خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Saghár✿

سرپرست بخش عمومی
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
نگارشگر انجمن
کپیست انجمن
  
عضویت
28/2/20
ارسال ها
4,437
امتیاز واکنش
51,307
امتیاز
443
محل سکونت
☁️
زمان حضور
122 روز 21 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
شهر مرسین با بندر 321 کیلومتری در حاشیه خط ساحلی شرق مدیترانه، یک شهر بندری و گردشگری مهم کشور ترکیه محسوب می شود. این شهر به سرعت در حال رشد است و در کنار بندر مدرن، منطقه آزاد، انجمن های صنعتی و تجارتی قرار گرفته و دارای جمعیتی بالغ بر 1 میلیون و 722 هزار و 255 نفر است.
مرسین (به ترکی استانبولی: Mersin) یکی از شهرهای ترکیه است. این شهر مرکز استان مرسین است.زبان مردم این شهر بیشتر ترکی استانبولی است.مرسین با شهر بوشهر خواهرخوانده اند. در سال ۲۰۱۳ نیز میزبان بازی های مدیترانه ای بوده است.اپرا و باله مرسین نیز چهارمین در نوع خود در ترکیه بعد از اپرای استانبول، آنکارا و ازمیر است. فستیوال بین المللی موسیقی مرسین نیز اکتبر هر سال در این شهر برگزار می شود.شهر مرسین با بندر 321 کیلومتری در حاشیه خط ساحلی شرق مدیترانه، یک شهر بندری و گردشگری مهم کشور ترکیه محسوب می شود. این شهر به سرعت در حال رشد است و در کنار بندر مدرن، منطقه آزاد، انجمن های صنعتی و تجارتی قرار گرفته و دارای جمعیتی بالغ بر 1 میلیون و 722 هزار و 255 نفر است. شهر مرسین، شهری است که در کنار ساحلی طولانی واقع شده و درست مانند زمان های قدیم، یکی از بنادر مهم مدیترانه و مرکز تجارت دریایی کشور محسوب می شود. دشت های این شهر آفتاب زده با بهترین باغ های لیمو و پرتقال در ترکیه احاطه شده و تاکستان های بی شمار آن تا کوهپایه های کوهستان ها توسعه پیدا کرده اند.

آب و هوای شهر مرسین
سردترین ماه در شهر مرسین، ماه ژانویه است که میانگین دمای حداکثر آن، 14.7 درجه سانتی گراد (58.5 درجه فارنهایت) و میانگین دمای حداقل آن، 6.3 درجه سانتی گراد (43.3 درجه فارنهایت) است.ماه آگوست، گرم ترین ماه سال است که میانگین دمای حداکثر آن، 31.5 درجه سانتی گراد (88.7 درجه فارنهایت) و میانگین دمای حداقل آن، 24.2 درجه سانتی گراد (75.6 درجه فارنهایت) است.در طول سال، در شهر مرسین، 66.9 روز بارندگی است و 589.1 میلی متر (23.2 اینچ) ارتفاع آب حاصل از بارندگی است.ماه دسامبر، بیشترین میزان بارش را دارد. بارش باران در این ماه به 10.6 روز می رسد و 135.7 میلی متر ارتفاع آب حاصل از بارندگی است.ماه آگوست، کمترین میزان بارش در شهر مرسین را دارد. بارش باران به 0.8 روز می رسد و 4.7 میلی متر ارتفاع آب حاصل از بارندگی است.با متوسط دمای آب دریا 28.8 درجه سانتی گراد (83.8 درجه فارنهایت)، ماه آگوست گرم ترین دمای آب دریا را دارد و برای هرگونه فعالیت آبی، دمای آب سطحی بین 25 درجه سانتیگراد (77 درجه فارنهایت) و 29 درجه سانتیگراد (84.2 درجه فارنهایت) بسیار عالی و دلپذیر در نظر گرفته می شود.ماه فوریه، ماهی است که آب دریا در سردترین دما قرار دارد که متوسط میانگین دمای آب 16.9 درجه سانتی گراد (62.4 درجه فارنهایت) است. برای اکثر افراد، شنا در آب با درجه حرارت 16.9 درجه سانتیگراد (62.4 درجه فارنهایت) لـ*ـذت بخش نیست و ایمن تلقی نمی شود، زیرا کنترل تنفس به تدریج دشوار می شود.ماه ژوئن، با میانگین 14.7 ساعت روز، طولانی ترین روزهای سال را دارد.ماه دسامبر، با میانگین 9.7 ساعت روز، کمترین روزهای سال را دارد.بامیانگین 10.2 ساعت آفتاب، ماه جولای، بیشترین میزان آفتاب سال را دارد.ماه دسامبر با میانگین 4.9 ساعت آفتاب، کمترین میزان آفتاب سال را دارد

جاذبه های گردشگری شهر مرسین
ین شهر چشم انداز زیبایی دارد و در امتداد دریای مدیترانه قرار گرفته است. با وجود این که مرسین در میان ایرانی ها مشهور نیست و به تازگی تورهای این شهر ارائه می شوند اما این شهر قدمت زیادی دارد و آثاری در آن یافت شده که مربوط به دوران نوسنگی هستند و آثار زیادی هم از دوران امپراتوری رومیان در مرسین وجود دارد. از نکاتی که باعث شده گردشگران به مرسین سفر کنند، موقعیت خوب این شهر و امکان دسترسی به آن از طریق دریا، قطار و جاده است. علاقه مندانی که دوست دارند به قبرس سفر کنند، می توانند از بندر مرسین توسط فری (نوعی کشتی مسافربری) خود را به قبرس برسانند. در ادامه بیشتر از این شهر ساحلی و جذاب خواهیم گفت.

غار کوشک بوکو Köşekbükü Mağarası
غار کوشک بوکو در مرز روستای اوباباشی قرار دارد. یک منطقه گردشگری جذاب است و تعداد بازدید کنندگان روز به روز افزایش می یابد.قدمت این غار به 20هزار سال قبل برمی گردد و شما میتوانید با اجاره کردن یک خانه نزدیک این غار از زیبایی های آن لـ*ـذت ببرید.جالب است بدانید که تنفس کردن در این غار برای بیمارانی که آسم دارند مفید است.

رودخانه آنامور Anamur Çayı
آنچه در رودخانه آنامور زیبا لـ*ـذت بخش است ماهی گیری در اب بسیار سرد این رودخانه است.البته رستوران های اطراف نیز ماهی قزل آلای تازه را برای شما سرو میکنند.


قلعه ماور Mamure Kalesi
در جنوب ترکیه ، یک قلعه قرون وسطی با قدمت باربری اسکله منطقه آنامور مرسین است. که به آن قلعه ماور می گویند.
آبشار ایلی سو Ilısu Şelalesi
آبشار Ilısu،در استان گیلانار مرسین واقع می باشد ، ارتفاع این آبشار 70 متر است و در کنار این آبشار شما گرمای شدید تابستان را حس نخواهید کرد.
آبشار یرکوپرو Yerköprü Şelalesi
5 کیلومتر بعد از مسیر Mut-Ermenek به آبشار Yerköprü می رسید. این آبشار واقع در عمق کوه های توروس و در محدوده یاد بود طبیعی در قانون پارک های ملی ، زیبایی هایی مانند یک راز پنهانی در آن وجد دارد.
مقبره زینی Zeyne Türbesi
آرامگاه Zeyne در شهر Zeyne در باغ بزرگ واقع شده است که به شهر Mut در مرسین متصل است. اگر شما با وسیله نقلیه شخصی خود به مرسین سفر می کنید ، به راحتی می توانید از مراسم خاکسپاری Zeyne و مجسمه حضرت مهدی مقدس و دونوکاتا دیدن کنید.
کلیسای داگپازاری Dağpazarı Kilisesi
کیلیسای داگپازاری توسط توریست های مرسین در تعطیلات از آن بازدید می شود. اگر می خواهید ، می توانید بازدید از این کلیسا را در تعطیلات خود قرار دهید. این کلیسا توجه دوستداران تاریخ را بسیار جلب می کند.
خلیج آکچاکیل Akçakıl koyu
اگر به جای جاهای لوکس به دنبال سادگی و یک زندگی شبانه آرام هستید شما می توانید تعطیلات خود را به خلیج Akcakili بروید که یک منطقه بسیار آرام است.این خلیج در مرسین تاسوکو واقع شده است.
قلعه مزگیت Mezgit Kale
قلعه Mezgit در روستای Turkmenushagi قرار دارد . Mezgit در واقع یک قلعه نیست ، بلکه یک قبر قابل توجه شناخته شده به عنوان King of Fearless است.
رود لیمونلو Limonlu Çayı
رود لیمونلو ترکیبی از Aksifat و Eldilek Creek است. شما می توانید سفر فراموش نشدنی را شروع کنید که با ماندن در یکی از مهمانخانه های رود لیمونلو که در مرسین اردهمی پنهان شده است برخوردار شوید. در حین گشت و گذار در لیمورنو می توانید غذای مورد علاقه تان را میل کنید و به طبیعت گوش خواهید داد.
دره کایاجی Kayacı Vadisi
دره کایاچی فضایی صلح آمیز است که این زیبایی طبیعی در ولسوالی اردملی مرسین نشان دهنده تمام زیبایی جریان لیمونلو است و بخشی از جغرافیای غنی شهر است.
آبشار تارسوس Tarsus Şelalesi
آبشار تارسوس، واقع در مرسین-تارسوس ، دارای یک مکان تفرج انگیز است. شما می توانید یک وقت شگفت انگیز در یکی از هتل های نزدیک آبشار تارسوس بگذرانید ، که محل جذابی برای استراحت کامل و با طبیعت زیبا است.
قلعه Belenkeşlik Kalesi
مرسین نه تنها زیبایی های طبیعی را شامل می شود، بلکه قلعه ها ، پنجره ها، کلیساها و سایر بقایای تاریخی نیز دارد. اگر برنامه های تعطیلاتی در مرسین داشته باشید ، توصیه می کنیم از قلعه بلن بین و ساختمان های حفظ شده شهر دیدن کنید.قلعه Belenlik در فلات Soğucak ، 20 کیلومتر از مرکز شهر واقع شده است.
مسجد میکات Mikdat Camii
تنها مسجدی که معروف به 6 مناره است و اکثر مواقع مسجد آبی شناخته می شود اما دو مسجد با 6 مناره وجود دارد. یکی در آدانا و دیگری در مرسین است.
و در پایان...
شهر توریستی مرسین (Mersin) یکی دیگر از شهرهای کشور ترکیه است که واقع در جنوب ترکیه و در ساحل دریای مدیترانه می باشد. نام مستعار مرسین در داخل ترکیه “مروارید دریای مدیترانه” است.بر اساس سرشماری سال ۲۰۱۲ جمعیت مرسین ۹۱۳٬۹۵۸ نفر و وسعت آن ۱٬۷۷۲ کیلومتر مربع است و زبان اکثر مردم مرسین ترکی استانبولی است.از دیگر اماکن دیدنی در مرسین می توان به ستون هرمی شکل سنگی ، مرکز نمایشگاه و کنگره مرسین ، تفریحگاه ساحلی و یوموک تپه اشاره کرد.مرسین یک مرکز مهم اقتصاد ترکیه است و بزرگترین بندر ترکیه در این شهر واقع شده است.مرسین دارای آب و هوای معمولی مدیترانه ، یک نوع آب و هوا نیمه گرمسیری با تابستان های گرم و خشک و زمستان های گرم و مرطوب است.مرسین یک تولید کننده عمده روغن پنبه دانه است. منطقه روستایی در اطراف مرسین برای مرکبات و تولید پنبه معروف است. موز، زیتون و میوه های مختلف نیز تولید می شود.
منبع:ساعدنیوز


معرفی شهر زیبای مرسین

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • عالی
  • تشکر
Reactions: NAZI_KH و ~BAHAR.SH~
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا