خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Saghár✿

سرپرست بخش عمومی+بخش کپی
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
نگارشگر انجمن
کپیست انجمن
  
عضویت
28/2/20
ارسال ها
4,437
امتیاز واکنش
51,283
امتیاز
443
محل سکونت
☁️
زمان حضور
122 روز 21 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
شهر برمن (Bremen) در قسمت‌های شمالی و متمایل به غرب کشور آلمان قرار دارد و در واقع بزرگترین شهری است که بر روی رودخانه Weser بنا شده است. این رود، طولانی‌ترین رودی است که به طور کامل در آلمان جاری است! این رودخانه از یک طرف در بالا دست‌های شمالی، به دریای شمال متصل است و از طرف دیگر در قسمت‌های پایین به ایالت ساسکسونی Saxony می‌رسد.
برمن یکی از شهرهای آلمان و مرکز ایالت برمن است. برمن دارای یکی از زیباترین مجموعه های شهرسازی است. بازار شهرداری با ساختمان های سبک باروک و دورهٔ رنسانس، ادای دین به تاریخ پُرباری است که آغاز آن به سال ۸۸۸ و تصویب قانون تجارت شهری بازمی گردد. برمن، دومین شهر پرجمعیت در شمال آلمان و دهمین در کل آلمان می باشد. شهر برمن و بندربرمرهافن به عنوان شهرهای ایالت برمن هستند.

تاریخچه شهر برمن
در سال ۱۵۰ میلادی، بطلمیوس جغرافیدان، شهرک و گروه کوچکی از خانه ها را با نام فابیانوم را توصیف کرد که امروزه آن را با نام برمن می شناسیم. در سال ۷۸۷میلادی برمن، دارای اولین اسقف خود شد. در سال۱۰۳۲، دیوار اولیهٔ شهر بنا نهاده شد و تجارت با هلند، نروژ و انگلستان رو به رونق نهاد و سبب شد که این شهر اهمیت بیشتری پیدا کند.

جمعیت شهر برمن
طبق آخرین سرشماری که در انتهای سال ۲۰۱۸ انجام شده است، جمعیت شهر برمن به حدود ۵۶۹،۳۵۲ نفر می رسد که از این جمعیت، ۴۹.۵٪ را مردان و ۵۰.۵٪ را زنان تشکیل می دهند. حدود ۶۳٪ از افرادی که در برمن زندگی می کنند، بین رده سنی ۱۸ تا ۶۴ سال هستند. جالب است بدانید که از کل جمعیتی که در برمن زندگی می کنند، حدود ۴۸۰،۲۵۰ نفر اصالتا آلمانی اند و بقیه افراد متعلق به سایر ملیت ها هستند.این شهر در سال ۲۰۱۵ میلادی ۵۵۷٬۴۶۴ نفر جمعیت داشته است که از این تعداد ۸۹٬۷۱۳ نفر (۱۶٪) تابعیت خارجی داشته اند. علاوه بر این، در سال ۲۰۱۷ میلادی ۳۲٪ از جمعیت شهر نژاد غیر آلمانی داشته اند.تعداد اقلیت های در برمن از نظر ملیت تا ۳۱ دسامبر ۲۰۱۵

اقتصاد شهر برمن
برمن، توسعهٔ خود را وام دار تجارت دریایی، به ویژه تجارت قهوه، است. کارخانهٔ قهوهٔ یاکوب (جاکوب) در این شهر واقع است. امروزه در شهر برمن و ۶۰ کیلومتر دورتر از آن بندر برمن تشکیل شده، از هر سه نفر یک نفر در بندر مشغول به کار است. بزرگ ترین شرکت برمن دایملر کرایسلر است.

آب و هوای شهر برمن
شهر برمن در ارتفاع ۱۶ متری از سطح دریا قرار دارد و آب و هوای آن هم گرم و معتدل است. به بیان درست تر، برمن آب و هوای اقیانوسی دارد. این نوع آب و هوا در مناطق ساحلی پدیده ای رایج است. در این نوع اقلیم، بادهای اقیانوسی نقش مهمی در تعیین آب و هوا دارند. میزان بارندگی در Bremen حتی در خشک ترین ماه های سال نیز زیاد است و میانگین سالانه بارش به ۷۳۲ میلی متر می رسد. خشک ترین ماه سال، فوریه است که میزان بارش ها در آن به ۴۶ میلی متر می رسد و پربارش ترین ماه نیز، جولای با میانگین ۸۲ میلی متر بارندگی است.

جاذبه های گردشگری شهر برمن
درباره شهر برمن بدانید که جاذبه های تاریخی و طبیعی چشم ربایی بسیاری دارد که نظر و توجه هر فردی را به سوی خود جلب می کند. این امر خود از دلایل اصلی ورود مسافران بسیار به این شهر می باشد. مواردی از جمله موسیقیدان های شهر برمن، سالن شهر، مجسمه رولاند، کلیسای جامع سن پیترز، محله Schnoor، محل تبادل پنبه و گودال برمن از جمله دیگر نقاط دیدنی شهر هستند که با دیدن آنها متوجه خواهید شد که چرا این شهر در لیست برترین شهرهای اروپایی قرار گرفته است.نمایشگاه فریمارکت یکی از قدیمی ترین نمایشگاه های در برمن کشور آلمان است. این نمایشگاه درواقع یک نمایشگاه نور آزاد است. با این حال هر سال یکی از رکورداران جذب گردشگر در این کشور محسوب می شود. در این شهر قدیمی ترین کلیساها وجود دارد و در مرکز شهر نیز شاهد تالار بزرگی هستیم به نوعی در مسیر خیابان های این شهر مجسمه های زیادی قرار دارد که بسیار دیدنی و ارزشمند می باشد. سالن برمن یکی از مهم ترین نمونه های معماری آجر گوتیک در اروپا می باشد.این تالار در میدان تاریخی بازار قرار دارد که نماد حقوق امپریالیستی می باشد. کلیسای جامع برمن یکی از مشهورترین جاذبه های تاریخی شهر می باشد. این ساختمان یکی از مکان های ثبت شده در میراث جهانی یونسکو در آلمان می باشد. همچنین شما می توانید در سفر به این شهر از گالری های شرقی این شهر زیبا دیدن کنید و بهترین تصاویر را به ثبت برسانید.


معرفی شهر زیبا و دیدنی برمن

 
  • عالی
  • تشکر
Reactions: NAZI_KH و ~BAHAR.SH~

Saghár✿

سرپرست بخش عمومی+بخش کپی
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
نگارشگر انجمن
کپیست انجمن
  
عضویت
28/2/20
ارسال ها
4,437
امتیاز واکنش
51,283
امتیاز
443
محل سکونت
☁️
زمان حضور
122 روز 21 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
موزه های برمن
یکی از مهمترین دیدنی های برمن را می توان موزه های آن دانست چرا که در این شهر موزه های بسیاری فعالیت می کنند که با گشت و گذار در آنها می توانید با تاریخ این شهر بیشتر آشنا شوید. موزه های برمن را می توان از جمله بخش هایی دانست که در تور آلمان بی شک از آنها دیدن خواهید کرد و به همین دلیل از جمله بهترین دیدنی های برمن به شمار می روند. موزه های برمن در جای جای نقاط این شهر پخش شده اند و معمولا در مرکز شهر می توانید آنها را بیابید. توجه داشته باشید که برخی از موزه های برمن تاریخ این کشور را به تصویر کشیده اند و برخی از این موزه ها آثار هنری هنرمندان را در خود جای داده اند که هر یک از آنها مخاطبین خاص خود را خواهند داشت. از جمله موزه های این شهر می توان به فیلپورتر اشاره کرد که با گشت و گذار در آن می توانید اجناس تاریخی و ارزشمند برمن را مشاهده نمایید. توجه داشته باشید که تمامی موزه های برمن دارای راهنما بوده و می توانید با مطالعه آن از اصالت تاریخی اجناس مطلع شوید.


بازار این شهر
بی شک گشت و گذار در برمن بدون دیدن بازار آن به اتمام نخواهد رسید و بازار های این شهر از جمله مهمترین دیدنی های برمن به شمار می روند که می توانید انواع اقسام اجناس مورد نیاز خود را از آنها خریداری نمایید. بازار های شهر برمن را می توان به انواع مختلفی دسته بندی نمود که هر یک از آنها اجناس بخصوصی را برای فروش گذاشته اند. بازار قدیمی برمن یکی از مهمترین دیدنی های برمن به شمار می رود که با گشت و گذار در آن هم می توانید بافت قدیمی شهر را مشاهده کنید و هم تمامی اجناس مورد نیاز خود را خریداری نمایید. در این بازار انواع اجناس مختلف به فروش می رسند که قیمت آنها نیز مناسب بوده و امکان خرید برای همگان وجود خواهد داشت.توجه داشته باشید که بازار قدیمی شهر برمن در موقعیت مناسبی قرار گرفته و تنها با چند دقیقه می توانید از مرکز شهر به آن دسترسی داشته باشید. برمن رولاند مجسمه ای است که در بازار قدیمی برمن قرار گرفته و از اهمیت ویژه ای برای این شهر برخوردار می باشد و با رفتن به این بازار بازدید از آن را از دست ندهید.

تالار شهر برمن
یکی دیگر از معروف ترین دیدنی های برمن را می توان تالار این شهر دانست که این تالار دارای معماری بسیار زیبا بوده و بی شک توجه همگان را به خود جلب خواهد کرد. تالار شهر برمن از نظر تاریخی نیز برای این شهر حائز اهمیت می باشد چرا که این تالار در سال 1410 ساخته شده و پس از بازسازی های متعدد هم اکنون می توانید آن را در بافت اولیه خود مشاهده نمایید. توجه داشته باشید که این تالار در میدان باراز واقع شده و دسترسی به آن ساده خواهد بود. تالار شهر برمن به دلیل تاریخی بودن در لیست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده و به همین دلیل بازدید از آن به تمامی گردشگران برمن توصیه می شود. امکان بازدید از بخش های داخلی این تالار نیز برای گردشگران وجود خواهد داشت که در این صورت باید مبلغی را به عنوان هزینه ورودی پرداخت نمایید.

محله اسچنور
یکی از دیدنی ترین های برمن را می توان محله SCHNOOR دانست که در این محله می توانید از زیباترین معماری های آلمانی دیدن نمایید. بازدید از این محله می تواند شما را به سال های قدیم ببرد و به همین دلیل یکی از خیابان های شلوغ برمن نیز به شمار می رود. این خیابان در قرون وسطی نیز وجود داشته و به همین دلیل بسیاری از سازه های آن متعلق به دوران وسطی می باشد. چنانچه تمایل به بازدید از قدیمی ترین بخهای برمن داشته باشید بازدید از این خیابان می تواند یکی از بهترین انتخاب ها برایتان باشد و تاریخ برمن را برایتان به تصویر خواهد کشید. بسیاری از خانه هایی که در این خیابان قرار گرفته اند متعلق به قرون 15 الی 18 میلادی هستند و امروزه دقیقا همانگونه که در ابتدا ساخته شده بودند قابل مشاهده خواهند بود.

کلیسای سنت پیتر برمن
کلیسای سنت پیتر برمن یکی دیگر از دیدنی های برمن می باشد که می توانید عظمت معماری را در آن مشاهده نمایید. کلیسای سنت پیتر از نظر تاریخی نیز حائز اهمیت می باشد چرا که این کلیسا در قرن 11ام میلادی ساخته شده و مورد بازسازی های متعدد قرار گرفته است. البته باید بدانید که این کلیسا در سال 11 ام شروع به کار ساخت کرده و در قرن های 13 و 16 میلادی بود که کار ساخت آن به اتمام رسید. برج های دوقلو کلیسای سنت پیتر برمن بافت اولیه خود را از دست داده بودند و در سال 1989 برج های دوقلو کلیسا مورد بازسازی قرار گرفت. برج های دوقلو کلیسا 98 متر ارتفاع دارد و به همین دلیل این کلیسا را به یکی از بلندترین سازه های برمن بدل کرده است. معماری این کلیسا به گونه ای است که هر بیننده ای را مجذوب خود خواهد کرد و تزئیناتی که به سبک باروک در این کلیسا ساخته شده اند به زیبایی هرچه تمام تر آن اضافه کرده اند و البته این تزئینات در قرن 17 بود که به این کلیسا اضافه شدند.

پارک رودندام و آسیاب بادی
یکی از مهمترین دیدنی های برمن را می توان پارک رودندام این شهر دانست. پارک رودندام در سال 1933 تاسیس شد و مساحت آن حدود 114 هکتار می باشد. این پارک می تواند به عنوان یک مکان بسیار مناسب برای پیک نیک باشد و به همین دلیل می توانید بهترین لحظات را در این پارک سپری نمایید. این پارک می تواند به عنوان یکی از بهترین انتخاب ها برای کسانی باشد که به طبیعت گردی علاقه بسیاری دارند. در وسط این پارک یک آسیاب بادی قدیمی نیز ساخته شده که این آسیاب در سال 1888 ساخته شده است. آسیاب پارک رودندام در لیست آثار فرهنگی یونسکو ثبت شده است. توجه داشته باشید که در این پارک می توانید از خدمات رستوران واقع در این پارک نیز استفاده نمایید چرا که این رستوران بهترین و لـ*ـذت بخش ترین غذاها را در اختیار شما قرار خواهند داد. توجه داشته باشید که در این پارک بخش های عمده ای برای استراحت در نظر گرفته شده و صندلی های موجود در آن محل مناسبی برای نشستن خواهند بود.

دانشگاه برمن
یکی دیگر از دیدنی های برمن را می توان دانشگاه این شهر دانست چرا که دانشگاه برمن از جمله بخش هایی است که تازه تاسیس شده و دیدن آن عاری از لـ*ـذت نخواهد بود. یکی از اصلی ترین دلایلی که دانشگاه برمن را به یکی از مهمترین دیدنی های برمن بدل کرده است معماری بی نظیر آن می باشد چرا که این دانشگاه به سبک مدرن ساخته شده و زیبایی بی نظیری به سازه بخشیده است. دانشگاه برمن در سال 2000 ساخته شده است و به همین دلیل هیچگونه عیب و ایراد ساختاری در آن وجود نخواهد داشت. این دانشگاه مانند یک کوزه ساخته شده و البته به یک نهنگ گران قیمت نیز شباهت دارد. در ساخت دانشگاه برمن حدود 40 هزار کاشی فلزی بزرگ بکار گرفته شده است و اصلی ترین زمینه ساخت آن بر روی زمین و کیهان می باشد.

و در پایان...
این شهر یکی از بزرگ ترین بنادر آلمان و همچنین یکی از شهرهای بزرگ صنعتی شمال اروپا محسوب می شود. درست است که جمعیت شهر برمن نسبت به بسیاری از شهرهای آلمان کمتر است، اما این شهر از لحاظ اقتصادی نقش حیاتی ای را در بین کل ایالت های کشور آلمان بازی می کند. بندر بسیار مهم Bremerhaven هم در این شهر قرار دارد که خود به تنهایی بر اهمیت این شهر از لحاظ تجارت بندرگاهی افزوده است. تاسیسات بندری برمن و برمرهافن که در واقع از نظر اداری و اقتصادی یک واحد را تشکیل می دهند، برای کشور آلمان و سپس کل اروپا بسیار حیاتی هستند زیرا به موجب این دو محل، کالاهای وارداتی می توانند بدون محدودیت زمانی و بدون تشریفات گمرکی در این بندرگاه وارد و ذخیره شوند. جدا از اهمیت تجاری Bremen، معماری این شهر تلفیق زیبایی از هنر مدرن و قرون وسطایی است! برمن نیز مانند بسیاری از شهرهای آلمان در طول جنگ جهانی دوم مورد حملات زیادی واقع شد و قسمت های زیادی از آن تخریب گردید که بعدها مورد بازسازی قرار گرفت. در قلب احیاء شده شهر، بازاری معروف وجود دارد که در کنار آن، کلیسای جامع برمن که متعلق به قرن یازدهم است، خودنمایی می کند. یک ردیف زیبا از خانه های قدیمی هم در کنار پارلمان به روز شده و مدرن شهر وجود دارد
منبع:ساعدنیوز


معرفی شهر زیبا و دیدنی برمن

 
  • عالی
  • تشکر
Reactions: NAZI_KH و ~BAHAR.SH~
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا