خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
در این مقاله، به بررسی اتفاقات عجیب و غریب و مرموزی که در حین ساخت برخی از فیلم‌های ترسناک هالیوودی رخ داده، خواهیم پرداخت.
هنگام تماشای فیلم‌های ترسناک، مخاطبان اغلب خیالشان راحت است، چرا که آن‌ها می‌دانند که در حال تماشای فیلمی خیالی و ساخته‌ی ذهن نویسندگان هالیوودی هستند.
آن‌ها اغلب به خود یادآوری می‌کنند که داستان این فیلم‌ها واقعیت ندارند و صحنه‌های وحشتناکی که آن‌ها نظاره‌گرشان هستند، تنها حاصل جلوه‌های ویژه و تکنیک‌های حرفه‌ای به کار رفته توسط فیلم‌سازان هالیوودی می‌باشد.
با این حال قضیه برای کسانی که در ساخت این‌گونه از فیلم‌ها دخیل هستند، کاملاً متفاوت است چرا که بعضاً کارگردان‌ها، بازیگران و عوامل ساخت این‌گونه از فیلم‌ها، با اتفاقات بسیار عجیب و غریبی در حین ساخت آن‌ها رو‌به‌رو شده‌اند که باورشان بسیار سخت است.
در ادامه‌ی این مطلب، به بررسی عجیب‌ترین اتفاقاتی که تا به حال در ساخت این‌گونه از فیلم‌ها رخ داده، خواهیم پرداخت.
Rosemary’s Baby
فیلم روان‌شناختی و ترسناک «بچه رزماری»، محصول سال ۱۹۶۸ کمپانی پارامونت پیکچرز می‌باشد.
این فیلم را به راحتی می‌توان یکی از نمادین‌ترین فیلم‌های ترسناک هالیوودی ساخته شده تا به حال، نامید.
فیلم ترسناک Rosemary’s Baby، داستان زنی باردار با نام رزماری را روایت می‌کند که در منهتن آمریکا زندگی کرده و ناگهان متوجه می‌شود که همسایه‌‌های مسنش، اعضای یک فرقه شیطانی هستند که قصد دارند با فریب دادن او، بچه‌ای که داخل شکمش است را در یک مراسم مذهبی قربانی کنند.
نقش کاراکتر رزماری را در این فیلم، بازیگر مطرح هالیوودی با نام میا فارو (Mia Farrow) ایفا کرده است.
طبق داستان‌های تعریف شده از زبان عوامل ساخت این فیلم، از قرار معلوم اتفاقات عجیب و غریب و ترسناک بسیاری در سر صحنه‌ی ساخت آن به وقوع پیوسته است.
به عنوان مثال، از جمله‌ی این اتفاقات می‌توان به نامه‌ی ناشناسی که یکی از تولید‌کنندگان این پروژه در حین ساخت آن دریافت کرده، اشاره کرد.
در این نامه گفته شده بود که او به‌زودی قرار است گرفتار بیماری بسیار دردناکی شود و درست مدتی پس از دریافت این نامه نیز، او در سر صحنه‌ی ساخت این فیلم از حال رفت و سپس جهت انجام یک جراحی‌ اضطراری، راهی بیمارستان شد.
از دیگر اتفاقات عجیب و غریب رخ داده در حین ساخت فیلم ترسناک Rosemary’s Baby، می‌توان به مرگ آهنگ‌ساز این فیلم در سر صحنه‌ی ساخت آن، سکته‌ی یکی دیگر از تولید‌کنندگان این پروژه و مسمومیت غذایی شدید به وجود آمده در بین تمام بازیگران حاضر در این فیلم اشاره کرد
Twilight Zone: The Movie
فیلم علمی‌-تخیلی و ترسناک «منطقه گرگ و میش: فیلم»، محصول سال ۱۹۸۳ کمپانی برادران وارنر با کارگردانی چندین کارگردان مطرح هالیوودی از جمله استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) می‌باشد.
متأسفانه در حین فیلم‌برداری سکانس هلی‌کوپتر این فیلم، یکی از بازیگران اصلی حاضر در آن با نام ویک مورو (Vic Morrow)، در واقعه‌ای وحشتناک جان خود را از دست داده است.
این واقعه به خودی خود، تراژدی‌ای بسیار غم‌انگیز بوده ولی نکته‌ی عجیب و غریب این ماجرا، اتفاقات ترسناکی است که قبل از به وقوع پیوستن این واقعه، برای این بازیگر رخ داده است.
البته هنوز مشخص نیست که آیا شایعات تعریف شده در این‌باره حقیقت دارند یا خیر ولی از قرار معلوم داستان این اتفاقات را خود ویک مورو، برای دوستان صمیمی و خانواده‌اش تعریف کرده است.
این بازیگر قبل از مرگش به دوستان صمیمی و خانواده‌اش گفته بود که او چند روزی است که مرتب، رؤیاهای وحشتناکی را از اتفاقی بد که قرار است در سر صحنه‌ی ساخت این فیلم رخ دهد، می‌بیند.
The Crow
فیلم ابرقهرمانی و گاتیک « کلاغ»، محصول سال ۱۹۹۴ کمپانی Dimension Films با نقش‌آفرینی پسر بروس لی (Bruce Lee) با نام برندون لی (Brandon Lee) می‌باشد.
این عنوان یکی از مشهورترین فیلم‌های ساخته شده توسط هالیوود در دهه‌ی نود میلادی به شمار می‌رود.
فیلم The Crowداستان کاراکتری با نام اریک دراون و نامزدش با نام شلی وبستر را روایت می‌کند که درست یک شب قبل از ازدواجشان، توسط گروهی شیطان‌پرست به قتل می‌رسند.
سپس کاراکتر اصلی این فیلم یعنی اریک دراون، یک سال پس از مرگش توسط یک کلاغ از قبر خود بیرون آمده و از تک‌تک اعضای این گروه، انتقام سختی می‌گیرد.
متأسفانه برندون لی در سن بیست و هشت سالگی در حین فیلم‌برداری سکانسی از این فیلم، به ضرب گلوله کشته می‌شود. از قرار معلوم یکی از تفنگ‌های تقلبی حاضر در سر صحنه‌ی فیلم‌برداری این فیلم، به جای شلیک کردن گلوله‌‌ای مشقی، گلوله‌ای واقعی را به طرف او شلیک کرده و در نتیجه باعث مرگ غم‌انگیز این بازیگر می‌شود.
نکته‌ی عجیب و غریب این ماجرا، اتفاق مشابهی است چندین سال قبل برای پدر او یعنی بروس لی در سر صحنه‌ی ساخت فیلم مشهور Game of Death رخ داده است.
از همه عجیب‌تر این است که هر دوی این بازیگر‌ها درست قبل از به نمایش درآمدن پنجمین فیلمشان در سینماها، جان خود را از دست داده‌اند
The Innkeepers
فیلم ماوراءالطبیعه The Innkeepers، محصول سال ۲۰۱۱ کمپانی Magnet Releasing می‌باشد.
داستان این فیلم بر روی دو کارمند یک هتل با نام‌های کلیر و لوک تمرکز دارد که به یک‌باره تصمیم می‌گیرند که به سراغ طبقه‌ی متروکی از این هتل (که داستان‌های بسیار ترسناکی را در رابـ*ـطه با آن شنیده‌اند) رفته و آن‌ را بررسی کنند. سپس طبق معمول، آن‌ها اتفاقات بسیار ترسناکی را در این مکان تجربه می‌کنند.
از قرار معلوم اتفاقات عجیب و غریب بسیاری در سر صحنه‌ی ساخت این فیلم که گروه تولید آن چند روزی را در آنجا سپری کرده‌اند، رخ داده است
مکانی که گروه تولید این فیلم در حین ساخت این پروژه در آنجا اقامت داشته‌اند، هتل تاریخ با نام یانکی پدلار (Yankee Pedlar) در شهر تورینگتون ایالت کنتیکت آمریکا می‌باشد. از قرار معلوم این هتل خالی از سکنه، یکی از مکان‌های واقعی جن زده در آمریکا می‌باشد.
کارگردان، گروه بازیگری و عوامل ساخت حاضر در این فیلم، همگی اتفاقات عجیب و غریب و ترسناکی را در طول مدت زمان اقامتشان در این هتل تجربه کرده‌اند که از جمله‌ی این اتفاقات می‌توان به چشمک زدن چراغ‌ها، رؤیاهای وحشتناک و کوبیده شدن خود به خودی درها، اشاره کرد.
خوشبختانه هیچ‌کدام از عوامل ساخت این فیلم، در حین این اتفاقات آسیب ندیده‌اند.


عجیب‌ترین اتفاقات رخ داده در حین ساخت فیلم‌های ترسناک | بخش اول

 
  • تشکر
Reactions: *NiLOOFaR*

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
The Possession


فیلم ترسناک «تسخیر»، محصول سال ۲۰۱۲ کمپانی Lionsgate می‌باشد.
این فیلم توسط کارگردان مطرح هالیوودی با نام سم ریمی (Sam Raimi) تولید شده است. از بازیگران حاضر در این پروژه نیز می‌توان به جفری دین مورگان (Jeffrey Dean Morgan) اشاره کرد.
داستان این فیلم از گنجه‌ی (کمدی کوچک) نفرین شده‌‌ی واقعی‌ای با نام «دیبک باکس» (The Dybbuk box) الهام گرفته است.
طبق گفته‌ی یکی از بازیگران آن (جفری دین مورگان)، اتفاقات عجیب و غریب و ترسناک بسیاری در حین ساخت این فیلم رخ داده است.
از جمله‌ی این اتفاقات می‌توان به ترکیدن خود به خودی چراغ‌ها، نسیمی سرد در راهروهای متروک (یکی از مکان‌های فیلم‌برداری این فیلم) و آتش گرفتن (به ظاهر خود به خودی) یکی از مکان‌های نگهداری تجهیزات این فیلم اشاره کرد.

با وجود این‌که در مورد دلیل این آتش‌سوزی، تحقیق و بررسی‌های بسیاری صورت گرفته ولی تا به حال هیچ‌کدام از آن‌ها نتوانسته‌اند که دلیل منطقی را به آن نسبت دهند چرا که از قرار معلوم، علت این آتش‌سوزی جریان غیرعادی الکتریکی یا ایجاد حریق عمدی، نبوده است.
هنوز هم که هنوزه کسی موفق نشده منشأ این آتش‌سوزی را پیدا کند، به همین دلیل بسیاری از افراد، دلیل این آتش‌سوزی را گنجه‌ی نفرین شده‌ی دیبک باکس می‌دانند.
The Exorcist
فیلم «جن‌گیر»، یکی از مشهور‌ترین، ترسناک‌ترین و موفق‌ترین فیلم‌های ترسناک ساخته شده در تاریخ صنعت سینما به شمار می‌رود. این فیلم که در کشور عراق فیلم‌برداری شده، محصول سال ۱۹۷۳ کمپانی برادران وارنر می‌باشد.
نه تنها خود این فیلم بسیار ترسناک از آب درآمده بلکه از قرار معلوم اتفاقات بسیار وحشتناکی نیز، در سر صحنه‌ی ساخت آن رخ داده است.
به دلیل رخ دادن چندین اتفاق ترسناک و تراژدی‌های رخ داده در حین ساخت این فیلم، هنوز هم بسیاری بر این باور هستند که فیلم The Exorcist، فیلمی نفرین شده است.
از جمله این اتفاقات عجیب و غریب، غم‌انگیز و وحشتناک می‌توان به مرگ یکی از بازیگر حاضر در این پروژه با نام جک مک‌گوران (Jack Macgowran) اشاره کرد. نکته‌ی عجیب و غریب این ماجرا این است که او درست پس از به اتمام رسیدن فیلم‌برداری صحنه‌هایش در این فیلم، جان خود را از دست داده است.
علاوه بر او، یکی از عوامل حاضر در ساخت این پروژه و همچنین یکی از نگهبانان امنیتی آن نیز مانند این بازیگر، جان خود را در حین ساخت این فیلم از دست داده‌اند.
به غیر این اتفاقات غم‌انگیز و عجیب و غریب، در مقطعی از ساخت آن نیز، یکی از صحنه‌‌‌های ساخته شده برای این فیلم بدون هیچ دلیلی آتش گرفته و تبدیل به خاکستر شده است.
از قرار معلوم وضعیت به قدری خراب بوده که کارگردان این فیلم یعنی ویلیام فریدکین (William Friedkin) برای آرام کردن اوضاع درخواست کرده که یک کشیش، محل فیلم‌برداری این فیلم را از موجودات شیطانی پاک‌سازی کند.
قسمت اول و سوم سری فیلم‌های Poltergeis
قسمت اول فیلم «ارواح خبیثه»، یکی از ترسناک‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما و محصول سال ۱۹۸۲ کمپانی MGM می‌باشد.
نفرین Poltergeist نیز، یکی از مشهورترین نفرین‌های نسبت داده شده به فیلم‌ها می‌باشد.
بسیاری بر این باور هستند که این عنوان، فیلمی واقعاً نفرین شده است چرا که علاوه بر اتفاقات عجیب و غریب رخ داده در حین ساخت آن، درست چند روز پس از پخش آن در سینماها، یکی از ستارگان جوان این فیلم با نام دومینک دان (Dominque Dunne)، توسط دوست سابقش به قتل می‌رسد.
علاوه بر این،‌ در حین ساخت قسمت سوم این فیلم نیز، بازیگر کم سن و سالی که نقش کاراکتر کارول آن (Carol Anne) را در این فیلم ایفا کرده بود، در سن دوازده سالگی، جان خود در هنگام یک جراحی در بیمارستان از دست می‌دهد. این بازیگر هتر اورورک (Heather O’Rourke) نام دارد.
هم او و هم دومینک دان، در یک قبرستان در کالیفرنیا دفن شده‌اند.
نفرین Poltergeist تنها به این مرگ‌های وحشتناک و غم‌انگیز خلاصه نمی‌شود چرا که از قرار معلوم، در حین ساخت قسمت دوم این فیلم، تولید‌کنندگان آن به راستی باور داشتند که صحنه‌ی ساخت این فیلم نفرین شده است، به همین دلیل آن‌ها از یک کشیش برای پاک‌سازی آن کمک گرفته‌اند.
منبع: اسکرین‌رنت


عجیب‌ترین اتفاقات رخ داده در حین ساخت فیلم‌های ترسناک | بخش اول

 
  • تشکر
Reactions: *NiLOOFaR*
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا