خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~BAHAR.SH~

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
13/10/20
ارسال ها
1,156
امتیاز واکنش
33,669
امتیاز
418
محل سکونت
...
زمان حضور
151 روز 7 ساعت 55 دقیقه
نویسنده این موضوع
وقتی از گرجستان حرف می زنیم در واقع سفری به قلب تاریخ را تجربه می کنیم. گرجستان کشوری است با یک میلیون و هشتصد هزار سال قدمت که هر چند وسعت محدودی دارد اما همه چیز را در خود جای داده است، در تور گرجستان همه چیز در دسترس شماست از طبیعت بکر و دست نخورده تا آثار تاریخی و فراوانی که چشم ها به آن خیره می شوند، از مدرنیته تا دست ساخته های باشکوه و شاید همین ها دلیلی بر این موضوع باشند که بنا بر آمار رسمی دولت گرجستان تنها در سال 2017 تعداد 3.478.932 نفر از این کشور دیدن کرده اند.

در کنار همه این ها خبر خوبی که برای ایرانیان وجود دارد این است که اتباع ایرانی برای سفر به گرجستان نیازی به اخذ روادید یا ویزا گرجستان ندارند و به راحتی و با انتخاب یک تور مناسب می توانند از زیبایی های گرجستان لـ*ـذت ببرند. پس در این نوشتار با ما باشید تا دلایل سفر به گرجستان را با هم مرور کنیم.

طبیعت وصف نشدنی گرجستان
گرجستان کشوری کوچک در منطقه اوراسیا است ملقب به بالکن اروپا می نامند جالب است بدانید که تفلیس، استانبول، رم، بارسلون، بـ*ـو*ستون و شیکاگو همه در یک عرض جغرافیایی واقع شده اند،شهرهایی که همه در طبیعت چشم نواز ومثال زدنی شهره اند ولی گرجستان یک تفاوت فاحش با بقیه این شهر ها دارد و شما طبیعت آن را در هیچ جای دیگری نمی توانید پیدا کنید.

تفلیس پایتخت گرجستان در 120 کیلومتری کوه های قفقاز و 250 کیلومتری دریای سیاه قرار دارد و رودخانه متکواری از میان آن می گذرد. پارک های طبیعی تفلیس به هیچ وجه شما را از انتخاب تور این شهر پشیمان نمی کند. در تور تفلیس شما می توانید از دریاچه لیسی در شمال غربی تفلیس دیدن کنید، این دریاچه طبیعی از جمع شدن آب باران تشکیل شده و مکان دنجی برای ورزش های آبی به شمار می رود.

همچنین در تور تفلیس شما می توانید از محله حمام این شهر نیز دیدن کنید، در این محله حمام های آب گرم سولفوری وجود دارد که دارای اثرات و خواص شفا بخشی هستند. جالب است بدانید که الکساندر دوما رمان نویس سرشناس ایتالیایی و همچنین الکساندر پوشین شاعر بلند آوازه روسی از جمله اشخاص مشهوری هستند که در این حمام ها استحمام نموده اند.

در تور گرجستان بازدید از پارک ملی تفلیس برای هر توریستی ضروری به نظر می رسد. این پارک قدیمی ترین پارک ملی گرجستان است که با وسعت بی اندازه اش دارای پوشش گیاهی بسیار متنوعی است و زندگی جانوری خاصی در آن در جریان است. بازدید کنندگان این پارک می توانند در مسیرهای دوچرخه سواری از شگفتی های آن لـ*ـذت ببرند.طبیعت گرجستان فقط به تفلیس محدود نمی شود و شما میتوانید با انتخاب تور باتومی از مجموعه تورهای گرجستان از طبیعت شگفت انگیز و خاص این شهر ساحلی هم لـ*ـذت ببرید.

باتومی مقصدی بسار خاص برای توریست هاست و شاید کمتر شهری در دنیا وجود داشته باشد که مانند باتومی همه چیز را در دل خود جای داده باشد. شما در تور باتومی برای پیدا کردن تفریحات مورد نظرتان با کوچکترین مشکلی مواجه نخواهید شد چرا که باتومی شهری است که یک توریست می تواند پس از چند ساعت اسکی در کوه های بلندش در ساحل به آفتاب گرفتن مشغول شود. به همین سادگی. پیشنهاد می کنیم اگر برنامه ای برای سفر به گرجستان دارید به هیچ وجه از تور باتومی غاقل نشوید.

روح و قلب تفلیس گرجستان قلعه ناریکالا:
یکی از مکان هایی که در تور گرجستان دیدنش از ضروریات است کلیسای جامع باگراتی است. وقتی از کلیسا صحبت می شود چه چیزی به ذهن شما می آید؟ درست است یک بنای بزرگ بالای تپه ای پر از چمنزار، این دقیقا همان تصویری است که باگراتی به بازدیدکننده گانش هدیه می دهد.شهر غاری واردزیا در تفلیس مجموعه ای از غار، صومعه و قصر تراشیده شده در دل کوه است که یکی از عجایب گرجستان به شمار می رود.

این بنا در قرن 12 میلادی توسط گرجی ها برای حفاظت از ملکه محبوشان تامار در مقابل حمله مغولان ساخته شده که با چشم انداز زیبایش در تور گرجستان و تور تفلیس منتظر شماست.شاید مشهور ترین اثر تاریخی که در تور گرجستان و شهر تفلیس به آن برخورد کنید قلعه ناریکالا Narikala باشد. این قلعه که در قرن 4 میلادی ساخته شده مظهر شکوه و عظمت تفلیس است و شاید به همین دلیل باشد که گرجی ها از آن به عنوان روح و قلب تفلیس یاد می کنند.

مردم گرجستان، ساده و مهربان
در تور گرجستان شما با مردمی روبرو می شوید که بسیار خون گرم هستند و دوست دارند با شما رابـ*ـطه دوستانه برقرار کنند، چیزی که از بدو ورودتان به گرجستان به سرعت به آن پی خواهید برد.هر چند گرجی های کمی را می توان یافت که به زبان انگلیسی مسلط باشند ولی شما به وضوح می توانید با حرکات دست و صورتتان ارتباط عمیقی با آنها برقرار کنید.

غذاهای گرجی
شاید تعجب کنید اما هنگام ورودتان به گرجستان ماموران کنترل پاسپورت هنگام چک کردنتان به شما نوشیدنی هم تعارف می کنند. این موضوع هم نشان دهنده فرهنگ غنی گرجی ها است و هم نشان دهنده اهمیت دادن آنها به نوع غذا و وعده های غذایی. از آنجایی که گرجستان سال ها جزیی از قلمرو ایران به حساب می آمده است فرهنگ غذایی و ذائقه آنها بسیار به ما شبیه است پس لازم نیست در تور گرجستان نگران وعده های غذایی خود باشید، چرا که با پرداخت تنها چند لاری در هر وعده می توانید بسیاری از غذاهای گرجی از جمله کاچاپوری و خینکالی را امتحان کنید.

یکی از دلایل دیگری که امروزه گرجستان مقصد گردشگری بسیاری از ایرانیان است ارزان بودن آن است. خرج یک تور گرجستان با مقاصدی از جمله تفلیس و باتومی بسیار پایین است و همچنین هزینه حمل و نقل عمومی و خوراک در گرجستان بسیار ازران تمام می شود.


منبع: مجله گردشگری بیتوته


چرا سفر به گرجستان هیجان انگیز است؟

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا