های جوّی برای شهرهای صنعتی و پرتردد به ویژه تهران و کرج پیش‌بینی شده است.
از اواخر وقت چهارشنبه با نفوذ جریانات شمالی روی دریای خزر، بارش‌ها در استان‌های گیلان و اردبیل آغاز می‌شود و روز پنجشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی بارش پیش‌بینی می‌شود.
همچنین از فردا تا چهارشنبه در نیمه شمالی کشور افزایش تدریجی دما پیش‌بینی شده و روز پنجشنبه در شمال غرب و استان‌های ساحلی دریای خزر کاهش محسوس دما روی می‌دهد.
توصیف سامانه: ادامه فعالیت سامانه بارشی
نوع مخاطره: بارش باران گاهی وزش باد شدید موقتی، در نواحی با اقلیم گرم گاهی توأم با رعدوبرق، در ارتفاعات و مناطق با اقلیم سرد بارش برف
منطقه اثر:
یکشنبه 1400/08/16: شرق لرستان، نیمه شرقی یزد، شرق فارس.
دوشنبه 1400/08/17: غرب و جنوب یزد، خراسان جنوبی، فارس، کرمان، هرمزگان.
اثر مخاطره: احتمال جاری شدن رواناب، احتمال آب‌گرفتگی معابر، لغزندگی و یخ‌زدگی جاده‌ها همراه با کاهش دید به ویژه در گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال بالا آمدن سطح رودخانه‌ها و احتمال تأخیر در پروازها
توصیه: احتیاط در تردد و عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، احتیاط در عبور از جاده‌های کوهستانی و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی
توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی
نوع مخاطره: بارش شدید باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در نقاط سردسیر و ارتفاعات بارش برف
منطقه اثر:
یکشنبه 1400/08/16: هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب اصفهان، خراسان جنوبی، کرمان، شمال فارس، نیمه غربی یزد.
اثر مخاطره: آب‌گرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و جاری شدن رواناب در مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها توأم با کاهش دید، مه‌آلودگی، تأخیر یا احتمال لغو پروازها، احتمال برخورد صاعقه، کولاک برف در مناطق کوهستانی و سردسیر
توصیه: بازگشایی آب‌روهای درون شهری و دهانه پل‌ها، اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، پرهیز از سفرهای غیر ضروری و در صورت نیاز در تردد جاده‌ای به همراه داشتن تجهیزات زمستانی به ویژه در هنگام عبور از گردنه‌های برف‌گیر، آمادگی راهداری برای بارش برف در گردنه‌های برف‌گیر.

منبع خبرگزاری تسنیم
#تالار_اخبار


هواشناسی ایران (آپدیت)

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا