خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
خورش گل کلم یکی از انواع خورش های ایرانی است که طرفداران خاص خودش را دارد. در بعضی از شهرها به خورش گل کلم غوره و آلو خورشتی هم اضافه می کنند. شما می توانید در فصل پاییز که گل کلم تازه در بازار موجود است این خورش خوشمزه را تهیه کنید
گل کلم خواص بسیار زیادی دارد که با تهیه این خورش می توانید از این خواص بهره مند شوید. از مهم ترین خواص گل کلم می توان به کمک به سلامت قلب و عروق ، پیشگیری از سرطان ، سم زدایی بدن و سلامت استخوان ها اشاره کرد.
خورشت گل کلم به صورت متداول با گوشت خورشتی که شامل گوشت گوسفندی و گوساله است طبخ می شود ولی می توان آنرا با گوشت های سفید مانند گوشت مرغ و گوشت بوقلمون هم تهیه کرد. ضمن اینکه این خورش را می توانید بدون گوشت و به صورت کاملا گیاهی هم تهیه کنید. با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر خورشت گل کلم تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقداری کمتر یا بیشتری خورش تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید.
مواد لازم خورش گل کلم
پیاز بزرگ ۱ عدد
گل کلم کوچیک ۱عدد
آبغور ۱ قاشق غذاخوری
روغن مایع به اندازه کافی
گوشت خورشتی ۳۰۰گرم
رب گوجه فرنگی ۲ ق غ
نمک، فلفل، زردچوبه دارچین به مقدار کافی
طرز تهیه خورش گل کلم
برای تهیه خورش گل کلم ابتدا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کنید ، سپس قابلمه ای را که برای پخت خورش در نظر گرفته اید روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن مایع داخل آن بریزید. اجازه دهید روغن کمی داغ شود سپس پیاز خرد شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید. پس از اینکه پیاز شفاف و نرم شد مقداری زردچوبه به آن اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا زمانی که پیاز و زردچوبه یکدست شوند. در مرحله بعدی گوشت خورشتی را به صورت قورمه ای ( مانند خورش قورمه سبزی ) خرد کنید و به قابلمه اضافه کنید. گوشت و پیاز را تفت دهید تا گوشت سرخ شود و تغییر رنگ دهد. در مرحله بعدی رب گوجه فرنگی را به همراه مقداری دارچین و فلفل سیاه اضافه کنید و مواد را مجددا تفت دهید تا رب گوجه فرنگی هم سرخ شود و طعم خامی آن گرفته شود. تفت دادن رب گوجه فرنگی باعث می شود که خورش در پایان پخت رنگ بهتری بگیرد. پس از اینکه رب گوجه فرنگی به خوبی سرخ شد چند لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کنید و درب آن را بگذارید. حرارت زیر قابلمه را ملایم کنید تا گوشت به آرامی بپزد. در مرحله بعدی باید گل کلم را آماده کنید برای این منظور گل کلم را به قطعات دلخواه خرد کنید. ( خیلی ریز خرد نکنید چون باعث می شود سریع له شود و ظاهر خورش را خراب کند ) مقدار کمی روغن در یک تابه بریزید و گل کلم را تفت دهید تا طلایی شود. پس از اینکه گوشت به طور کامل پخت ، گل کلم را به همراه مقداری نمک و آبغوره به خورش اضافه کنید و اجازه دهید خورش جا بیفتد. در صورتی که می خواهید خورشت تان کمی ترش تر شود می توانید از ۱ قاشق سوپخوری گرد لیموعمانی هم استفاده کنید. نکته مهم دیگر در مورد این خورش این است که پس از اینکه گل کلم را به خورش اضافه کردید خورش نباید مدت زیادی روی حرارت بماند چون بافت لطیف گل کلم ممکن است له شود. پس از اینکه خورش آماده شد آنرا به همراه نان یا برنج سرو کنید.
نکات کیلیدی خورش گل کلم
در صورتی که تمایل ندارید برای طبخ خورش گل کلم از گوشت قرمز استفاده کنید می توانید از ۶۰۰ تا ۸۰۰ گرم گوشت مرغ برای ۴ نفر استفاده کنید. توجه داشته باشید که دستور پخت خورش گل کلم با مرغ یا گوشت قرمز تفاوتی ندارد فقط خورش گل کلم با مرغ سریعتر آماده می شود.
#پارسی_دی


طرز تهیه خورش گل کلم

 
  • تشکر
Reactions: SaNia♡
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا